Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Η διαφήμιση μέσω internet σήμερα, είναι αναπόφευκτη

Η διεθνής οικονομική κρίση, θα λειτουργήσει μακροπρόθεσμα υπέρ της διαφήμισης προϊόντων και υπηρεσιών στο internet. Αυτό, προκύπτει από το άρθρο του καθηγητού του πανεπιστήμιου του Harvard, John Quelch, «How Chief Marketing Officers Should Function in a Recession», ο οποίος αναλύοντας την κατάσταση της αγοράς των επικοινωνιακών μέσων, πιστεύει ότι οι CMOs, θα αφυπνιστούν και θα μεγιστοποιήσουν την αξία των προϊόντων τους αλλά και του συρρικνωμένου σε μέγεθος budget -δεδομένης της κρίσης- τα οποία διαχειρίζονταιΗ οικονομική κρίση παροτρύνει τους CMOs, στο να μετατοπίσουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε πολλές κατηγορίες προϊόντων. Οι εταιρίες σήμερα,χρειάζονται αναβαθμισμένες έρευνες συμπεριφοράς καταναλωτή όπως επίσης αναθεωρημένες προσεγγίσεις στην κατάτμηση πελατών τους

Στο πλαίσιο αυτό, ο John Quelch, προτείνει μια σειρά από στοχευόμενες ενέργειες μέσω των οποίων οι CMOs θα αναχαιτίσουν δυναμικά την τρέχουσα οικονομική κατάσταση στην αγορά.
 
Price positioning. σε περίοδο οικονομικής κρίσης κατά κανόνα, η ευαισθησία των καταναλωτών αυξάνεται έναντι στις τιμές των προϊόντων. Για το λόγο αυτό, οι marketers, πρέπει να εστιάσουν σε ποιο αποδοτικά σημεία- κλειδιά πωλήσεως των προϊόντων τους στοχεύοντας στη διεύρυνση της καταναλωτικής τους βάσης. Να αναθεωρήσουν το ημερολόγιο των προωθητικών ενεργειών με αποτέλεσμα τη μεγιστοποίηση της ανταγωνιστικότητας με αλλά προϊόντα στα σημεία πώλησης. Διατηρώντας ωστόσο, την αντιλαμβανόμενη προστιθέμενη αξία των προϊόντων τους σε συνδυασμό με την τιμή, πράγμα που γίνεται αναπόφευκτα πολύ σημαντικό για τον καταναλωτή.
’Αριστο παράδειγμα του συνδυασμού των παραπάνω, ειναι το promotion του ελαιολάδου ΑΛΤΙΣ, που τρέχει στα σουπερμάρκετ αυτήν την περίοδο και το οποίο προτρέπει τον καταναλωτή να αγοράσει το προϊόν συσκευασίας δυο φιαλών ενάμιση λίτρου και να πληρώσει το ένα στη μισή τιμή.
 
Μεγιστοποίηση των προϋπολογισμένων ευρώ στο marketing budget. Οι δύσκολες οικονομικές συνθήκες απαιτούν από τους marketerς να κάνουν περισσότερα πράγματα με λιγότερα λεφτά. Η διαφήμιση στην τηλεόραση λόγω του υψηλού κόστους δεν αποτελεί πλέον το προτιμότερο μέσο για την απορρόφηση της μερίδας του λέοντος της επικοινωνίας ενός προϊόντος. Το γεγονός αυτό, θα  λειτουργήσει θετικά για το ραδιόφωνο και ακόμη περισσότερο για το internet, το οποίο αποτελεί τη σύγχρονη και επιλεκτικά στοχευόμενη προσέγγιση νέου [σε ηλικία αλλά και όγκο], καταναλωτικού κοινού.
Σήμερα, στην προσπάθεια που κάνουν οι marketers στο να διευρύνουν τις επιλογές τους στα διαθέσιμα επικοινωνιακά μέσα, για την απαραίτητη προβολή των προϊόντων και υπηρεσιών τα οποία χειρίζονται, η διαφήμιση στο internet και ιδιαίτερα στον ειδικό διαδικτυακό τύπο με οικονομικό και life style περιεχόμενο αποτελεί την πλέον οικονομική και επίπεδου λύση. Οι λόγοι είναι πολλοί, ο σπουδαιότερος είναι το χαμηλό κόστος προβολής σε σχέση με τα παραδοσιακά έντυπα και την τηλεόραση.

Πάνος Τσαγκαράκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου