Οι δημόσιες σχέσεις είναι μια στρατηγική διαδικασία που χρησιμοποιείται για να αναπτυχθεί ένα συνολικό σχέδιο επικοινωνίας για να προσεγγίσετε το κοινό-στόχο σας. Το μήνυμα της εταιρείας λαμβάνεται από το κοινό της με την έρευνα με βάση τις στρατηγικές και τις τακτικές που δημιουργούνται. Είναι σημαντικό ότι ένα αποτελεσματικό σχέδιο δημοσίων σχέσεων είναι σε δράση για οποιαδήποτε εταιρεία πωλήσεων και μάρκετινγκ για να επιτευχθεί το μέγιστο των δυνατοτήτων της.
Ξεκινώντας τον στρατηγικό προγραμματισμό των δημοσίων σχέσεων πρέπει να κάνετε SWOT ανάλυση, δηλαδή να επισημάνεται, τα πλεονεκτήματα ,τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές. Αυτή η έρευνα είναι απαραίτητη προκειμένου να καθιερωθούν οι «μελλοντικές επιχειρησιακές λεωφόροι» και οι βραχυπρόθεσμοι και οι μακροπρόθεσμων στόχοι, εξασφαλίζοντας έτσι ένα σαφές και συνεπές μήνυμα.
Ένα χρήσιμο μοντέλο που χρησιμοποιείται στη διαδικασία των δημοσίων σχέσεων είναι η θεωρία R.O.P.E., δηλαδή η έρευνα, οι στόχοι, ο προγραμματισμός και η αξιολόγηση βασικών αρχών εξετάζονται πλήρως για να αναπτύξουν ένα αποτελεσματικό σχέδιο επικοινωνίας. Τα στοιχεία αυτά βοηθούν στην καθοδήγηση της εκστρατείας.
Η έρευνα είναι το πρώτο βήμα σε αυτή τη στρατηγική διαδικασία, που ακολουθείται, από την ρύθμιση ρεαλιστικών στόχων, τον σχεδιασμό , την εκτέλεση και τέλος την αξιολόγηση της εκστρατείας. Η αγορά-στόχος μιας εταιρείας εντοπίζεται και βρίσκεται. Οι ποσοτικές (π.χ. έρευνες) και ποιοτικές (π.χ. ομάδες εστίασης) ερευνητικές μέθοδοι μπορούνε , να διεξαχθούν αργότερα και να αναπτύξουν μια αποτελεσματική στρατηγική για να προσεγγίσουν καλύτερα αυτό το ακροατήριο. (Δηλαδή ποιο και πού είναι το εν δυνάμει ακροατήριό σας και το πως θα προσεγγιστεί). Είτε πρόκειται για τηλεόραση, ραδιόφωνο ή άλλο είδος διαφήμισης, κάθε αγορά έχει τη δική της προτίμηση και θα πρέπει να είστε γνωστές πριν από τη δημιουργία οποιασδήποτε τακτικής. Κάθε εταιρεία λοιπόν, μπορεί να ωφεληθεί από μια πιο αποδοτική προσέγγιση στην επιχειρηματική της δραστηριότητα.
Επιπλέον, οι στρατηγικές των δημοσίων σχέσεων είναι απαραίτητες όταν πρόκειται για διαχείριση κινδύνων και κρίσεων. Η φήμη μιας εταιρείας με το κοινό μπορεί να δημιουργήσει ή να καταστρέψει τις μελλοντικές ευκαιρίες δικτύωσης. Με ένα στρατηγικό σχέδιο σε ισχύ, «εύθραυστα» ζητήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν με πιο «ευαίσθητο» τρόπο, με αποτέλεσμα μια πιο ευνοϊκή θέση για την εταιρεία.
Οι αποτελεσματικές δημόσιες σχέσεις βοηθάνε στην οικοδόμηση ισχυρότερων, αμοιβαίων και επωφελείς σχέσεων με τους υπάρχοντες αλλά και τους μελλοντικούς πελάτες σας. Οι πιστοί πελάτες είναι το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο μιας επιχείρησης και πρέπει να διατηρηθεί προσεκτικά.
Ξεκινώντας τον στρατηγικό προγραμματισμό των δημοσίων σχέσεων πρέπει να κάνετε SWOT ανάλυση, δηλαδή να επισημάνεται, τα πλεονεκτήματα ,τις αδυναμίες, τις ευκαιρίες και τις απειλές. Αυτή η έρευνα είναι απαραίτητη προκειμένου να καθιερωθούν οι «μελλοντικές επιχειρησιακές λεωφόροι» και οι βραχυπρόθεσμοι και οι μακροπρόθεσμων στόχοι, εξασφαλίζοντας έτσι ένα σαφές και συνεπές μήνυμα.
Ένα χρήσιμο μοντέλο που χρησιμοποιείται στη διαδικασία των δημοσίων σχέσεων είναι η θεωρία R.O.P.E., δηλαδή η έρευνα, οι στόχοι, ο προγραμματισμός και η αξιολόγηση βασικών αρχών εξετάζονται πλήρως για να αναπτύξουν ένα αποτελεσματικό σχέδιο επικοινωνίας. Τα στοιχεία αυτά βοηθούν στην καθοδήγηση της εκστρατείας.
Η έρευνα είναι το πρώτο βήμα σε αυτή τη στρατηγική διαδικασία, που ακολουθείται, από την ρύθμιση ρεαλιστικών στόχων, τον σχεδιασμό , την εκτέλεση και τέλος την αξιολόγηση της εκστρατείας. Η αγορά-στόχος μιας εταιρείας εντοπίζεται και βρίσκεται. Οι ποσοτικές (π.χ. έρευνες) και ποιοτικές (π.χ. ομάδες εστίασης) ερευνητικές μέθοδοι μπορούνε , να διεξαχθούν αργότερα και να αναπτύξουν μια αποτελεσματική στρατηγική για να προσεγγίσουν καλύτερα αυτό το ακροατήριο. (Δηλαδή ποιο και πού είναι το εν δυνάμει ακροατήριό σας και το πως θα προσεγγιστεί). Είτε πρόκειται για τηλεόραση, ραδιόφωνο ή άλλο είδος διαφήμισης, κάθε αγορά έχει τη δική της προτίμηση και θα πρέπει να είστε γνωστές πριν από τη δημιουργία οποιασδήποτε τακτικής. Κάθε εταιρεία λοιπόν, μπορεί να ωφεληθεί από μια πιο αποδοτική προσέγγιση στην επιχειρηματική της δραστηριότητα.
Επιπλέον, οι στρατηγικές των δημοσίων σχέσεων είναι απαραίτητες όταν πρόκειται για διαχείριση κινδύνων και κρίσεων. Η φήμη μιας εταιρείας με το κοινό μπορεί να δημιουργήσει ή να καταστρέψει τις μελλοντικές ευκαιρίες δικτύωσης. Με ένα στρατηγικό σχέδιο σε ισχύ, «εύθραυστα» ζητήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν με πιο «ευαίσθητο» τρόπο, με αποτέλεσμα μια πιο ευνοϊκή θέση για την εταιρεία.
Οι αποτελεσματικές δημόσιες σχέσεις βοηθάνε στην οικοδόμηση ισχυρότερων, αμοιβαίων και επωφελείς σχέσεων με τους υπάρχοντες αλλά και τους μελλοντικούς πελάτες σας. Οι πιστοί πελάτες είναι το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο μιας επιχείρησης και πρέπει να διατηρηθεί προσεκτικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου