Ανέκαθεν η αποτελεσματική διαφημιστική καμπάνια και όχι μόνο η δημιουργική, ήταν το ζητούμενο από πλευράς διαφημιζομένων. Αυτό που επιθυμούσαν ήταν να προσεγγισθεί το κοινό-στόχος και εν συνεχεία, να προχωρήσει –ιδανικά- στην αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας.
Μελετώντας την εξέλιξη της διαφήμισης, διαπιστώνει κανείς ότι η δυνατότητα στόχευσης συγκεκριμένων κοινών ουσιαστικά έγινε πραγματικότητα τα τελευταία 70 χρόνια.
Φυσικά, τα αρχικά κοινά-στόχοι προσδιορίζονταν μόνο από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους, ενώ η δυνατότητα καταγραφής ψυχογραφικών χαρακτηριστικών πραγματοποιήθηκε πριν από περίπου 40-50 χρόνια.
Είναι γεγονός ότι η δυνατότητα αυτή υπήρξε απόρροια της εξέλιξης τόσο της Έρευνας Αγοράς, όσο και της τεχνολογίας.
Σήμερα λοιπόν, στην κρίσιμη περίοδο που διανύουμε όσον αφορά την επιβίωση των παραδοσιακών ΜΜΕ, η δυνατότητα στόχευσης εξελίσσεται ραγδαία στα Νέα Μέσα.
Το Internet αλλά και το κινητό τηλέφωνο προσφέρουν πλέον δυνατότητες προσέγγισης ακόμα και niche κοινών-στόχων, δηλαδή πολύ μικρών ομάδων καταναλωτών που μοιράζονται κάποιο κοινό χαρακτηριστικό σχετικό με την κατανάλωση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
Αλήθεια, τα παραδοσιακά Μέσα ωχριούν πλέον σε δυνατότητες στόχευσης αλλά και μέτρησης της αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας.
Είναι λογικό επακόλουθο ότι σε δύσκολες οικονομικά συνθήκες, οι διαφημιζόμενοι θα επιλέξουν τα Μέσα στα οποία «κάθε ευρώ προβολής θα πιάσει τόπο»!
Όσον αφορά τη συνολική διαφημιστική δαπάνη, στις ΗΠΑ, επισήμως το Internet ξεπέρασε και τις εφημερίδες κατά 2%, ενώ στη Βρετανία, το Internet κατατάσσεται στην κορυφή των Μέσων.
Στη χώρα μας, εκτιμάται ότι παρά το γεγονός ότι ως ποσοστό επί της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης, το Internet δεν έχει παρουσιάσει ακόμα αλματώδη αύξηση, το 2011 αυτό θα ανατραπεί.
Στην ανατροπή αυτή, εκτός από τον περιορισμό της σπατάλης από πλευράς διαφημιζομένων, την επιλογή μετρήσιμων και αποδοτικών Μέσων, θα παίξει ρόλο και η ένταξη αρκετών αξιόλογων sites από ανεξάρτητα εταιρικά σχήματα. Πέραν των παραδοσιακών εκδοτών, οι οποίοι στρέφουν πλέον τους τίτλους τους στο Internet, υπάρχουν και θα υπάρξουν σημαντικές κινήσεις τόσο από το εσωτερικό, αλλά και από εταιρείες του εξωτερικού.
Ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει προς όφελος των διαφημιζομένων και θα έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική μετακίνηση κονδυλίων προς το Internet.
Ρόμπερτ Πεφάνης Λέκτορας Επικοινωνίας και ΜΜΕ
Μελετώντας την εξέλιξη της διαφήμισης, διαπιστώνει κανείς ότι η δυνατότητα στόχευσης συγκεκριμένων κοινών ουσιαστικά έγινε πραγματικότητα τα τελευταία 70 χρόνια.
Φυσικά, τα αρχικά κοινά-στόχοι προσδιορίζονταν μόνο από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους, ενώ η δυνατότητα καταγραφής ψυχογραφικών χαρακτηριστικών πραγματοποιήθηκε πριν από περίπου 40-50 χρόνια.
Είναι γεγονός ότι η δυνατότητα αυτή υπήρξε απόρροια της εξέλιξης τόσο της Έρευνας Αγοράς, όσο και της τεχνολογίας.
Σήμερα λοιπόν, στην κρίσιμη περίοδο που διανύουμε όσον αφορά την επιβίωση των παραδοσιακών ΜΜΕ, η δυνατότητα στόχευσης εξελίσσεται ραγδαία στα Νέα Μέσα.
Το Internet αλλά και το κινητό τηλέφωνο προσφέρουν πλέον δυνατότητες προσέγγισης ακόμα και niche κοινών-στόχων, δηλαδή πολύ μικρών ομάδων καταναλωτών που μοιράζονται κάποιο κοινό χαρακτηριστικό σχετικό με την κατανάλωση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
Αλήθεια, τα παραδοσιακά Μέσα ωχριούν πλέον σε δυνατότητες στόχευσης αλλά και μέτρησης της αποτελεσματικότητας μιας διαφημιστικής καμπάνιας.
Είναι λογικό επακόλουθο ότι σε δύσκολες οικονομικά συνθήκες, οι διαφημιζόμενοι θα επιλέξουν τα Μέσα στα οποία «κάθε ευρώ προβολής θα πιάσει τόπο»!
Όσον αφορά τη συνολική διαφημιστική δαπάνη, στις ΗΠΑ, επισήμως το Internet ξεπέρασε και τις εφημερίδες κατά 2%, ενώ στη Βρετανία, το Internet κατατάσσεται στην κορυφή των Μέσων.
Στη χώρα μας, εκτιμάται ότι παρά το γεγονός ότι ως ποσοστό επί της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης, το Internet δεν έχει παρουσιάσει ακόμα αλματώδη αύξηση, το 2011 αυτό θα ανατραπεί.
Στην ανατροπή αυτή, εκτός από τον περιορισμό της σπατάλης από πλευράς διαφημιζομένων, την επιλογή μετρήσιμων και αποδοτικών Μέσων, θα παίξει ρόλο και η ένταξη αρκετών αξιόλογων sites από ανεξάρτητα εταιρικά σχήματα. Πέραν των παραδοσιακών εκδοτών, οι οποίοι στρέφουν πλέον τους τίτλους τους στο Internet, υπάρχουν και θα υπάρξουν σημαντικές κινήσεις τόσο από το εσωτερικό, αλλά και από εταιρείες του εξωτερικού.
Ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει προς όφελος των διαφημιζομένων και θα έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική μετακίνηση κονδυλίων προς το Internet.
Ρόμπερτ Πεφάνης Λέκτορας Επικοινωνίας και ΜΜΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου