Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2011

Εκθεσιακή αγορά: Ευελιξία, εξορθολογισμός και αναβάθμιση του Μάρκετινγκ ρόλου


Η αξία των εμπορικών εκθέσεων ως εργαλείου Μάρκετινγκ, αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο εν μέσω της οικονομικής κρίσης και η συμμετοχή χαρακτηρίζεται μοναδική επένδυση για το μέλλον των επιχειρήσεων.


Μία δύσκολη χρονιά διανύει η εκθεσιακή αγορά, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης της χώρας, καθώς είναι ξεκάθαρη η αδυναμία πολλών επιχειρήσεων να μπορέσουν να χρηματοδοτήσουν δραστηριότητες συμμετοχής τους σε εκθέσεις. Οι εκθέσεις έχουν πληγεί από την οικονομική κρίση, λιγότερο ή περισσότερο, ανάλογα με τον κλάδο στον οποίο απευθύνονται και στο πλαίσιο αυτό, φωτεινές εξαιρέσεις αποτελούν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και ο τουρισμός που αντιστέκονται σθεναρά.

Όπως εξηγεί ο Πάρις Μαυρίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Helexpo, οι στοχευμένες εκθέσεις με περιεχόμενο, το οποίο είναι κατανοητό, τόσο στον απλό επισκέπτη, όσο και στον εμπορικό, έχουν μέλλον και συμβάλλουν στην ανάπτυξη συγκεκριμένων κλάδων της ελληνικής οικονομίας. Για παράδειγμα, ο κλάδος της ενέργειας και η εξοικονόμησή της ενδιαφέρουν αυτήν τη στιγμή, ιδιαίτερα, τόσο τους καταναλωτές, όσο και τους επενδυτές, οι οποίοι επιθυμούν να επενδύσουν λόγου χάρη σε φωτοβολταϊκά συστήματα. Σταθερή αξία αποτελούν οι εκθέσεις με τουριστικό περιεχόμενο, ιδιαίτερα εάν λάβουμε υπόψη τη σημασία του κλάδου στην προσπάθεια ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας.

Παράλληλα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν οι εκθέσεις με επικέντρωση στην πρωτογενή παραγωγή, η οποία με την προσδοκώμενη αύξησή της θα ανατρέψει σταδιακά τα αρνητικά -μέχρι στιγμής- δεδομένα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας μας.

Στην ανάκαμψη των εκθέσεων της τουριστικής βιομηχανίας δίνει έμφαση και ο Δημήτρης Κούμανης, Διευθύνων Σύμβουλος της xenia εκθέσεις-συνέδρια, ο οποίος επισημαίνει ότι μετά τη διετία 2008-2010 -χρονιές πολύ κακές για τον ελληνικό τουρισμό- που επηρεάστηκε ιδιαίτερα η xenia, οι φετινές επιδόσεις είναι καλές, καθώς ο ελληνικός τουρισμός ανακάμπτει.

Συγκρατημένη αισιοδοξία για την ερχόμενη τριετία
Όσον αφορά στην εικόνα της αγοράς την ερχόμενη τριετία και με δεδομένο ότι οι εκθέσεις αποτελούν ένα δυναμικό εργαλείο Μάρκετινγκ, κυρίως σε περιόδους κρίσης, τα στελέχη της αγοράς εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξα. Όπως λέει ο Πάρις Μαυρίδης, «οι εκθέσεις αποτελούν ένα εργαλείο υψηλής αποτελεσματικότητας και προσαρμόσιμου κόστους, το οποίο είναι ικανό μέσα σε λίγες ημέρες που διαρκεί, να φέρει σε επαφή τις επιχειρήσεις με χιλιάδες καταναλωτές και εμπορικούς επισκέπτες.

Επιπλέον, οι εκθέσεις εξυπηρετούν και τη στρατηγική στόχευση της ελληνικής οικονομίας, για διεύρυνση της εξωστρέφειας, με επέκταση των δραστηριοτήτων των ελληνικών επιχειρήσεων σε νέες ξένες αγορές. Υπό αυτό το πρίσμα, η αξία των εκθέσεων αναβαθμίζεται σε περιόδους κρίσης, αρκεί οι επιχειρήσεις-εκθέτες να διαθέτουν ένα ξεκάθαρο πλάνο Μάρκετινγκ, που αναγνωρίζει τη σημασία των εκθεσιακών γεγονότων».

Στην αναβάθμιση των εκθέσεων ως εργαλείου Μάρκετινγκ σε περιόδους κρίσης αναφέρεται και ο Γιώργος Πανώργιας, Διευθυντής Μάρκετινγκ της εταιρείας διοργάνωσης εκθέσεων Rota και του εκθεσιακού κέντρου ExpoAthens, ο οποίος επισημαίνει ότι η συμμετοχή ως εκθέτης ή ως επισκέπτης σε μια εμπορική έκθεση, δεν ήταν ποτέ άλλοτε πιο επιβεβλημένη.

«Είναι επένδυση για το μέλλον κάθε επιχείρησης», τονίζει και εξηγεί: «Δεν υπάρχει καλύτερο και αμεσότερο μέσο ή κανάλι διανομής/πωλήσεων ειδικά για τις χιλιάδες των μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων που πρέπει αυτήν τη στιγμή να προωθήσουν και να πουλήσουν -αποτελεσματικότερα από ποτέ- τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Το ίδιο ισχύει και για τους εμπορικούς επισκέπτες που ψάχνουν τρόπους, προϊόντα, υπηρεσίες, ιδέες για να προσελκύσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον των τελικών καταναλωτών». Πάντως, ο Δημήτρης Κούμανης εκφράζει ανησυχία για τη συρρίκνωση της αγοράς καθώς, «οι δυνητικοί πελάτες μας όλο και λιγοστεύουν».

Η χρονιά λοιπόν αυτή κλείνει για την εκθεσιακή αγορά με κάμψη, γεγονός που οφείλεται στην πτωτική τάση που καταγράφεται στην ευρύτερη ελληνική αγορά και η σταθεροποίηση της αγοράς τοποθετείται προς τα τέλη του 2012.




Marketing Week 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου