Η χρήση του διαδικτύου και των social media από το ιατρικό σύνολο αυξάνεται συνεχώς. Στο Social Media Healthcare, όμως, η Carmen R. Gonzalez σημειώνει
ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες ή κάποιο επίσημο έγγραφο που να
αναφέρεται ρητά ως προς το πως πρέπει να διαχειρίζονται οι γιατροί τα
social media όταν επικοινωνούν για θέματα υγείας.
Η ίδια παρακάτω προτείνει κατευθυντήριες αρχές ως προς τη χρήση των κοινωνικών δικτύων από τους γιατρούς:
- Μην συζητάτε για αρρώστιες ή προσωπικές πληροφορίες ασθενών σας online, εκτός και αν έχετε την άδεια τους. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να το διευκρινίσετε. Δεν είναι πάντα εύκολο το να διατηρούμε τα στοιχεία ανώνυμα (αντίστοιχο συμβάν). Όταν θέλετε να συζητήσετε για μια πρόσφατη σας περίπτωση παρέχετε όσο το δυνατόν πιο γενικευμένα στοιχεία.
- Να μοιράζεστε πληροφορίες και πρόσφατες εξελίξεις που προωθούν την ποιότητα των υπηρεσιών περίθαλψης γενικότερα. Υπάρχει ένα εκτενές σύνολο πληροφοριών, στο Twitter για παράδειγμα, που παρέχει ενημερωμένα στοιχεία σχετικά με ιατρικές έρευνες και θεραπείες (New England Journal of Medicine, Journal of the American Medical Association, American Academy of Family Physicians, National Institutes of Health, Centers for Disease Control, καθώς και πολλοί άλλοι οργανισμοί και περιοδικά με εξειδικευμένο περιεχόμενο). Διαδίδοντας τέτοιο υλικό προωθείται και ο κλάδος.
- Αναφερθείτε σε στοιχεία, συνθήκες και φορείς που σας παρακινούν αλλά και θεωρείτε σημαντικότερους για την κοινωνία. Τα social media παρέχουν τη δυνατότητα να διαδώσετε τις ιδέες σας αλλά και να προωθήσετε αντίστοιχους φορείς.
- Αναγνωρίστε το γεγονός ότι αντιπροσωπεύετε το επάγγελμα σας και βοηθείστε και τους υπολοίπους να κάνουν το ίδιο, αξιοποιώντας με ανάλογο τρόπο τις δυνατότητες των social media. Δείξτε επαγγελματισμό στα postσας και αν δείτε συνάδελφους σας να μην το κάνουν προσεγγίστε τους, όχι με σκοπό την τιμωρία, αλλά την προώθηση της σωστής χρήσης των εργαλείων αυτών.
- Συμβάλλετε στην προώθηση των ανθρωπιστικών αξιών που αναγνωρίζονται ως σύμφωνες με τον ιατρικό επαγγελματισμό. Να είστε ειλικρινείς, ευθείς, χρήσιμοι και συμπονετικοί. Προσφέρετε τη βοήθεια σας, απαντήστε σε ερωτήματα και προτείνετε πηγές στοιχείων όταν μπορείτε. Να είστε ανοιχτοί στην επικοινωνία με άλλους και συμμετέχετε σε συζητήσεις όταν προλαβαίνετε.
- “Θεωρώ ότι δεν είναι αναγκαίο το να διαχωρίσετε το προσωπικό με το επαγγελματικό σας online περιεχόμενο”, αναφέρει η Carmen Gonzalez. “Η παρουσία μου στα κοινωνικά δίκτυα αντανακλά το ποια είμαι και εκφράζει τις πεποιθήσεις και τις προτεραιότητες μου”, επισημαίνει.
- Εάν θέλετε να διατηρήσετε τα προσωπικά σας δεδομένα μόνο για τους δικούς σας ανθρώπους, μπορείτε να διαχωρίσετε το πως θα διαχειρίζεστε το κάθε κοινωνικό δίκτυο. “Χρησιμοποιώ το Facebook διατηρώντας τα στοιχεία μου μόνο για την επαφή με φίλους και την οικογένεια, ενώ στο Twitter και στο Tumblr εμφανίζω δημόσια τα δεδομένα που επιθυμώ”, σημειώνει η Carmen Gonzalez.
- Μην ασκείτε την ιατρική μέσω των social media. “Δεν παρέχω κάποιο είδος φροντίδας ή συμβουλές μέσω των κοινωνικών δικτύων. Το περισσότερο που έχω κάνει είναι να παρέχω συνδέσμους (links) σε ήδη υπάρχουσες πηγές πληροφοριών ώστε ο καθένας να κάνει τις δικές του επιλογές ως προς το πώς να κινηθεί σχετικά με κάποιο θέμα υγείας. Δεν συζητώ στο Twitter με ασθενείς σε προσωπικό επίπεδο και δεν τους προσθέτω στους φίλους μου στο Facebook λόγω προσωπικής μου επιλογής ως προς το πως χρησιμοποιώ το Facebook”, αναφέρει η ίδια.
- Έχετε υπ’ όψιν πως οτιδήποτε αναφέρετε online μπορεί να εντοπιστεί οποιαδήποτε στιγμή, κατόπιν έρευνας, καθώς θα βρίσκεται εκεί για πάντα. Μπορεί αυτό να θεωρηθεί ως υπερβολή αλλά προτρέπει στον καθένα να σκεφτεί το τι πληροφορίες θα πρέπει να μοιράζεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου