Δευτέρα 16 Απριλίου 2012

Interactive Καταστήματα

Η ηλεκτρονική αγορά μέσα στα καταστήματα είναι κάτι που σίγουρα θα δούμε στο άμεσο μέλλον. Γυρίζοντας σε μια παλαιότερη ανάρτηση είχαμε επισημάνει πως "Επειδή στις μέρες μας τα περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες είναι πολύ κοντά στην τιμή ή/και την ποιότητα, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα φεύγει από τις κλασικές δυνάμεις (προϊόντα, υπηρεσίες) και εστιάζεται στην καλή εξυπηρέτηση και ανάπτυξη σχέσης με τον πελάτη μας ". Σε αυτό το κείμενο θα δούμε πως οι διαδραστικοί πίνακες και οι οθόνες αφής μπορούν να βοηθήσουν στα προαναφερόμενα. 

Αν και οι περισσότεροι από εμάς θα πιστέψουν πως οι διαδραστικοί πίνακες χρησιμοποιούνται μόνο για λόγους προβολής, θα σας ζητούσα να οραματιστείτε κάποια σενάρια διαφορετικά. Πάμε να τα "δούμε" σε διάφορες αγορές επιχειρήσεων.



Αντιπρόσωποι Αυτοκινήτων 

Η αλληλεπίδραση μας με το αμάξι είναι προσωπική εμπειρία όπου ο καθένας μας το φαντάζετε διαφορετικά. Άλλοι βλέπουν των εαυτό τους μέσα σε ένα αυτοκίνητο Jeep να περιφέρεται στα βουνά, άλλοι φαντάζονται τον εαυτό τους μέσα σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που πάνε εκδρομή, άλλη φαντάζονται ένα γρήγορο και σπορ αυτοκίνητο. Επομένως ο καθένας "ψάχνει" την δική του εμπειρία με το δικό του αμάξι. Φανταστείτε να είχατε στο κατάστημα μεγάλες οθόνες αφής ή ένα τζάμι που θα προβαλλόταν αυτό στον πιθανό πελάτη, να του δύναται μία απεικόνιση της φαντασίας του με συγκεκριμένο αμάξι/α που διαθέτεται στο κατάστημα. Πόσο ευκολότερο θα ήτανε για τον πωλητή σας να πείσει τον πιθανό πελάτη ότι αυτό το αμάξι είναι αυτό που θέλει; Ένα test drive θα ήταν το κερασάκι στην τούρτα.. Μέσω αυτού, θα μπορεί ο πελάτης να δει και σχόλια από πελάτες που ήδη αγόρασαν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, τι τους άρεσε και τι όχι και εσείς να δημιουργήσετε μια προσφορά με βάση τα "θέλω" του πιθανού πελάτη.


Μουσική 

Οραματιστείτε ότι μπαίνετε σε ένα κατάστημα που πουλάει είδη μουσικής όπως για παράδειγμα CD και δίσκους. Το κατάστημα δεν περιέχει ράφια με CD αλλά οθόνες αφής, ο πελάτης διαλέγει το είδος μουσικής και η οθόνη του εμφανίζει κάποια CD τα οποία είναι διαθέσιμα στο κατάστημα (ή/και μέσω παραγγελίας) και βλέπει βίντεο σχετικά με το τραγούδι που περιέχει το CD συνοδευόμενο από κάποιες πληροφορίες σχετικά με το τραγούδι/album αλλά και σχόλια από άλλους πελάτες του καταστήματος που έχουν αγοράσει το CD αυτό παλαιότερα. Ενώ ο πελάτης αλληλεπιδρά με την επιχείρηση, είναι σε θέση να πάρει καλύτερες αποφάσεις. Σε περίπτωση που κάποιο CD δεν είναι διαθέσιμο, ο πελάτης θα μπορεί να κάνει παραγγελία μέσω της οθόνης αφής και να το προπληρώσει στο ταμείο του καταστήματος. Ο καταστηματάρχης θα δει μείωση στις κλοπές, καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, καλύτερη πληροφόρηση του πελάτη, αύξηση του πιστού πελατολόγιου και καλύτερες διεργασίες/διαδικασίες στο εσωτερικό της επιχείρησης.

Υποδήματα 

Οραματιστείτε ότι μπαίνετε σε ένα κατάστημα με παπούτσια και να έχει ένα πλαίσιο που είναι διαδραστικό (όπως αυτό στο βίντεο) και ακριβός από πάνω του βρίσκεται μια οθόνη αφής. Το κατάστημα διατηρεί κάποια αποθήκη με γυναικεία και αντρικά ενδύματα και με συγκεκριμένα στυλ, όπως κλασσικό - μοντέρνο και με συγκεκριμένη διαθεσιμότητα του κάθε είδους. Ο πελάτης βάζει το πόδι του στο διαδραστικό πεδίο, αυτό με την σειρά του υπολογίζει το νούμερο του/της και η οθόνη αφής εμφανίζει κάποιες επιλογές όπως επιλογή φύλου και στυλ με βάση την διαθεσιμότητα. Το κάθε είδος μπορεί και να συνοδεύετε με κάποιες πληροφορίες καθώς και με βίντεο από fashion shows με ενδύματα που συνοδεύτηκαν από το συγκεκριμένο παπούτσι έτσι ώστε να εμπλουτίσουμε την φαντασία του πελάτη. Ο πελάτης θα διαλέξει πια υποδήματα θέλει να δοκιμάσει και στην συνέχεια να προχωρήσει στην αγορά εφόσον το επιθυμεί. Αυτό είναι ένα είδος self-service που η εταιρία αλληλεπιδρά με τον πιθανό και τον υπάρχων πελάτη και οι πωλήτριες αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στην κάθε πώληση ενώ παράλληλα ο πελάτης εισπράττει καλύτερη εξυπηρέτηση και παίρνει καλύτερες αποφάσεις.

Γυμναστήρια 

Πολλές φορές καθώς είμαστε στο γυμναστήριο βλέπουμε τις υποδείξεις πάνω στο μηχάνημα έτσι ώστε να δούμε πως λειτουργεί και τι γυμνάζει ή ζητάμε την βοήθεια του γυμναστή. Οραματιστείτε ένα γυμναστήριο που θα είχε οθόνες αφής, ας τα αποκαλέσουμε service-points. Εκεί θα μπορούσε ο πελάτης ανά πάσα στιγμή να πάρει ιδέες έτσι ώστε να εμπλουτίσει το πρόγραμμα του (μέσω κειμένου και βίντεο), να μάθει για την λειτουργία κάποιων μηχανημάτων και να πληροφορηθεί περεταίρω για ζητήματα που τον ενδιαφέρουν. Παράλληλα, αυτό εξυπηρετεί και τον πιθανό πελάτη αλλά και την γραμματεία. Όταν ο πιθανός πελάτης επισκεφθεί το γυμναστήριο και ενδιαφερθεί για κάποιο πρόγραμμα/προγράμματα που του ανέφερε η γραμματεία, θα είναι σε θέση να δει κάποιο βίντεο για το πώς εκτελείτε αυτό το πρόγραμμα στο συγκεκριμένο γυμναστήριο. Η γραμματεία θα δείχνει μέσω της οθόνης αφής τι προγράμματα παρέχει το γυμναστήριο και πως μπορεί να εξυπηρέτηση σε συγκεκριμένες και εξειδικευμένες καταστάσεις. Ο πιθανός πελάτης θα μπορούσε να δει κάποια βίντεο από υπάρχων πελάτες του τύπου "πριν και μετά" έτσι ώστε να δει την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων αλλά και σχόλια από πελάτες με την ανάλογη εμπειρία. Ο πιθανός πελάτης θα είναι σε θέση να πάρει καλύτερες αποφάσεις (πχ εάν το πρόγραμμα ταιριάζει στις ανάγκες του) καθώς και να δει την σοβαρότητα και την μεθοδικότητα της επιχείρησης.

Ζαχαροπλαστεία και Εστιατόρια 

Στο φαγητό η γεύση, οι προτιμήσεις και οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές στο κάθε άτομο ξεχωριστά. Γιατί; Γιατί το φαγητό είναι από τα λίγα είδη που εισάγουμε απευθείας στο σόμα μας. Ένα συγκεκριμένο πιάτο σε κάποιους αρέσει και σε κάποιους όχι. Θα μπορούσαν τέτοιου είδους επιχειρήσεις να προσφέρουν περισσότερες πληροφορίες για το κάθε είδος/πιάτο ξεχωριστά. Να βλέπει ο πελάτης βίντεο για την παραγωγή αυτού του είδους/πιάτου και να παίρνει σχετικές πληροφορίες όπως συστατικά (για αποφυγή αλλεργικού σοκ). Ένα εστιατόριο θα μπορούσε να έχει το menu με οθόνη αφής και να βλέπει ο πελάτης το πιάτο που πολύ πιθανό να παραγγείλει, να δει βίντεο για το πώς το φτιάχνετε το πιάτο αυτό ενώ παράλληλα να του ανοίγει η όρεξη και να αποφύγει πιάτα με συστατικά που του/της προκαλούν αλλεργικό σοκ. Επίσης, η εταιρία θα μπορούσε να αναφέρει και τους κανόνες υγιεινής που διατηρεί. Το ζαχαροπλαστείο θα μπορούσε να έχει κάτι αντίστοιχο πάνω ή δίπλα από την βιτρίνα.

Τέτοιου τύπου συστήματα βοηθάνε την προβολή αλλά και τις πωλήσεις, την καλύτερη και οικονομικότερη εξυπηρέτηση πελατών, καλύτερες διεργασίες στο εσωτερικό της εταιρίας καθώς και καλύτερες εμπειρίες και αλληλεπιδράσεις του υπάρχων ή/και του πιθανού σας πελάτη με την επιχείρηση σας. Οι αγορές των επιχειρήσεων σε αυτό το άρθρο είναι κάποια παραδείγματα, είναι πολύ περισσότερες οι αγορές που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τα συστήματα αυτά καθώς και περισσότεροι οι τρόποι αξιοποίησης των συστημάτων αυτών στην προαναφερόμενες αγορές. Εσείς πως φαντάζεστε τα συστήματα αυτά; Άλλαξε η αντίληψη σας; 

 by Emmanouil Karagiannis
http://www.rodobiz.net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου