Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

To Ηλεκτρονικό Εμπόριο σήμερα (b2c eCommerce)

Η εποχή που το καλάθι των αγορών (shopping cart) και το σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών ήταν συνώνυμα του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει παρέλθει. Σήμερα, όταν αναφερόμαστε στο ηλεκτρονικό λιανικό εμπόριο (B2C) προϊόντων ή υπηρεσιών αναφερόμαστε στη συνδυασμένη χρήση ψηφιακών καναλιών (ecommerce websites, smart phones, κοινωνικά δίκτυα , email, sms, μηχανές αναζήτησης, in-store kiosks κλπ.) τα οποία “συνεργάζονται” αρμονικά για την επιτυχή online εμπορική δραστηριότητα της επιχείρησης σας.




Αν ρίξουμε μια ματιά στα web sites των μεγαλύτερων eCommerce technology vendors (π.χ. ATG, Intershop, FRY, Elastic Path Software και IBM ) το ηλεκτρονικό εμπόριο πλέον δεν προσδιορίζεται σαν ένα απλό σύστημα web based λογισμικού αλλά σαν την πολυ-κάναλη συντονισμένη δράση της επιχείρησης με στόχο την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πελάτη - καταναλωτή. Πιο συγκεκριμένα, αναφερόμαστε :
  • στις βασικές επιχειρησιακές λειτουργίες με επίκεντρο τον πελάτη σας ( το marketing, τις πωλήσεις και τo customer service) ,
  • στις τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν (ecommerce software, web services, hosting servers),
  • και τις βέλτιστες πρακτικές (το know how).

Το ηλεκτρονικό εμπόριο πλέον δεν είναι απλά οι online πωλήσεις μέσα από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, αλλά η έξυπνη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών σας μέσα από διαφορετικά ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας (digital touch points). Με την χρήση κορυφαίων Web 2.0 τεχνολογιών μπορείτε να καινοτομήσετε σε όλους τους τομείς της εμπορικής σας δράσης επεκτείνοντας και εμπλουτίζοντας την online εμπειρία των πελατών σας, ενισχύοντας το εταιρικό σας σήμα (branding) και την ποιότητα των υπηρεσιών σας.
 Η πλατφόρμα του λογισμικού (eCommerce software) που θα υποστηρίζει τους επιχειρηματικούς σας στόχους θα πρέπει να διαθέτει εξελιγμένα τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά. Πιο συγκεκριμένα :

  • Ασφαλές και αξιόπιστο περιβάλλον λειτουργίας για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των πελατών σας.
  • Ανοιχτή και επεκτάσιμη αρχιτεκτονική για την προσαρμογή και επέκταση των λειτουργιών βάσει των επιχειρησιακών αναγκών σας (π.χ. πρακτικές marketing και πωλήσεων).
  • Δυνατότητες διασύνδεσης με back-office εφαρμογές ή online υπηρεσίες (π.χ. ERP, CRM, payment gateways, email marketing services).
  • Εξελιγμένο διαδραστικό και πλούσιο γραφικό περιβάλλον χρήσης και λειτουργίας (user interface) για διαφορετικούς τελικούς αποδέκτες (PCs, Notebooks, smart phones, iPads…) με στόχο το καλύτερο δυνατό shopping experience.
  • Αυτοματοποιημένη διασύνδεση με γνωστά κοινωνικά δίκτυα (π.χ. Facebook, Tweeter), blog engines και price comparison sites για την ολοκληρωμένη προβολή των προϊόντων σας και την πολύπλευρη επικοινωνία με το κοινό σας.

Σήμερα, μπορεί οποιοσδήποτε να στήσει αρκετά γρήγορα ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (eShop) με βασικές λειτουργίες shopping cart, wish list και online πληρωμών. Ωστόσο, αυτό που χρειάζεται η σύγχρονη εμπορική δραστηριότητα ξεπερνά τα όρια μιας απλής web based εφαρμογής eCommerce και απαιτεί προηγμένες τεχνολογίες και υπηρεσίες. Ο βασικός στόχος είναι η δημιουργία ενός πολυκάναλου συστήματος marketing, πωλήσεων και εξυπηρέτησης πελατών μέσα από το οποίο οι πελάτες σας θα αποκομίζουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία (shopping experience).
Καθώς τα ευρυζωνικά δίκτυα εξαπλώνονται και τα συστήματα ασφαλείας εξελίσσονται, περισσότεροι καταναλωτές θα εμπιστεύονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές τους και θα εξοικειώνονται με τις καινοτομίες και τις βελτιώσεις των κορυφαίων brands στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι πελάτες σας αναζητούν και προτιμούν ηλεκτρονικά καταστήματα με αξιολογήσεις και σχόλια. Θέλουν προηγμένες δυνατότητες αναζήτησης, λεπτομερή χαρακτηριστικά και πληροφορίες για τα προϊόντα, πολλαπλές επιλογές παράδοσης, έλεγχο διαθεσιμότητας, πολλαπλές επιλογές πληρωμής, καθώς επίσης και δυνατότητα πρόσβασης στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα από τα smart phones και τα κοινωνικά δίκτυα. 

www.synergic.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου