To 63,1% των ελληνικών επιχειρήσεων με
περισσότερα από 10 άτομα διαθέτουν ήδη εταιρική ιστοσελίδα σύμφωνα με τα
στοιχεία της Eurostat και του Observatory for Information Society.
Πόσοι από εσάς που διαθέτετε εταιρική ιστοσελίδα έχετε δεί αισθητή διαφορά στις πωλήσεις σας;
Πόσοι από εσάς ανανεώνεται το περιεχόμενο της ιστοσελίδα σας;
Είναι η ιστοσελίδα σας φιλική προς τους χρήστες αλλά και τις μηχανές αναζήτησης;
Ακολουθεί η ιστοσελίδα σας τα πρότυπα του πρωτοκόλλου web2.0 ;
Αν δεν γνωρίζεται τί σημαίνουν οι
παραπάνω έννοιες είναι καιρός να της κατανοήσετε, να τις εμπεδώσετε και
να προχωρήσετε μπροστά.
Όπως το κατάστημα σας ή τα γραφεία της
εταιρίας σας χρειάζονται ανακαίνιση έτσι χρειάζεται και η εταιρική
ιστοσελίδα σας που αποτελεί το πρόσωπο σας στο Internet.
Γιατί το μπλογκ συμφέρει
και πώς επιτυγχάνεται η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων με μπλογκ το ανέλυσα
σε προηγούμενο άρθρο. Εδώ σας δίνω μερικές συμβουλές στην περίπτωση που
διαθέτετε ήδη ένα μπλογκ ή στην περίπτωση που επιθυμείτε να ξεκινήσετε
ένα.
Στην Ελλάδα λέμε συχνά την έκφραση «Κάθε αρχή και δύσκολη». Αλλά αν έχουμε τη σωστή καθοδήγηση οι δυσκολίες ξεπερνιούνται.
Ξεκινήστε σήμερα ένα μπλογκ και ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές για να χτίσετε ένα διαδικτυακό ακροατήριο :
1. Καθορίστε του στόχους του μπλογκ
Το μπλογκ θα έχει μεγαλύτερες πιθάνοτητες επιτυχίας εάν γνωρίζετε που ακριβώς πηγαίνει και τί επιθυμείτε να επιτεύξετε με αυτό.
Θέλετε να τοποθετηθείτε στην αγορά ως ειδικός;
Θέλετε να προωθήσετε την επιχείρηση σας;
Σας αρέσει απλά το blogging και θέλετε να μοιραστείτε τις ιδέες και τις γνώσεις σας;
Έχετε κατάστημα και επιθυμείτε να προωθήσετε τα προιόντα σας στο διαδίκτυο;
Παρέχεται υπηρεσίες και επιθυμείτε να γίνεται αναφορά σην αγορά της περιοχής σας ;
Σκεφτείτε προσεκτικά τί ακριβώς επιθημείτε να κερδίσετε από το μπλογκ σας σε έξι μήνες, ένα χρονο και σε τρία χρόνια.
Για παράδειγμα, στόχος του μπλογκ της
Web Marketing Greece είναι η παροχή έγκυρων γνώσεων σχετικών με τον
κόσμο του Internet και του μάρκετινγκ διαδικτύου. Επιθυμώ να γίνει το
μπλογκ αυτό αναφορά στην ελληνική διαδικτυακή αγορά και όποιος επιθυμεί
να μάθει πώς λειτουργεί το greek internet marketing να το επισκέπτεται.
2. Μελετήστε το ακροατήριο σας
Η σχεδίαση ιστοσελίδας και το
περιεχόμενο του μπλογκ πρέπει να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των
ανθρώπων στους οποίους απευθύνεστε (ακροατήριο).
Για παράδειγμα, ένα μπλογκ που
απευθύνεται σε νέους έχει σχεδίαση και περιεχόμενο διαφορετικά από ένα
μπλογκ που απευθύνεται σε επαγγελματίες.
3. Συνέπεια
Το μπλογκ σας μπορεί ακολουθώντας
συγκεκριμένη στρατηγική να εξελιγθεί σε μία μάρκα όπως ακριβώς είναι η
Coca Cola ή η Nike. Σε αυτή την περίπτωση το μπλογκ εκφράζει
συγκεκριμένα μηνύματα και έχει μία συγκεκριμένη εικόνα προς το
ακροατήριο. Αυτό ακριβώς κάνει και μία μάρκα. Η σχεδίαση και το
περιεχόμενο του μπλογκ συμβάλει στη γενική εικόνα και στα μηνύματα που
θέλετε να περάσετε ώς μάρκα. Η συνέπεια συμβάλει στην ικανοποίηση του
ακροατηρίου έτσι ώστε αυτοί να σας είναι πιστοί και αφοσοιωμένοι
αναγνώστες.
4. Επιμονή
Ένα μπλογκ είναι αποδοτικό όταν παρέχει
χρήσιμες πληροφορίες. Τα μπλογκ που δεν ανανεώνονται συχνά καταντούν να
είναι σαν στατικές ιστοσελίδες. Η συχνή δημοσίευση άρθρων είναι ο
καλύτερος τρόπος για να προσελκύσετε το ενδιαφέρον των αναγνωστών και να
αυξήσετε τον αριθμό των επισκεπτών ανά ημέρα.
5. Προσκαλέστε σε διάλογο
Σημαντικό χαρακτηριστικό του μπλογκ
είναι ότι αυτό έχει κοινωνική επιρροή. Προσκαλέστε τους αναγνώστες να
αφήσουν κάποιο σχόλιο, να θέσουν ερωτήσεις και να κάνουν παρατηρήσεις.
Ετσί, δείχνετε στους αναγνώστες σας ότι έχουν αξία για εσάς. Το ίδιο
πρέπει να κάνετε και εχείς με τη σειρά σας. Να επισκέπτεστε άλλα μπλογκ
και να αφήνετε σχόλια. Θα δούμε σε μελλοντικό άρθρο ότι αυτό συμβάλει
στο χτίσιμο κατευθυνόμενων συνδέσμων προς την ιστοσελίδα
σας (backlinks). Παράλληλα όμως μία τέτοια στρατηγική συμβάλει στο να
αναπτύξετε πρώτα από όλα κοινωνικές σχέσει με άλλους μπλόγκερ.
6. Δουλέψτε την παρουσία σας
Η επιτυχία του μπλογκ βασίζεται πολύ
και στο τί ενέργειες κάνετε εκτός του μπλογκ. Πιο συγκεκριμένα, οι
ενέργειες που πρέπει να κάνετε εκτός μπλογκ είναι :
- Να επισκέπτεστε παρόμοια με το δικό σας μπλογκ και να σχολιάζετε.
- Να επισκέπτεστε φόρουμ και να συμμετέχει σε συζητήσεις δίνοντας έγκυρες και χρήσιμες πληροφορίες στους αναγνώστες.
- Να συμμετέχετε σε κοινωνικά δίκτυα (Social Bookmarking) όπως είναι το Digg, το StumbleUpon και Reditt δήμιουργώντας έτσι κατευθυνόμενους συνδέσμους προς τα άρθρα του μπλογκ.
- Να δημιουργήσετε κοινωνικό προφίλ σε κοινωνικά δίκτυα όπως Facebook το LinkedIn και το Twitter και να γνωστοποιείτε εκέι όλα τα νέα άρθρα που γράφετε.
Πολλοί πιστεύουν ότι μία εταιρική
ιστοσελίδα στηρίζεται στην αρχή, “εάν το χτίσεις, θα έρθουν”. Πρόκειται
για μία λανθασμένη άποψη.
Αντιθέτως τόσο για το μπλογκ όσο και για
την εταιρική ιστοσελίδα απαιτείται μεγάλη προσπάθεια για να επιτευχθεί η
γνωστοποίηση τους, η προώθηση τους και το χτίσιμο ενός ακροατηρίου.
7. Πάρτε ρίσκο
Πολλοί αρχάριοι μπλογκερς συχνά φοβούνται να χρησιμοποιήσουν κάποια εργαλεία για μπλογκ (blogging tools) που είναι ευρέως διαθέσιμα.
Μη φοβάστε να χρησιμοποιείτε τα εργαλεία
που σας διατιθένται και να δοκιμάζετε νέες τεχνικές που μπορούν να
βελτιώσουν την απόδοση του μπλογκ. Μπορείτε για παράδειγμα να εισάγετε
ένα νέο plug-in
ή να χρησιμοποιήσετε μία νέα τεχνική για την αύξηση της
επισκεψιμότητας. Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ σημαντικό να εφαρμόζετε
νέες τεχνικές που ενδεχομένως θα βοηθήσουν στην βελτιστοποίηση της
απόδοση του μπλογκ.
Αντιθέτως, σας συμβουλεύω να κάνετε
προσεκτική επιλογή των τεχνικών αυτών και εξετάσετε αρχικά πώς αυτές
μπορούν να βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων σας και στο πώς θα
αντιδράσει το ακροατήριο σας στη χρήση αυτών των τεχικών.
8. Ζητήστε βοήθεια
Στον κόσμο του μπλογκ είναι γενικά
αποδεκτό ότι κανένας μπλόγκερ δεν γνωρίζει τα πάντα σχετικά με το
μπλογκ. Είναι πολύ σημαντικό στο ξεκίνημα ενός μπλογκ να γίνετε μέλος
μίας κοινότητας ώστε να λαμβάνεται τη βοήθεια άλλων μπλόγκερ. Οι
μπλόγκερ προσεγγίζονται γενικά πολύ εύκολα οπότε μη διστάσετε να
ζητήσετε βοήθεια και αναπτύξετε ένα δίκτυο είτε είστε αρχάριος είτε
είστε επαγγελματίας. Στα πλαίσια της προσπάθειας σας να αναπτύξετε ένα
κοινωνικό δίκτυο με άλλους μπλογκερς σας προσκαλώ να έρθετε σε
επικοινωνία μαζί μου ώστε να ανταλλάξουμε απόψεις και γνώμες σχετικές με
το blogging.
9. Συνεχίστε να διαβάζετε και να αποκτάτε γνώσεις
Στην εποχή μας καθημερινά δημοσιεύονται νέα εργαλεία και μέθοδοι που διευκολύνουν το blogging.
Το Internet αλλάζει καθημερινά με
τεράστια ταχύτητα και ο κόσμος του blogging δεν αποτελεί εξαίρεση σε
αυτό τον κανόνα. Καθώς αναπτύσετε το μπλογκ σας είναι σημαντικό να
μαθένετε τα νέα εργαλεία, τις νέες τεχνικές και μεθόδους γύρω από το
blogging διότι μπορεί αυτά να διευκολύνουν την δουλειά σας καθημερινά
και την απόδοση του μπλογκ σας μακροπρόθεσμα.
10. Να είστε ο εαυτός σας
Το μπλογκ σας είναι επέκταση της
εταιρικής σας δραστηριότητας ή της μάρκας που επιθυμείτε να εδραιώσετε.
Δώστε προσωπικό χαρακτήρα στο μπλογκ σας και στον τρόπο συγγραφής των
άρθρων σας. Παραμείνετε συνεπής στον τρόπο επικοινωνίας με το ακροατήριο
σας. Οι άνθρωποι δεν επισκέπτονται τα μπλογκ απλά για να μάθουν νέα
γιατί σε αυτή την περίπτωση θα διάβαζαν απλά εφημερίδες. Αντιθέτως, οι
άνθρωποι που επισκέπτονται και διαβάζουν τα μπλογκ επιθυμούν να
ανακαλύψουν τη γνώμη του μπλογκερ, συγγραφέα. Μην γράφετε άρθρα σαν να
είστε ρεπόρτερ λοιπόν. Αλλά δώστε την άποψη σας και τον προσωπικό σας
τόνο στα άρθρα σας.
webmarketing-greece.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου