Το Internet Marketing είναι το marketing προϊόντων και υπηρεσιών στο Διαδίκτυο.
Στην Ελλάδα χρησιμοποιείται συχνά ο όρος προώθηση ιστοσελίδων, ο οποίος όμως είναι ανακριβής.
Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται στο Internet Marketing είναι δεκάδες όπως:
- Email marketing
- Article marketing
- Viral marketing
- SEO (search engine optimization)
- PPC (pay per click advertising)
- Social media marketing
- Affiliate marketing
Τα πλεονεκτήματα του Διαδικτυακού Marketing είναι επίσης πολλά:
- Χαμηλό κόστος
- Δυνατότητα αυτοματοποίησης
- Υψηλή ταχύτητα
- στατιστικά παρακολούθησης (tracking / analytics)
Βέβαια δεν είναι πανάκεια και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσει τα παραδοσιακά μέσα που χρησιμοποιούνται στο marketing, όπως τα έντυπα και τα Μ.Μ.Ε.
Κατά κανόνα το internet marketing έχει μεγαλύτερη αποδοτικότητα αλλά χαμηλότερη αποτελεσματικότητα από ότι άλλα μέσα.
Η αποδοτικότητα έχει να κάνει με το αποτέλεσμα που παράγεται (output) με συγκεκριμένους πόρους (input). Με το Internet Marketing μπορούμε μέσα σε λιγότερο από 1 ώρα να στείλουμε 100.000 emails, σε prospects ή πελάτες, με μηδενικό κόστος.
Επομένως η αποδοτικότητα είναι τεράστια. Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι χρησιμοποιούμε μια μέθοδο προώθησης με πληρωμή, όπως διαφήμιση στο Google, και πάλι το κόστος είναι πολύ μικρότερο από ότι μια σελίδα διαφήμισης σε ένα περιοδικό ή μερικά λεπτά στην τηλεόραση!
Η αποτελεσματικότητα όμως του Internet Marketing είναι συνήθως μικρότερη από ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι. Ας δώσουμε πάλι ένα παράδειγμα…
Ας υποθέσουμε ότι έχουμε μια λίστα 1000 πελατών και θέλουμε να τους στείλουμε μια προσφορά. Ο αριθμός των πελατών που θα δεχτούν να αγοράσουν την προσφορά ονομάζεται conversion ratio. Αν στείλουμε την προσφορά με email το conversion rate συνήθως κα είναι το πολύ 1%. Αν τη στείλουμε με γράμμα (με χειρόγραφη διεύθυνση) μπορούμε να ελπίζουμε σε conversion rate που ξεπερνά το 2%!!!
Συνεπώς μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα αλλά χαμηλότερη αποδοτικότητα μιας και χρειαζόμαστε περισσότερα χρήματα, χρόνο και υποδομές.
Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι το Internet Marketing παρουσιάζει μοναδικά πλεονεκτήματα και ευκαιρίες αλλά καλό είναι να συνδυάζεται με τις παραδοσιακές μεθόδους προώθησης, για μέγιστα αποτελέσματα. Επίσης δεν πρέπει να εντυπωσιάζεστε εύκολα από μεγάλα νούμερα traffic και λίστας στο Internet, μιας και χρειάζεται αρκετά μεγαλύτερος όγκος λίστας για να έχουμε αποτελέσματα.
Ο συνδυασμός off-line και on-line marketing – Marketing Fusion – είναι ιδανικός. Μπορεί μάλιστα να πραγματοποιηθεί με περίτεχνους τρόπους… Για παράδειγμα προώθηση ενός δικτυακού τόπου σε μια εφημερίδα ή διαφήμιση ενός καταστήματος με τοπικό χαρακτήρα στο Google Adwords.
Μεθοδολογία
Η μεθοδολογία που ακολουθείται για το Internet Marketing είναι η εξής.1. Το πρώτο βήμα είναι να βρείτε ακριβώς σε ποια αγορά απευθύνεστε (έρευνα αγοράς).
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που αποτελούν αυτήν την αγορά;
Πρέπει να βρείτε στοιχεία όπως ο μέσος όρος ηλικίας, το επίπεδο μόρφωσης, το φύλο κ.α.
Είναι πολύ σημαντικό να βρείτε ποια είναι τα εσωτερικά κίνητρα των ανθρώπων που αποτελούν την αγορά που απευθύνεστε…
Το κίνητρο ενός ανθρώπου που αγοράζει μια Ferrari δεν είναι βέβαια να πηγαίνει πιο γρήγορα στη δουλειά του!!!
Τα βαθύτερα κίνητρα είναι το social status, το κύρος και η αίγλη που μια Ferrari προσδίδουν και όχι μόνο!
Στο Internet Marketing είναι πολύ σημαντικό επίσης να βρείτε που ακριβώς συχνάζουν οι πιθανοί πελάτες σας.
Κάνουν αναζητήσεις με το Google;
Αν κάνουν με ποιες λέξεις- κλειδιά ψάχνουν (keyword research);
Μπαίνουν σε φόρουμ και ποια είναι αυτά;
Διαβάζουν άρθρα, ενημερώνονται και πως;
Μπορείτε να βρείτε αυτά τα στοιχεία εύκολα ψάχνοντας για τα πιο δημοφιλή sites στο Internet που έχουν σχέση με την αγορά σας, αναλύοντας το marketing των ανταγωνιστών, κάνοντας brainstorming, και ένα μικρό γκάλοπ σε ήδη πελάτες σας.
Για να αναλύσετε τα sites των ανταγωνιστών μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δημοφιλείς υπηρεσίες όπως το Alexa, Quantcast, KeywordSpy, Google Doubleclick AdPlanner.
Είναι πολύ ωφέλιμο να δείτε ακριβώς ποια επιχειρήματα χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές για να πουλήσουν το προϊόν τους.
Βρίσκοντας ακριβώς που συχνάζουν οι πιθανοί πελάτες σας (prospects) μπορείτε να στοχεύσετε πιο αποτελεσματικά τις διάφορες ενέργειες marketing που κα κάνετε.
2. Μετά την έρευνα αγοράς θα πρέπει να δείτε μήπως χρειάζονται κάποιες τροποποιήσεις στο προϊόν ή στις υπηρεσίες που προσφέρετε με βάση όλα τα νέα στοιχεία.
Η ιδανική προσφορά θα πρέπει να έχει μεγάλο ROI (return on investment) για τον πελάτη, να ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες του, να είναι πιστευτή και να έχει λογικό κόστος.
3. Ακολούθως θα πρέπει να γραφτεί το κείμενο (copywriting) που θα πείθει τους επισκέπτες του site να γίνουν πελάτες (ή να κάνουν την όποια επιθυμητή ενέργεια, όπως συμπλήρωση φόρμας επικοινωνίας).
4. Επόμενο βήμα είναι να σχεδιαστεί η δομή του δικτυακού τόπου, το design και με τη βοήθεια εξειδικευμένων ανθρώπων να κατασκευαστούν οι ιστοσελίδες (development).
5. Τέλος θα πρέπει να σκεφτείτε πως θα τους κάνετε όλους αυτούς πελάτες σας δια βίου (conversion) και πως κα μεγιστοποιήσετε το κέρδος από κάθε πελάτη (lifetime value) με up-selling, down-selling, cross-selling, back-end offers, continuity program, και συστάσεις.
www.modad.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου