Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

International SEO – Search engine optimization για διεθνείς αγορές


International SEO : ένα σημαντικό εργαλείο marketing

Κατά καιρούς, έχουμε δημοσιεύσει θέματα σχετικά με το  Search engine optimization που ίσως έδιναν βαρύτητα στην εγχώρια “αγορά”.


                                                                                   

Τι γίνεται όμως όταν στοχεύουμε στην βελτιστοποίηση σελίδων για τις μηχανές αναζήτησης για άλλες διεθνείς “αγορές”; Όταν διαθέτουμε content σε δύο ή περισσότερες γλώσσες ή στοχεύουμε τις υπηρεσίες μας σε περισσότερα κράτη; Το  international SEO ( Search Engine Optimization για διεθνείς αγορές ) ή I – SEO είναι ιδιαίτερα απαραίτητο για εταιρίες ή οργανισμούς που διαθέτουν υπηρεσίες ή περιεχόμενο σε κοινό εκτός της χώρας που έχουν την μόνιμη εγκατάστασή τους.

SEO για διεθνείς αγορές – Παράγοντες επιτυχίας

Παραθέτω κάποιους από τους κύριους παράγοντες που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη :
Αρχικά θα πρέπει να ορίσουμε, εάν δεν το έχουμε κάνει ήδη, που απευθυνόμαστε. Που στοχεύουμε;  Στοχεύουμε ευρύτερες περιοχές ( πχ Βαλκάνια, Ανατολική Ευρώπη,  λατινική Αμερική ), συγκεκριμένη γλώσσα (πχ  Ισπανόφωνο target group ) ή μεμονομένα κράτη ;
Μέσα από στατιστικά στοιχεία analytics ( traffic reports / geo data ) μπορούμε να έχουμε μια εκτίμηση για τις πιο προσοδοφόρες επιπρόσθετες “αγορές” αλλά καλό είναι να έχουμε υπόψη και παράγοντες όπως “συνήθειες” και τάσεις που υπάρχουν για την αναζήτηση υπηρεσιών μας σε διάφορα κράτη. Για παράδειγμα,  έχοντας ως δεδομένο ότι οι Γερμανοί χρήστες χρησιμοποιούν την αγγλόφωνη έκδοση του site μας για να “αγοράζουν” ενώ οι Ιταλοί δεν επισκεπτόνται καθόλου το site μας μήπως είναι καλύτερα να φτιάξουμε αρχικά την Ιταλική έκδοση του website για να αυξήσουμε σημαντικά τις πωλήσεις μας; Βάζουμε δηλαδή προτεραιότητες.
Παράλληλα θα πρέπει να εξετάζουμε παράγοντες όπως η νοοτροπία,τα ήθη-έθιμα-παραδόσεις, την νομοθεσία για το internet και την διαφήμιση κ.λπ. Τα παραπάνω είναι σημαντικά δεδομένα που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη για τις ενέργειες International SEO του περιεχομένου μας.
Θεωρείται επίσης δεδομένο, για το αρχικό στάδιο, να διευρευνηθούν δυνατότητες και limitations του CMS ( content management system ) , να αποσαφηνιστούν θέματα δυνατοτήτων δημιουργίας subdomains, subdirectories δυνατότητες και παραμετροποιήσεις των URLs ( url localization ) κ.λπ
Το επόμενο βήμα, θα πρέπει  να περιλαμβάνει την διευρεύνηση διείσδυσης των search engines στις χώρες που επιλέγουμε ώστε να επιλέξουμε τις πιο δημοφιλείς βάση των οποίων θα σχεδιάζονται οι ενέργεις International SEO.
Για παράδειγμα στην Ρωσία η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης είναι η Yandex ενώ στην Κίνα, εάν στρέφουμε το ενδιαφέρον κατά εκεί, είναι η Baidu. Σίγουρα, σχεδόν σε όλες τις αγορές, υπάρχει πολύ υψηλή διείσδυση του Google χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και άλλες σημαντικές search engines που μπορούν να φέρουν traffic και κέρδη.
Οι μηχανές αναζήτησης έχουν διαφορετικό αλγόριθμο και θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι για κάθε μια υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης για το Search Engine Optimization για διεθνείς αγορές.
Στη συνέχεια θα πρέπει να λαβουμε υπόψη ότι τα keywords είναι λέξεις που δημιουργούνται αποκλειστικά από χρήστες για να αναζητούν πληροφορίες στις μηχανες αναζήτησης και ότι μετέπειτα τις “μελετούν” οι μάρκετερς για να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους.
Αυτή η διαπίστωση μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το Keyword Research καθώς και το rank checking θα πρέπει να γίνεται σε τοπικό επίπεδο.
Το περιεχόμενο πρέπει να μεταφράζεται ή να παράγεται από ειδικούς που ομιλούν την εκάστοτε γλώσσα ως μητρική και αμέσως μετά θα πρέπει να γίνεται optimize για τις μηχανές αναζήτησης από search engine marketers που γνωρίζουν σε πολύ υψηλό επίπεδο την εκάστοτε γλώσσα και τους ιδιοματισμούς της.
Ποτέ δεν πρέπει να γίνονται optimize keywords που προέρχονται από μετάφραση από τα Αγγλικά προς την γλώσσα που στοχεύουμε. Όπως επίσης πρέπει να έχουμε υπόψη ότι η δημιουργία περιεχομένου ( text κυρίως ) σε άλλη γλώσσα ίσως επιρρεάσει το μέγεθος των wireframes, των περιθώριων, του layout του site και θα πρέπει να δίνονται σαφείς οδηγίες για το style , το script size κ.λπ. Για παράδειγμα, οι Γερμανικές λέξεις  συνήθως είναι κατά 30% μεγαλύτερες από τις Αγγλικές.
Στην στρατηγική του περιεχομένου πρέπει να περιλαμβάνεται επίσης οι επιλογές προέλευσης του δηλαδή εάν θα είναι μόνο μετάφραση, εάν θα είναι fresh content ή θα είναι μια μίξη φρέσκου περιεχομένου και μετάφρασης.
Στην συνέχεια θα πρέπει να επιλέξουμε την μορφή της διεύθυνσης του περιεχομένου (Domains). Σίγουρα για το International SEO θα πρέπει να εφαρμόζουμε country code top level domain για κάθε χώρα που στοχεύουμε ( πχ site.uk ).
Συνήθως οι επιλογές μας είναι μεταξύ των top level domains, των generic top level domains ( πχ uk.site.org ) , η επιλογή του subdirectory (site.gr/uk) ή των ειδικών παραμέτρων στα URLs ( site.gr?loc=uk).
Τα  top level domains (.gr) λειτουργούν από πλευράς  SEO πιο αποδοτικά μια και δίνουν σαφείς γεωγραφικές πληροφορίες στις μηχανές αναζήτησης και τα εμπιστεύονται περισσότερο οι χρήστες της χώρας που απευθυνόμαστε.
Μια δεύτερη “θετική” επιλογή είναι η χρήση subdomains για κάθε χώρα που στοχεύουμε της μορφής uk.domain.gr κ.λπ.
Επίσης, εάν αναζητήσουμε πληροφορίες σε local search engines θα δούμε ότι στα πρώτα αποτελέσματα έχουμε country code top level domain names ( .gr ) και μετέπειτα τα “.com”.
Παράγοντας σημαντικός για την κατάταξη περιεχομένου από τις μηχανές αναζήτησης είναι η τοποθεσία hosting ( IP ) του περιεχομένου μας μια και στόχος τους είναι να σερβίρουν όσο γίνεται πιο σχετικά αποτελέσματα για τις αναζητήσεις των χρηστών τους. Ιδανικό είναι να έχουμε country code top level domain (πχ domain.de )  και το αντίστοιχο hosting στην χώρα που στοχεύουμε (πχ Γερμανία ).
Εάν το περιεχόμενο μας έχει generic top level domain όπως το “.com” θα μπορούσαμε μέσα από το Google Webmaster Tools “geo-targeting setting” να ορίσουμε σε ποία χώρα θέλουμε να εφαρμόσουμε  geo – targeting , πχ στην Γερμανία.
Σαφώς δεν πρέπει να παραλείψουμε την χρησιμότητα των links που θα “δείχνουν” προς το περιεχομένο μας ,τόσο σε αριθμό όσο και σε συνάφεια / ποιότητα. Το anchor text που θα δείχνει στο περιεχόμενό μας θα είναι πχ στα Ελληνικά ή στην γλώσσα της χώρας που στοχεύουμε; Σίγουρα παίζει και αυτός ο παράγοντας σημαντικό ρόλο.
Κλείνοντας αυτή την σύντομη αναφορά μου για το International SEO θα ήθελα να επισημάνω και να υπογραμμίσω την σημαντικότητα της επιμέλειας των παραπάνω θέματων για εταιρίες που δραστηριοποιούνται και εκτός εθνικής εμβέλειας.
Μέρα με την μέρα δημιουργούνται νέα δεδομένα και νέες προκλήσεις για τις εταιρίες που στοχεύουν σε νέες αγορές.
Η εφαρμογή  International SEO προγραμμάτων είναι ένα σημαντικό εργαλείο που συμβάλει στην επιτυχία της δραστηριοποίησης σε χώρες του εξωτερικού μια και ο ανταγωνισμός είναι πολύ υψηλός και οι απαιτήσεις προώθησης συνεχώς μεγαλώνουν.


www.socialfire.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου