Παρακάτω παρουσιάζουμε τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι εταιρείες στις επαγγελματικές τους παρουσιάσεις στο facebook και μπορεί να τους κοστίσουν σε χρόνο, χρήμα και ορισμένες φορές και φήμη.
- Δημιουργία facebook profile ή facebook group: Με
συγχωρείτε αλλά αν μου κάνετε friend request και δεν σας γνωρίζω θα
αγνοήσω το αίτημα σας. Δεν θέλω να μοιραστώ τις προσωπικές μου στιγμές
με τον Κώστα,Γιώργο,Κατερίνα και όποιον άλλον μπορεί να είναι πίσω από
ένα εταιρικό προφίλ. Εκτός των άλλων και για την εταιρεία σας έπρεπε να
νοιάζεστε περισσότερο αφού το facebook
δεν επιτρέπει να κάνετε φίλους που δεν γνωρίζετε και βάζει συχνά
περιορισμούς και διαγράφει προφίλ που παραβιάζουν τους όρους χρήσης.
Μέσα σε αυτούς είναι και το να φτιάξετε και προφίλ που δεν
αντιπροσωπεύει άνθρωπο. Άρα θεωρητικά κινδυνεύετε να το καταγγείλει και
κάποιος ανταγωνιστής και να διαγραφεί η δουλειά που είχατε κάνει επί
μήνες.
Επίσης με τη δημιουργία γκρουπ για μια εταιρεία, που το 2008 ήταν στην πραγματικότητα μονόδρομος, εκτός του ότι χάνεις τις δυνατότητες μιας facebook σελίδας, ο μόνος ουσιαστικός τρόπος να επικοινωνήσει τα νέα της στους πελάτες της είναι μέσω messages που αν γίνονται συχνά είναι αρκετά ενοχλητικά γιατί στους περισσότερους χρήστες έρχονται στο email και καταλήγει να θεωρείται το γκρουπ ως spam. Και αυτή η δυνατότητα παύει για γκρουπ που συγκεντρώνουν πάνω από 5000 άτομα. Άρα ενοχλητικό και με σοβαρούς περιορισμούς - Ονομασία της σελίδας με λάθος τρόπο: Ειδικά στις ελληνικές σελίδες που πολλές φορές τις έχουν δημιουργήσει και “επαγγελματίες” βλέπεις το όνομα της εταιρείας να είναι γραμμένο με αγγλικούς χαρακτήρες ενώ το όνομα της εταιρείας είναι ελληνικό. Αυτό είναι λάθος από πολλές πλευρές. Λάθος για την εικόνα της εταιρείας μας, λάθος για τις μηχανές αναζήτησης που δεν μας βρίσκουν και λάθος για τους πελάτες μας, που μας αναζητούν με το όνομα μας. Δηλαδή αν θέλουμε να φτιάξουμε μια σελίδα για την ΕΛΒΟ (ελληνική βιομηχανία οχημάτων) σε καμιά περίπτωση δεν την γράφουμε ELVO και σίγουρα όχι ELVO- Elliniki Viomihania Ohimaton . (το παράδειγμα δεν είναι υπαρκτό γιατί δεν θέλω να θίξω τη δουλειά κάποιων). Πάντως μια σύντομη έρευνα σε ελληνικές μεγάλες εταιρείες και συνεταιρισμούς αποδεικνύει πως πολλοί είναι αυτοί που κάνουν το συγκεκριμένο λάθος.(φυσικά δεν αναφερόμαστε σε Ελληνικές εταιρείες με ξένα ονόματα,πχ τη χλωρίνη klinex κανένας δεν θα το έγραφε με ελληνικούς χαρακτήρες) Επίσης στον τίτλο αν είναι μικρό το όνομα της εταιρείας καλό είναι να μπαίνει και μια σύντομη περιγραφή. (πχ Χλωρίνη klinex) ώστε στις σχετικές αναζητήσεις να εμφανιζόμαστε.
- facebook usernames: Μια δυνατότητα που την έδωσε το facebook μέσα από τον Απρίλη του 2010 ακόμα και σήμερα οι ελληνικές ειδικά εταιρείες δεν την χρησιμοποιούν μάλλον από άγνοια. Τι κάνουν τα facebook usernames; Μετατρέπουν τη διεύθυνση της σελίδας μας από το http://facebook.com/pages/elvo-page-etc-etc στο http://facebook.com/elvo. Το παραπάνω πέρα του ότι κάνει ευκολότερη την απομνημόνευση της διεύθυνσης, αυξάνει και τις πιθανότητες να μας βρίσκουν οι μηχανές αναζήτησης αν επιλέξουμε το σωστό όνομα. Αυτή η επιλογή δεν είναι διαθέσιμη πριν να αποκτήσει 25 fans η σελίδα για αυτό κιόλας πολλοί “επαγγελματίες” του χώρου δεν το γνωρίζουν.
- default view of wall: Το wall από ένα εταιρικό page είναι εκεί που πηγαίνουν συνήθως οι “fan” όταν επισκέπτονται τη σελίδα. Έχει 3 επιλογές για την προεπιλεγμένη εμφάνιση του wall, να εμφανίζεται ότι γράφεται από τη σελίδα μόνο , να εμφανίζεται ότι γράφεται από τους φίλους της σελίδας μόνο και τα δύο μαζί. Εδώ είναι που η επιλογή μας πρέπει να είναι προσεκτική. Αν μιλάμε για μια μικρή εταιρεία που δύσκολα θα έχει παραπονεμένους πελάτες ή εταιρεία που συνήθως μπορεί να λύσει αυτά τα μικροπροβλήματα εύκολα η επιλογή πρέπει να είναι η τρίτη (και τα δύο μαζί) ώστε να παρακινεί τους πελάτες και φίλους να γράψουν τα σχόλια τους και υπάρξει η διάδραση που είναι στην πραγματικότητα ο στόχος της facebook page. Όμως αν μιλάμε για μια εταιρεία που δύσκολα μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα το καλύτερο που έχει να είναι να έχει default view ότι γράφεται από τη page και τα σχόλια που γράφονται από τους χρήστες να φαίνονται μόνο σε όσους πατήσουν την ειδική επιλογή. Φυσικά όλα τα παράπονα πρέπει να απαντιούνται από έναν άνθρωπο άμεσα. Αν η εταιρεία δεν είναι ικανή να υπερασπιστεί το προϊόν της τότε κακώς έφτιαξε παρουσία στα social media!
- Απαγόρευση δημοσιεύσεων & σχολίων : Πολλές εταιρείες για να αποφύγουν τις “κακοτοπιές” μπλοκάρουν τις δημοσιεύσεις και τα σχόλια από τους χρήστες.Μα όπως αναφέραμε αν δεν θέλεις να κάνεις socializing τότε δεν έχει νόημα η σελίδα στο facebook. Φτιάξε μόνο μια καλή webpage με μια καλή φόρμα επικοινωνίας και μείνε σε αυτό! Τα social media είναι και για να ακούς! Όχι μόνο να επικοινωνείς τα δικά σου νέα!
- Μη δημοσίευση φωτογραφίων & video: Όσο πιο συχνά επικοινωνείς με τους “φίλους” σου τόσο το καλύτερο. Αλλά δεν φτάνει μόνο η ανανέωση με κείμενο αλλά πρέπει να έχεις και κάποιο “multimedia” κομμάτι. Φωτογραφίες και βίντεο είναι το κομμάτι που θα κρατήσει τους επισκέπτες να μείνουν παραπάνω, να κάνουν like και σχόλια. Ειδικά αν μπορείς να κάνεις και tag ανθρώπους
- Απαγόρευση φωτογραφιών & video από τους χρήστες: Άλλο ένα κομμάτι που οι εταιρείες φοβούνται να αφήσουν ελεύθερο. Ο μικρός κίνδυνος να “ξεφύγει” το πράγμα τις κάνει να μην επιτρέπουν φωτογραφίες και βίτντεο χρηστών. Όμως το σωστό θα ήταν να ζητάς το ακριβώς αντίθετο! Να προκαλείς τους χρήστες να ανεβάσουν τις φωτογραφίες του! Μια ερασιτεχνική φωτογραφία ευχαριστημένου χρήστη είναι καλύτερη από χιλιάδες επαγγελματικές!
- Μια σελίδα χωρίς διαδραστικότητα: Δεν υπάρχει τίποτα πιο άσχημο από μια σελίδα που ο “φίλος” γράφει κάτι τελικά αλλά κανένας δεν του απαντά. Αυτό αν θα παίρναμε παράδειγμα από την πραγματική ζωή θα ήταν σα να μπει ο πελάτης να κάνει μια ερώτηση στο κατάστημα αλλά κανείς δεν του απαντά. Το πιο πιθανό είναι να μην ξανασχοληθεί. Για αυτό πρέπει ακόμα και αν απλώς πρόκειται να πούμε ευχαριστούμε για το σχόλιο να το γράφουμε. Ακόμα και αν εκπληρώσαμε το αίτημα του να του απαντάμε ώστε να το βλέπει. Εκτός ότι δείχνουμε έτσι το ενδιαφέρον μας,πως υπάρχει κάποιος άνθρωπος στην άλλη πλευρά, η ενημέρωση που του έρχεται τον “κρατά” ώστε να ξαναεπισκεφθεί τη σελίδα μας. Όμως συνήθως οι χρήστες σχολιάζουν μόνο όταν έχουν λόγο, καλό είναι μέσα από τα “status updates” να τους καλούμε να σχολιάσουν, με ερωτήσεις και θέματα προς σχολιασμό.
- Δεν χρησιμοποιούν όλες τις δυνατότητες: To facebook έρχεται με ένα σωρό από εφαρμογές οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν κατά πολύ την σελίδα μας στο facebook. Όταν δεν τις χρησιμοποιείς μειώνεις την απόδοση που μπορεί να έχει η σελίδα σου. Άρα μια εταιρεία πρέπει να συνδέει το rss της σελίδας της με το facebook page ώστε να εμφανίζονται αυτόματα τα τελευταία νέα της, να έχει κάποιες εφαρμογές για polls & quizzes, κ.ο.κ. Ακόμα και διαγωνισμούς μπορείς να τρέξεις μέσα από το facebook αρκεί να μην παραβιάζεις τους όρους χρήσης για τους διαγωνισμούς
- Δεν ανανεώνουν το “status” τόσο συχνά: Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από μια σελίδα που μοιάζει παρατημένη. Είναι σαν βιτρίνα με σκόνη. Το “μια φορά την ημέρα ανανέωση” ενώ δεν είναι πολύ δύσκολο πολλές εταιρείες δεν το εφαρμόζουν. Φυσικά κάθε περίπτωση είναι διαφορετική αλλά όσο πιο συχνά τόσο πιο καλά. Οι φίλοι δεν ξεχνούν πως βρίσκεσαι online. Φυσικά παν μέτρον άριστον, μη φτάσετε στο άλλο άκρο να θεωρηθείτε spammers!
- Δεν ενημερώνουν τους πελάτες τους πως βρίσκονται στο facebook:
Δεν ξέρω γιατί αλλά πάρα πολλές επιχειρήσεις, ακόμα και μερικές από
αυτές που έχουν επιτυχημένη παρουσία στο facebook δεν επικοινωνούν στην
ιστοσελίδα τους πως βρίσκονται στο facebook. Δηλαδή το χρησιμοποιούν
μονόδρομα. Από το facebook προς τη σελίδα χωρίς να ισχύει το αντίστροφο.
Όμως αυτό είναι λάθος. Όπως συχνά λέω σε πελάτες,
Στη σελίδα σου θα βρεθούν μόνο όποτε σε αναζητήσουν, στο facebook βρίσκονται κάθε μέρα!
Για αυτό κιόλας θα πρέπει η ύπαρξη της facebook παρουσίας, μας πρέπει να είναι παντού, στη σελίδα μας, στα footnotes των emails μας ακόμα και στο έντυπο διαφημιστικό υλικό μας. Είναι ίσως ο καλύτερο τρόπος να κρατήσεις επαφή με τους πελάτες σου χωρίς ποτέ να θεωρηθείς “ενοχλητικός” (spammy). - Δεν έχουν καλή landing page: Πολλοί είναι αυτοί που αφήνουν το wall ως landing page (δηλαδή ως κεντρική για τους νέους επισκέπτες). Όμως υπάρχουν όπως αναφέραμε παραπάνω πάρα πολλές επιλογές. Μια από αυτές είναι να έχεις μια εφαρμογή σαν landing page. Αυτό συνήθως είναι μια σελίδα που πρέπει να καλεί τον κόσμο να γίνει φίλος. Άρα συνήθως έχει καλύτερη απόδοση από ότι να βλέπει το wall. Όπως κιόλας η facebook page της Market 2 web.
Ανδρέας Κοντοκάνης
market2web.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου