Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2012

Social Media: Πόσο έτοιμη είναι η εταιρεία σας;


Τελευταία διαβάζετε όλο και περισσότερες δημοσιεύσεις σχετικά με τα Social Media, ίσως μάλιστα να έχετε παρακολουθήσει κάποιο σχετικό σεμινάριο ή συνέδριο, και τελικά παίρνετε την απόφαση να επενδύσετε χρόνο και χρήματα για να δημιουργήσετε για την εταιρεία σας, μία αξιοπρεπή παρουσία στο διαδίκτυο.

Δημιουργείτε μία νέα ιστοσελίδα ή κάνετε αναβάθμιση σε αυτή που ήδη έχετε, ανοίγετε λογαριασμούς στα Social Media, κάνετε και μερικές καταχωρήσεις σε Tripadvisor, Google places κα.
Είναι όμως πραγματικά έτοιμη η εταιρία, το brand σας, για τα Social Media;
Είναι ξεκάθαρο γιατί θέλετε να εμπλακείτε στα Social Media;
Φυσικά το πιο βασικά από όλα, είναι ότι οι υπηρεσίες - προϊόντα που προσφέρετε, θα πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας. Δεν μπορεί να αντικατασταθεί η καλή ποιότητα, με οποιαδήποτε online ή offline προβολή και διαφήμιση. Εδώ θα ήθελα να κάνω και μία παρένθεση. Το ότι δεν δραστηριοποιείστε ήδη στα Social Media, δεν σημαίνει πως οι καταναλωτές δεν μπορούν να μιλήσουν για εσάς σε αυτά (και ίσως εσείς δεν τους ακούτε χάνοντας σημαντικές πληροφορίες και ευκαιρίες).
Πριν ξεκινήσετε είναι πολύ σημαντικό να έχετε καταστρώσει ένα σχέδιο δράσης, σύμφωνα με τους στόχους σας, τις δυνατότητές σας (γνώσεις, χρήματα) και να έχετε ήδη καταλήξει στους τρόπους με τους οποίους θα μετρήσετε τα αποτελέσματα, αλλά και το πώς θα διαχειριστείτε τον όγκο των επαφών που θα προκύψουν.
Θα πρέπει να κατανοήσετε, ότι η εμπλοκή σας στα Social Media, δεν θα είναι κάτι παροδικό και δεν θα έχει ημερομηνία λήξης. Θα πρέπει να είναι συνεχής με καθημερινή εργασία, που αν δεν γίνεται οργανωμένα και με πρόγραμμα, τα αποτελέσματά της, θα είναι πολύ μικρότερα σε σχέση με τον κόπο και τα χρήματα που δαπανήθηκαν.
Σιγουρευτείτε ότι έχετε ήδη βρει τα σωστά άτομα που θα βοηθήσουν στην διαχείριση της διαδικτυακής σας παρουσίας είτε αυτά είναι μέσα από την εταιρεία σας, είτε εξωτερικοί συνεργάτες. Φροντίστε η συνεργασία αυτή να έχει μακροχρόνιες προοπτικές και να βασίζεται στην  αμοιβαία εμπιστοσύνη.
Να είστε έτοιμοι να ακούσετε και την πιο σκληρή κριτική, να την δεχτείτε, να απαντήσετε ευγενικά και να μπορέσετε να την χρησιμοποιήσετε για να βελτιώσετε την εταιρεία σας, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε.
Θα πρέπει να έχετε σκεφτεί τα χειρότερα σενάρια, και να έχετε ένα πλάνο δράσης για αυτές τις περιπτώσεις (Crisis Management).
Κάτι που θα πρότεινα ανεπιφύλακτα, είναι να ζητήσετε, ακόμα και αν πρέπει να πληρώσετε για αυτό, να σας γίνει μία βασική εκπαίδευση πάνω στα εργαλεία, αλλά κυρίως στην κουλτούρα του social networking.
Τέλος, οπλιστείτε με υπομονή, όρεξη για δουλειά, ανοιχτό μυαλό και διάθεση για συνεργασία. Τα καλύτερα αποτελέσματα είναι ένας συνδυασμός όλων των παραπάνω. Τα χειρότερα, αν λείπει έστω και ένα από αυτά..


Βασίλης Μπαρτζώκας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου