Ακούτε συχνά, ιδιαίτερα αυτήν την δύσκολη περίοδο, ότι το να ξεκινήσει κανείς μια νέα επιχείρηση είναι μια πρόκληση που εμπεριέχει πολλούς κινδύνους και αστάθμητους παράγοντες...αδυναμία πρόβλεψης του οικονομικού περιβάλλοντος, υπερβολικοί φόροι που το μόνο που καταφέρνουν είναι να καταπιέζουν αφόρητα την ατομική πρωτοβουλία να πραγματοποιήσει τα επιχειρηματικά της όνειρα.
Η “κρίση” απαιτεί ιδιαίτερους χειρισμούς και έχει δύο συγκεκριμένους ορισμούς. Ο πρώτος είναι ο κίνδυνος και ο δεύτερος η ευκαιρία. Στην κρίση ο περισσότερος κόσμος συρρικνώνεται και εσωστρέφεται. Ιδιαίτερα αυτοί που επιλέγουν να ενημερώνονται ανεληπώς από τα ΜΜΕ και έτσι αφήνουν το πεδίο ελεύθερο σε κάποιους να κινηθούν πιο άνετα και να αναπτυχθούν.
Η πιο πολύτιμη συμβουλή που θα μπορούσα να δώσω σε κάποιον που σκοπεύει να δημιουργήσει μια νέα επιχείρηση είναι να σταματήσει να “ενημερώνεται” από τα ΜΜΕ. Γιατί ενώ τα ΜΜΕ λένε με σιγουριά και στόμφο ότι είναι πολύ επικίνδυνο να κάνει κάποιος την αρχή στο επιχειρηματικό του σχέδιο, από την άλλη υπάρχουν εταιρίες που ξεκινούν σε περιόδους κρίσης και όχι μόνο τα πηγαίνουν μια χαρά αλλά εξαπλώνονται και με γρήγορους ρυθμούς.
Αυτό που πρέπει να κατανοήσει κανείς πλήρως είναι ότι τα χρήματα έρχονται από την ουσιαστική παραγωγή και από την αληθινή ανταλλαγή με τον πελάτη. Από τον σεβασμό και το ενδιαφέρον προς αυτόν. Αν κανείς παρέχει εξαιρετική υπηρεσία και προϊόν στους πελάτες του και εξακολουθεί μετά την πρώτη πώληση να ενδιαφέρεται πραγματικά για αυτούς ώστε να καλλιεργείται η σχέση του μαζί τους, τότε δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Σήμερα, η πώληση εξαρτάται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από την προσωπική επαφή από ότι στο παρελθόν και στηρίζεται στην εμπιστοσύνη μεταξύ πωλητή και πελάτη. Σίγουρα ο κόσμος έχει γίνει περισσότερο επιλεκτικός και διστακτικός στο να αγοράσει αλλά θα πρέπει να καταλάβει ο καθένας ότι η εμπιστοσύνη παίζει σημαντικό ρόλο στην απόφαση αυτή.
Αφού λοιπόν καταλήξει στο προϊόν ή την υπηρεσία που θα παράσχει,το επόμενο βήμα του είναι να διαφημιστεί σε υπερβολικό βαθμό! Θα πρέπει να γνωστοποιήσει στον κόσμο, στους υποψήφιους πελάτες του ότι υπάρχει. Η τεχνολογία σήμερα δίνει πάρα πολλές δυνατότητες και με ελάχιστο κόστος. Προωθητικές ενέργειες συνέχεια! Internet marketing, Social Media marketing, Google ads, email marketing κτλ. Δεν κοστίζουν πολλά. Θα πρέπει λοιπόν να έχει προυπολογίσει κάποιο budget για αυτό.
Το δεύτερο βήμα αφορά στην επιλογή των συνεργατών. Ένα πολύ βασικό σφάλμα που συναντάμε συχνά είναι η λάθος επιλογή σε συνεργάτες. Οι άνθρωποι αποτελούν τον πυρήνα της κάθε εταιρείας. Όχι τα ωραία γραφεία, η ακριβή τοποθεσία και το όμορφο site. Θα πρέπει λοιπόν να προσέξει τα άτομα που θέλει να τον περιβάλλουν και θα αποτελούν την ομάδα με την οποία θα πιάσει τους στόχους που έχει θέσει. Υπάρχουν συστήματα αξιολόγησης πολύ έγκυρα και είναι πολύ καλύτερο να επιλέγει από την αρχή τα άτομα παρά να παγιδεύεται σε συνεργασίες που δεν οδηγούν πουθενά. Τέλος, θα πρέπει να έχει πολύ ξεκάθαρα στο νου του ότι η επιχείρηση είναι ένα όχημα που θα τον βοηθήσει να πιάσει τον στόχο του και να εκπληρώσει τα όνειρα του.
Θα πρέπει να έχει γνώσεις σχετικά με το μάρκετινγκ, τις πωλήσεις, την οργάνωση και διοίκηση, τον οικονομικό προγραμματισμό κτλ. Δεν παίζει κανένα ρόλο αν είναι από τους καλύτερους τεχνίτες ή έχει την καλύτερη εξειδίκευση στον τομέα του. Στην σημερινή εποχή δεν εξασφαλίζεται κανείς ότι επειδή προσφέρει το καλύτερο προϊόν ή υπηρεσία θα καταφέρει να επιβιώσει. Θα πρέπει πρώτα να το μάθει ο κόσμος. Αυτό που τονίζουμε σε κάθε επιχειρηματία που εκπαιδεύουμε είναι ότι η κρίση απαιτεί δημιουργικότητα. Και όλοι την έχουμε. Οπότε το να λέμε και να συμφωνούμε ότι υπάρχει κρίση είναι σαν να προετοιμάζουμε τους εαυτούς μας για μια πιθανή αποτυχία. Προδιαγράφουμε και δικαιολογούμε παράλληλα την εξέλιξη της. Ποτέ δεν ξεκινάει μια επιχείρηση με αυτήν την νοοτροπία. Όπως δεν ξεκινάει ένας γάμος ή μια σχέση. Οπότε γιατί να το κάνουμε αυτό στους εαυτούς μας;
Η “κρίση” απαιτεί ιδιαίτερους χειρισμούς και έχει δύο συγκεκριμένους ορισμούς. Ο πρώτος είναι ο κίνδυνος και ο δεύτερος η ευκαιρία. Στην κρίση ο περισσότερος κόσμος συρρικνώνεται και εσωστρέφεται. Ιδιαίτερα αυτοί που επιλέγουν να ενημερώνονται ανεληπώς από τα ΜΜΕ και έτσι αφήνουν το πεδίο ελεύθερο σε κάποιους να κινηθούν πιο άνετα και να αναπτυχθούν.
Η πιο πολύτιμη συμβουλή που θα μπορούσα να δώσω σε κάποιον που σκοπεύει να δημιουργήσει μια νέα επιχείρηση είναι να σταματήσει να “ενημερώνεται” από τα ΜΜΕ. Γιατί ενώ τα ΜΜΕ λένε με σιγουριά και στόμφο ότι είναι πολύ επικίνδυνο να κάνει κάποιος την αρχή στο επιχειρηματικό του σχέδιο, από την άλλη υπάρχουν εταιρίες που ξεκινούν σε περιόδους κρίσης και όχι μόνο τα πηγαίνουν μια χαρά αλλά εξαπλώνονται και με γρήγορους ρυθμούς.
Αυτό που πρέπει να κατανοήσει κανείς πλήρως είναι ότι τα χρήματα έρχονται από την ουσιαστική παραγωγή και από την αληθινή ανταλλαγή με τον πελάτη. Από τον σεβασμό και το ενδιαφέρον προς αυτόν. Αν κανείς παρέχει εξαιρετική υπηρεσία και προϊόν στους πελάτες του και εξακολουθεί μετά την πρώτη πώληση να ενδιαφέρεται πραγματικά για αυτούς ώστε να καλλιεργείται η σχέση του μαζί τους, τότε δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Σήμερα, η πώληση εξαρτάται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από την προσωπική επαφή από ότι στο παρελθόν και στηρίζεται στην εμπιστοσύνη μεταξύ πωλητή και πελάτη. Σίγουρα ο κόσμος έχει γίνει περισσότερο επιλεκτικός και διστακτικός στο να αγοράσει αλλά θα πρέπει να καταλάβει ο καθένας ότι η εμπιστοσύνη παίζει σημαντικό ρόλο στην απόφαση αυτή.
Αφού λοιπόν καταλήξει στο προϊόν ή την υπηρεσία που θα παράσχει,το επόμενο βήμα του είναι να διαφημιστεί σε υπερβολικό βαθμό! Θα πρέπει να γνωστοποιήσει στον κόσμο, στους υποψήφιους πελάτες του ότι υπάρχει. Η τεχνολογία σήμερα δίνει πάρα πολλές δυνατότητες και με ελάχιστο κόστος. Προωθητικές ενέργειες συνέχεια! Internet marketing, Social Media marketing, Google ads, email marketing κτλ. Δεν κοστίζουν πολλά. Θα πρέπει λοιπόν να έχει προυπολογίσει κάποιο budget για αυτό.
Το δεύτερο βήμα αφορά στην επιλογή των συνεργατών. Ένα πολύ βασικό σφάλμα που συναντάμε συχνά είναι η λάθος επιλογή σε συνεργάτες. Οι άνθρωποι αποτελούν τον πυρήνα της κάθε εταιρείας. Όχι τα ωραία γραφεία, η ακριβή τοποθεσία και το όμορφο site. Θα πρέπει λοιπόν να προσέξει τα άτομα που θέλει να τον περιβάλλουν και θα αποτελούν την ομάδα με την οποία θα πιάσει τους στόχους που έχει θέσει. Υπάρχουν συστήματα αξιολόγησης πολύ έγκυρα και είναι πολύ καλύτερο να επιλέγει από την αρχή τα άτομα παρά να παγιδεύεται σε συνεργασίες που δεν οδηγούν πουθενά. Τέλος, θα πρέπει να έχει πολύ ξεκάθαρα στο νου του ότι η επιχείρηση είναι ένα όχημα που θα τον βοηθήσει να πιάσει τον στόχο του και να εκπληρώσει τα όνειρα του.
Θα πρέπει να έχει γνώσεις σχετικά με το μάρκετινγκ, τις πωλήσεις, την οργάνωση και διοίκηση, τον οικονομικό προγραμματισμό κτλ. Δεν παίζει κανένα ρόλο αν είναι από τους καλύτερους τεχνίτες ή έχει την καλύτερη εξειδίκευση στον τομέα του. Στην σημερινή εποχή δεν εξασφαλίζεται κανείς ότι επειδή προσφέρει το καλύτερο προϊόν ή υπηρεσία θα καταφέρει να επιβιώσει. Θα πρέπει πρώτα να το μάθει ο κόσμος. Αυτό που τονίζουμε σε κάθε επιχειρηματία που εκπαιδεύουμε είναι ότι η κρίση απαιτεί δημιουργικότητα. Και όλοι την έχουμε. Οπότε το να λέμε και να συμφωνούμε ότι υπάρχει κρίση είναι σαν να προετοιμάζουμε τους εαυτούς μας για μια πιθανή αποτυχία. Προδιαγράφουμε και δικαιολογούμε παράλληλα την εξέλιξη της. Ποτέ δεν ξεκινάει μια επιχείρηση με αυτήν την νοοτροπία. Όπως δεν ξεκινάει ένας γάμος ή μια σχέση. Οπότε γιατί να το κάνουμε αυτό στους εαυτούς μας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου