Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011

Η ερασιτεχνική προσέγγιση των Social Media είναι η υπερεκτίμηση

Ο τζίρος  που γίνεται και προέρχεται από την συνομιλία που αναπτύσσεται μεταξύ των brands και των καταναλωτών, είναι ουσιαστικά μια ψευδαίσθηση που δημιουργείται, όταν κάποιοι  περισσότερο εστιάζουν στην προσωπική τους φιλοδοξία παρά στην εξερεύνηση και ανάπτυξη ενός νέου καναλιού.
Πολλά τμήματα marketing ‘’αγόρασαν’’ και ταυτόχρονα απέτυχαν, ακολουθώντας ‘’στρατηγικές’’  προώθησης  αποτελεσματικής δικτύωσης, θεωρώντας τα social media ως το ‘’μόνο’’ μέλλον του marketing.
Αποτέλεσμα; Υπερεκτίμησαν τα social media ως ένα κανάλι του marketing, υποτιμώντας ταυτόχρονα την αξία τους ως ένα κανάλι σύνδεσης και αλληλεπίδρασης με τον καταναλωτή.
Οι δημιουργικές αποτιμήσεις των marketing campaigns είναι κομμάτι της στρατηγικής των πωλήσεων. Οι παραδοσιακές μετρήσεις επιτυχίας, π.χ. των πωλήσεων, του αριθμού των νέων πελατών, της απόδοσης της επένδυσης, αντικαταστάθηκαν με followers, fans, likes, retweets, και comments. Οι στόχοι του marketing εντοπίσθηκαν στη δημιουργία viral περιεχομένου, αντικαθιστώντας την αύξηση των εσόδων και της κερδοφορίας.
Η στροφή αυτή λοιπόν κατά την προσωπική μου εκτίμηση είναι ερασιτεχνική και αποπροσανατολίζει, αλλά δυστυχώς πλησιάζει να γίνει το πρότυπο των social media.

Ας μιλήσουμε απλά. Τα κοινωνικά δίκτυα παρέχουν ένα νέο τρόπο στο marketing για να συνδεθεί με τους καταναλωτές. Αυτό συμβαίνει με επιτυχείς δοκιμές αλλά και λάθος πειραματισμούς, προκειμένου  να βρεθεί ο καλύτερος τρόπος  σύνδεσης του brand με τους ανθρώπους. Μια κοινότητα που γεμίζει με πελάτες και γενικώτερα καταναλωτές είναι μια επέκταση της βάσης δεδομένων του marketing και μια ευκαιρία ταυτόχρονα να μετατρέψει τις συναλλαγές σε σχέσεις και αρκετές φορές τις σχέσεις σε επιθυμία για κατανάλωση. Αυτό είναι ακριβώς το σημείο που τα social media είναι κατάφωρα υποτιμημένα.  Ας μήν ξεχνάμε :
Η διατήρηση των πελατών αυξάνει την κερδοφορία καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα.

Οι καταναλωτές είναι σίγουρα online. Το που, το πότε και το πώς θα επιλέξουν να συμμετέχουν είναι ένα μυστήριο που ίσως δεν θα λυθεί ποτέ, ταυτόχρονα δε, είναι και ίσως η σημαντικώτερη δουλειά των τμημάτων marketing. Πώς; Δημιουργώντας κοινότητες, παράγοντας περιεχόμενο, αλληλεπιδρώντας με τους καταναλωτές, εκπαιδεύοντάς τους και κάνοντάς τους ευτυχισμένους.
Θα είναι πράγματι λυπηρό εάν ένα από τα σημαντικώτερα κανάλια σύνδεσης με τους καταναλωτές, φθάσει να αγνοηθεί από τις επιχειρήσεις γιατί,  λόγω  άγνοιας, υπερεκτιμήσαμε την αξία του viral marketing.
Η εμπλοκή στα social media δεν είναι ένας τρόπος για να αυξήσουμε τις πωλήσεις διεκδικώντας τις, με ένα tweet ή ένα post. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτά. Είναι ο τρόπος που θα διεκδικήσουμε την εμπιστοσύνη των ανθρώπων.
 
 photo credit

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου