Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2011

Markets are Conversations


social media optimization by longtail interactive 
Το Internet έχει δημιουργήσει κοινότητες. Οι κοινότητες αλληλεπιδρούν και διαδίδουν την πληροφορία για προϊόντα και υπηρεσίες.
Για την εξιοποίηση αυτών των κοινοτήτων κάθε επιχείρηση και οργανισμός πρέπει να εφαρμόσει επιχειρησιακό σχέδιο που πρέπει να περιλαμβάνει τα εξής βήματα:

  • Βάλτε στόχους
  • Ακούστε
  • Βρείτε κοινότητες
  • Βρείτε αυτούς που έχουν σημαντική θέση στις κοινότητες
  • Δημιουργήστε στρατηγική για το περιεχόμενο
  • Επιλέξτε εργαλεία
  • Δημιουργήστε περιεχόμενο
  • Εμπλέξτε τους χρήστες
  • Διευκολύνετε
  • Μετρήστε

Πλεονεκτήματα

  • Η φήμη (word of mouth) είναι ο #1 παράγοντας επηρεασμού αγορών
  • Δεν απαιτείται media budget
  • Το μήνυμα μπορεί να φτάσει πολύ μακριά μέσω του viral effect

Conversation Monitoring

  • τι θέλουν οι πελάτες?
  • τι συζητούν μεταξύ τους?
  • ποια προβλήματα υπάρχουν?
  • υπάρχουν θέματα που δεν έχει αντιληφθεί η επιχείρηση?
  • υπάρχουν εξελίξεις που δεν έχει αντιληφθεί η επιχείρηση?
Μόνο πάνω στα παραπάνω μπορεί να βασιστεί ένα στρατηγικό πλάνο social media που θα απαντά σε όλες αυτές τις ανάγκες και θα βοηθά στην επιλογή των κατάλληλων εργαλείων και περιεχομένου.
Στην παραγωγή του περιεχομένου θα πρέπει να δείτε πως αντιδρά το κοινό. Ανταποκρίνεται? εμπλέκεται στη συζήτηση?

Social Media Marketing

Στόχος του social media marketing και του online marketing γενικότερα είναι:
  • Να αναπτύξει την κίνηση και την επισκεψιμότητα ενός website
  • Να δημιουργήσει πωλήσεις και εισοδήματα
  • Να αναπτύξει την αναγνωσιμότητα των ιστοσελίδων και την προβολή διαφημίσεων
Πιο προχωρημένοι στόχοι ακόμη είναι:
  • Να δημιουργήσει αναγνωρισιμότητα μιας φίρμας (brand awareness)
  • Να δημιουργήσει θετικούς συνειρμούς για μία φίρμα (positive brand association)
  • Να δημιουργήσει κανάλια ανάπτυξης μίας επιχείρησης
Το social media marketing επιδρά πάνω στην κοινωνική αλληλεπίδραση που υπάρχει σε αυξανόμενο ρυθμό στον Παγκόσμιο Ιστό και απασχολούν την πλειοψηφία των χρηστών Internet. Επίσης περιλαμβάνει την παραγωγή και δημιουργία περιεχομένου αξιόπιστου, πρωτότυπου και τεκμηριωμένου που να αξίζει να διαδοθεί (viral content creation).
Δημιουργώντας και τοποθετώντας στις ιστοσελίδες σας περιεχόμενο που είναι ελκυστικό και χρήσιμο για ένα ευρύτερο web-based κοινό, μπορείτε να προσελκύσετε την προσοχή και την επισκεψιμότητα από μία μεγάλη δεξαμενή υποψηφίων πελατών και συνεργατών.
Τεχνικοί στόχοι όπως έλεγχος των αποτελεσμάτων αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης για την επιθυμητή διαχείριση εταιρικής φήμης είναι μέρος της χρησιμότητας των social media. Μπορείτε να καταποντίσετε αρνητικές δημοσιεύσεις, να αποκλείσετε ανταγωνιστές και να δημιουργήσετε σελίδες υψηλής κατάταξης που θα αποτελέσουν δευτερεύουσες πηγές κίνησης προς την εταιρική ιστοσελίδα και την ίδια τη φυσική επιχείρηση.
Παρακολούθηση online δημοσιεύσεων για εταιρικό όνομα / φίρμα, και λέξεων – κλειδιών που αφορούν τον κλάδο.
Σύνδεση και ανάπτυξη εφαρμογών για την πλήρη αξιοποίηση των social media (δημοσκοπήσεις, ερωτηματολόγια ικανοποίησης πελατών, προσφορές, πωλήσεις, δημοσίευση εταιρικών νέων, εκδηλώσεις, αναζήτηση προσωπικού, απάντηση παραπόνων, προβλημάτων και πολλά άλλα).
Προετοιμασία προφίλ επιχείρησης και διασύνδεση του με όλες τις παρουσιάσεις στα social media καθώς και ενσωμάτωση του σε όλα τα κανάλια online προώθησης, προβολής, πωλήσεων κλπ.
Χρήση των social media για βελτίωση της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης και για online παρακολούθηση εταιρικής φήμης (Reputation Management).
Καταγραφή του προϊόντος / υπηρεσίας / εταιρικής ταυτότητας και σχεδιασμός στρατηγικής και κινήσεων στην online αγορά.
Παρακολούθηση ανταγωνισμού.

Δημογραφικός προσδιορισμός (profiling) της αγοράς και του κοινού-στόχου (target group) που σας ενδιαφέρει.
Εκμετάλλευση όλων των φανερών και αφανών marketing channels που προσφέρουν τα social media. Εκπόνηση διαφημιστικών εκστρατειών τύπου viral για μετάδοση των επιθυμητών μηνυμάτων σε στοχευμένες ομάδες με τα επιθυμητά δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, εκπαίδευση, εργασία, φύλο κλπ).
Δημουργία κοινοτήτων (community building) γύρω από το προφίλ, τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της επιχείρησης, παραγωγή και διασπορά κειμένου και πολυμεσικού υλικού στις κοινότητες.
οφέλη:
  • Καθιέρωση επιχείρησης ως ειδικού στον κλάδο της
  • Βελτίωση σχέσεων με τους πελάτες
  • Δημιουργία διαλόγου με το κοινό
  • Προσέλκυση νέων πελατών
  • Δημιουγία ενός πιο ανθρώπινου «προσώπου» της επιχείρησης
  • Feedback από τους αναγνώστες / συμμετέχοντες του διαλόγου
  • Ιδέες για νέα προϊόντα / υπηρεσίες ή βελτίωση των υπαρχόντων
  • Βελτίωση στην κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης
  • Διασύνδεση με όλα τα άλλα social media
Εν κατακλείδι
Η δύναμη των social media έγκειται στην ικανότητά τους να εμπλέκουν σε διάλογο τους «σωστούς» συμμετέχοντες. Οι διαμορφωτές – επηρεαστές κλειδιά είναι πολύ προβεβλημένοι στα social media και η προβολή της φίρμας / επιχείρησής σας σε αυτούς μπορεί να έχει τεράστια πλεονεκτήματα για αυτήν.
Γιατί λοιπόν η ενασχόληση με τα Social Media είναι πολύτιμη;
Επειδή υποστηρίζουν και προώθηση φίρμας (branding) και διανομή πληροφορίας και απόψεων (mind sharing).
Η συμμετοχή στα social media πάντοτε ενισχύει τις καμπάνιες τύπου paid search marketing καθώς και την κατάταξη των κυρίων web properties της επιχείρησής σας ψηλά για τις αναζητήσεις που σας αφορούν. Είναι ο καλύτερος τρόπος προσέλκυσης ποιοτικών και σχετικών backlinks (εισερχόμενοι σύνδεσμοι προς τις σελίδες σας) και το social web σας επιτρέπει να προσεγγίσετε εκείνο το κοινό που θα μπορέσει να σας δώσει αυτού του είδους την «πιστοποίηση» που θα είναι και το πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Μέσα από το social media marketing και τη σωστή διαχείριση του κοινωνικού web μπορείτε να κερδίσετε πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα, να «μιλήσετε» κατευθείαν στο κοινό σας και να κάνετε τη δικής σας φωνή να ακουστεί.
Το συμμετοχικό ή κοινωνικό web είναι εδώ για να μείνει και αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. Η online κοινή γνώμη και οι διαμορφωτές της είναι εδώ, είναι ισχυροί, έχουν μεγάλη αγοραστική δύναμη, και το κυριότερο – διαβάζουν και ανταλλάσσουν απόψεις. Το νέο μάρκετινγκ είναι ο διάλογος. Συμμετέχετε!


από www.longtail.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου