Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2011

Η διαφήμιση στις ιστσελίδες κοινωνικής δικτύωσης

Για να καταλάβουμε το εύρος της διαφήμισης σε ιστοχώρους κοινωνικής διικτύωσης, αξίζει να δούμε ένα παράδειγμα επιχειρηματικής δραστηριότητας στο Facebook, τον πλέον γνωστό ιστοχώρο κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα:
Το Facebook δίνει τη δυνατότητα δωρεάν δημιουργίας προφίλ σε όλους του χρήστες τους, όμως υλοποιείται και υποστηρίζεται από κερδοφόρο φορέα … πώς λοιπόν «βγάζει» τα λεφτά του;

Ας δούμε τα παραπάνω στατιστικά:

  • Πάνω από 1.000.000 προγραμματιστές και επιχειρηματίες σε πάνω από 180 χώρες αναπτύσουν τις δραστηριότητές τους στο Facebook.
  • Υπάρχουν περισσότερες από 350.000 ενεργές εφαρμογές.
  • Περισσότερες από 200 εφαρμογές έχουν πάνω από 1.000.000 ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση.
  • Πάνω από 150 εταιρίες κινητής τηλεφωνία σε 50 χώρες εργάζονται για να παρέχουν και να προωθούν προϊόντα κινητής τηλεφωνίας στο Facebook …

Και τα παραπάνω νούμερα αλλάζουν καθημερινά, προς τα πάνω. Τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του Διαδικτύου είναι πολύτιμο «υλικό» για τους διαφημιστές και τις εμπορικές επιχειρήσεις.

Ποτέ στο παρελθόν οι ίδιοι οι χρήστες δεν προσέφεραν έτσι απλόχερα προσωπικά δεδομένα, ενδιαφέροντα, χόμπι, παρέχοντας άπειρες δυνατότητες δημιουργίας «καταναλωτικού προφίλ» για την προώθηση στοχευμένης διαφήμισης με μερικά μόνο «κλικ» και πολύ χαμηλό κόστος.

Στους όρους δε πολλών ιστοχώρων κοινωνικής δικτύωσης, αναφέρεται, μάλιστα, ότι τα δεδομένα των χρηστών, όχι μόνο μπορεί να δίνονται σε τρίτους, αλλά, από τη στιγμή που καταχωρίζονται, γίνονται αντικείμενο επεξεργασίας σε ξένες χώρες, όπου ισχύει άλλη – πιθανώς ελαστικότερη – νομοθεσία σε σχέση με την προστασία περί προσωπικών δεδομένων.

Οπότε αξίζει να σκεφτούμε, πριν δημιουργήσουμε οποιοδήποτε προφίλ προσβάσιμο από όλους, και πριν δώσουμε τα προσωπικά μας δεδομένα και μιλήσουμε για τις προσωπικές μας προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά μας δημόσια στο Διαδίκτυο, σκεφτόμενοι πόσες εταιρίες θα έχουν πρόσβαση στα δεδομένα αυτά για να μας «βομβαρδίσουν» με τα διαφημιστικά τους μηνύματα και με τα προϊόντα που «ταιριάζουν» στην προσωπικότητά μας και τα ενδιαφέροντά μας ή αυτά των φίλων μας.


Safeinternet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου