Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2011

Προϋπολογισμός Διαφήμισης


Η διαμόρφωση διαφημιστικού προϋπολογισμού με τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, είναι ένα ιδιαίτερα δύσκολο πρόβλημα που έχει να λύσει μία επιχείρηση.

Οι περισσότεροι χρησιμοποιούμενοι μέθοδοι για το καθορισμό του διαφημιστικού προϋπολογισμού είναι οι εξής:

  1.  Η μέθοδος της δυνατότητας
  1.  Η μέθοδος του ποσοστού επί των πωλήσεων
  1.  Η μέθοδος της ανταγωνιστικής επικοινωνίας
  1.  Η μέθοδος των αντικειμενικών στόχων
  1.  Η μέθοδος της ανταπόκρισης των πωλήσεων στη διαφημιστική δαπάνη
Η μέθοδος της δυνατότητας (All You Can Afford)
Επιχειρήσεις που δεν είναι προσανατολισμένες στις δραστηριότητες του marketing ή εκείνες που έχουν περιορισμένες οικονομικές δυνατότητες, αποφασίζουν να διαθέσουν για τη διαφήμιση ένα ποσό που θεωρείται ότι βρίσκεται στις δυνατότητες της επιχείρησης.
Η μέθοδος ποσοστού επί των πωλήσεων
Είναι από τις πιο δημοφιλείς μεθόδους για τον προσδιορισμό του διαφημιστικού προϋπολογισμού. Από εμπειρικά δεδομένα αποδείχθηκε ότι το 50% των μεγάλων επιχειρήσεων, από αυτές που επιλέχθηκαν δειγματοληπτικά, χρησιμοποιούν τη μέθοδο ποσοστού επί των πωλήσεων.
Ο υπολογισμός της στηρίζεται:
  • · Σε πωλήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί σε προηγούμενη διαχειριστική περίοδο ή στις πωλήσεις που προβλέπεται ότι θα πραγματοποιηθούν μελλοντικά
  • · Στην επιλογή ενός συγκεκριμένου ποσοστού
Η επαναλαμβανόμενη χρησιμοποίηση της αποδεικνύει ότι ικανοποιεί την επιχείρηση και ανταποκρίνεται στους αντικειμενικούς της στόχους. Παράλληλα, η μέθοδος αυτή αξιοποιεί τη συλλογική πείρα και συμβάλει στην ανταγωνιστική σταθερότητα, μέσα από την πρακτική της σιωπηρής συμφωνίας, ώστε να επιτραπεί τα διαφημιστικά έξοδα να αντιπροσωπεύουν ένα συγκεκριμένο ποσοστό επί των πωλήσεων.
Η μέθοδος της ανταγωνιστικής ισοτιμίας
Σύμφωνα με τη μέθοδο αυτή, η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης καθορίζεται με βάση το ποσό που καταναλώνει ο ανταγωνιστής και ανάλογα διαμορφώνεται και ο δικός της προϋπολογισμός. Ακολουθεί τις ενέργειες του ανταγωνιστή και αντιδρά αμυντικά, για να διατηρήσει το μερίδιο της στην αγορά.
Η μέθοδος των αντικειμενικών στόχων
Για κάθε προϊόν ή γεωγραφική περιοχή καθορίζει εξειδικευμένα τον αντικειμενικό στόχο της διαφημιστικής εκστρατείας. Περιγράφει με λεπτομέρεια όλες τις δραστηριότητες που απαιτούνται για την υλοποίηση του και αξιολογεί με ακρίβεια το κόστος της κάθε δραστηριότητας. Μέσα από τη διατύπωση του κάθε ειδικού προϋπολογισμού  προχωρεί επαγωγικά προς τον καθορισμό του γενικού προϋπολογισμού της διαφημιστικής δαπάνης.
Η μέθοδος της ανταπόκρισης των πωλήσεων στη διαφημιστική δαπάνη
Το πρώτο κλασικό παράδειγμα για τη κατανόηση της συγκεκριμένης μεθόδου καθορίζεται από την παρακάτω συνάρτηση:
  1. Η μεταβολή του όγκου πωλήσεων σε χρόνο t συναρτάται με τέσσερις παράγοντες:
  1. Του διαφημιστικού προϋπολογισμού
  1. Της σταθερής ανταπόκρισης των πωλήσεων
  1. Του επιπέδου κορεσμού των πωλήσεων
  1. Της σταθεράς των χαμένων πωλήσεων                                                                                                                                                                                                                                          promarketing.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου