H diffusion of Innovation curve εξηγεί το φαινόμενο γνωστό ως product life cycle καθώς επεξηγεί γιατί μετά το 50% του σημείου η αγορά συνεχίζει να αυξάνεται με φθίνοντα ρυθμό μέχρι της ώρας της ωρίμανσης.
Diffusion of Innovation curve
Κανονικά, περίπου το 2,5% οποιαδήποτε πληθυσμού είναι αυτοί που υιοθετούν πρώτοι το προϊόν-υπηρεσία. Αυτοί είναι γνωστοί ως καινοτόμοι (innovators). Είναι πολύ ασυνήθιστοι άνθρωποι που τους αρέσει να είναι διαφορετικοί
Opinion leaders (Early Adopters)
Μετά τους innovators έρχονται οι opinion leaders στην υιοέτηση ενός πρόιοντος-υπηρεσίας. Συχνά αυτοί είναι περισσότερο οικονομικά ευκατάστατοι και προνομιούχοι στην αγορά. Είναι ανεξάρτητοι στοχαστές που δεν ενδιαφέρονται για τοτι λένε οι άλλοι για αυτους. Είναι ωστόσο πολύ σημαντικοί για την υιοθέτηση οποιουδήποτε νέου προϊόντος υπηρεσίας και ανέρχονται στο 13,5% του πληθυσμού.
Early Majority
Μετά την αποδοχή του προϊόντος απο τις2 προηγούμενες ομάδες, ένα μεγαλύτερο τμήμα της αγοράς, οι λεγόμενοι Early Majority, υιοθετούν το προϊόν. Αυτοί ανέρχονται στο 34% του πληθυσμού. Καθώς αυτοί προβαίνουν στην υιοθέτηση, υπάρχει υψηλή ανάπτυξη στις πωλήσεις.
Μέχρι τώρα το 50% που θα μπορούσε να υιοθετήσει το προϊόν το έχει κάνει.
Late majority
Σε αυτό το σημείο η late majority αρχίζει να υιοθετεί το προϊόν. Συνήθως αυτά τα άτομα είναι λιγότερο οικονομικά ευκατάστατα και προνομιούχοι από αυτούς που ήδη έχουν υιοθετήσει το προϊόν και συνεπώς η τιμή του προϊόντος γίνεται σημαντική στο σημείο αυτό, σχετικά με την αύξηση των πωλήσεων. Οι late majority ανέρχονται στο 34% της αγοράς.
Laggards
Τέλος το 16% περίπου του πληθυσμού υιοθετούν το προϊόν. Αυτοί ονομάζονται Laggards
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου