To Couch Commerce, οι διαδικτυακές αγορές που πραγματοποιούνται μέσω των Tablets στο χαλαρό περιβάλλον του «καναπέ», είναι όπως είχα αναφέρει σε παλαιότερο άρθρο μου, μια από τις τάσεις του Teleshopping, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο αναδεικνύεται ο σημαντικότερος μοχλός ανάπτυξης των τηλεπωλήσεων.
Σήμερα, γίνεται ολοένα και περισσότερο πραγματικότητα η μη αποκλειστική χρήση ενός Μέσου Μαζικής Ενημέρωσης. Αυτό αφορά ιδιαίτερα την παράλληλη χρήση του τηλεοπτικού προγράμματος και του διαδικτύου (Multi-tasking). Με την ολοένα αυξανόμενη διείσδυση των φορητών υπολογιστών, των έξυπνων κινητών αλλά κυρίως των iPads στη σύγχρονη καθημερινότητα, οι χρήστες τους γίνονται ολοένα και περισσότερο κάτοχοι ιδανικών συσκευών από τις οποίες η καθεμία λειτουργεί ως δεύτερη οθόνη (Second Screen) για την πρόσβαση στο διαδίκτυο με την παράλληλη χρήση της πρώτης οθόνης – αυτής της τηλεοράσης.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, το 2012 οι πωλήσεις tablets στην Ελλάδα θα φθάσουν τα 110.000 τεμάχια από τις 60.000 συσκευές που ήταν το 2011. Ενώ τα ίδια στελέχη αναμένουν περαιτέρω αύξηση για το 2013, καθώς η εκτίμηση τους είναι πως οι πωλήσεις των tablets θα φθάσουν στις 170.000 με 180.000 τεμάχια. H ολοένα και μεγαλύτερη διάθεση tablets με μειωμένες τιμές θα επιφέρει αυτόματα στο άμεσο μέλλον και μεγαλύτερη διείσδυση των tablets στην αγορά.
Αντίστοιχα, το 46% των Ελλήνων δηλώνουν πως είναι πολύ πιθανό, ενώ παρακολουθούν τηλεόραση, να χρησιμοποιούν παράλληλα το Internet . Μάλιστα το 37% κατά μέσο όρο του χρόνου που παρακολουθούν τηλεόραση είναι online , σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή έρευνα κατανάλωσης Μέσων (αρχείο Pdf) της Mediascope Europe που διεξήγαγε το IAB Europe σε 28 ευρωπαϊκές αγορές. Το 29% των Ελλήνων multi-taskers δηλώνει πως είναι πολύ έως αρκετά πιθανό το πρόγραμμα που παρακολουθούν και η online δραστηριότητά τους να σχετίζονται, ποσοστό που ανεβαίνει στο εντυπωσιακό 48% στις ηλικίες 25 – 34. Αντίστοιχα, το 17% των multi-taskers δηλώνουν πως είναι πιθανό, ενώ παρακολουθούν διαφημίσεις στην τηλεόραση, να αναζητούν περισσότερες λεπτομέρειες για αυτές και τα προϊόντα που προβάλλονται παράλληλα online. Το ποσοστό ανεβαίνει στο 34% στις ηλικίες 25-34.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως έχει το γεγονός ότι σύμφωνα με έρευνα της Worldpay (αρχείο Pdf) οι καταναλωτές προτιμούν να πραγματοποιούν τις διαδικτυακές αγορές στο σπίτι τους και όχι «εν κινήσει», στους χώρους του σαλονιού τους (54%), στο υπνοδωμάτιο τους (43%), στο γραφείο τους (35%) και στην τραπεζαρία (14%).
Οι «αγορές από τον καναπέ» είναι ήδη πραγματικότητα: Το Fab.com, το απόλυτο Shopping Club του Design, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ήδη το 1/3 των πωλήσεών και κάποιες μέρες το 50% των πωλήσεων πραγματοποιούνται μέσω των εφαρμογών για έξυπνες κινητές συσκευές και tablets, ιδίως τις πρωινές ώρες και το Σαβ/κο. Αντίστοιχα, η Zappos με την iPad εφαρμογή της Zappos ZN παντρεύει το δημοσιογραφικό περιεχόμενο και την ευκολία αγορών, παρουσιάζοντας τα προϊόντά της, όπως σ’ ένα περιοδικό lifestyle. Ενώ η ebay λάνσαρε στις αρχές του χρόνου στην Αμερική την iPad εφαρμογή Watch with Ebay, μέσω της οποίας οι χρήστες της μπορούν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους με αντικείμενα που αναφέρονται ή ταιριάζουν στο τρέχον τηλεοπτικό πρόγραμμα που παρακολουθούν.
Φυσικά, η τηλεόραση παραμένει για τους τηλεπελάτες το κυρίαρχο μέσο ενημέρωσης, αλλά τα σύγχρονα πολυμέσα όπως το Ιντερνέτ, τα κοινωνικά δίκτυα, η υβριδική τηλεόραση και οι εφαρμογές κινητών συσκευών (mobile apps) γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά ως κανάλια διανομής και κανάλια επικοινωνίας. Πέραν των παραπάνω, μπορεί να δημιουργηθεί η «Κοινωνική Τηλεόραση» (Social TV), μέσω της διασύνδεσης του τηλεοπτικού περιεχομένου και των ενεργειών κοινωνικής δικτύωσης,
Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, για τους διαδικτυακούς εμπόρους αλλά και τους τηλεοπτικούς σταθμούς αποτελεί ύψιστης σημασίας ζήτημα να οικοδομηθούν οι κατάλληλες δεξιότητες πολυκαναλικών δικτύων διανομής (Touchpoints), έτσι ώστε ο πελάτης να μη μεταπηδήσει σε ανταγωνιστή. Ο καταναλωτής στο άμεσο μέλλον, κατά τη διαδικασία αγοράς, θα αναμένει ότι σε κάθε σημείο επαφής (Touchpoint) θα μπορεί να απολαμβάνει όλες τις υπηρεσίες τη στιγμή που αυτός τις επιθυμεί.
Το πόσο απαραίτητο είναι αυτό, το δείχνει μια έρευνα της Adobe σύμφωνα με την οποία οι χρήστες των tablets δαπάνησαν 54% περισσότερα χρήματα σε Online αγορές σε σύγκριση με τους χρήστες των smartphones και 21% περισσότερα από τους χρήστες των παραδοσιακών υπολογιστών. Εκτός αυτού, οι χρήστες των tablets ήταν σχεδόν 3 φορές πιο πιθανό να αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες online σε σύγκριση με τους χρήστες smartphones, ενώ ήταν σχεδόν εξίσου πιθανό σε σύγκριση ανάμεσα στους χρήστες tablets και laptops/desktops.
Στο παρελθόν είχα αναφερθεί στην παραπλανητική (ελληνική) αγορά του «κινητού» επιχειρείν (Μ-Commerce). Επίσης είχα προτείνει στους τζίρους του Ηλεκτρονικού Εμπορίου να συμπεριλαμβάνονται όλες οι πωλήσεις οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω όλων των ηλεκτρονικών συσκευών, άσχετα από τη συσκευή και το μέρος που πραγματοποιήθηκαν αυτές οι διαδικτυακές αγορές.
http://neoecommerce.gr/
Σήμερα, γίνεται ολοένα και περισσότερο πραγματικότητα η μη αποκλειστική χρήση ενός Μέσου Μαζικής Ενημέρωσης. Αυτό αφορά ιδιαίτερα την παράλληλη χρήση του τηλεοπτικού προγράμματος και του διαδικτύου (Multi-tasking). Με την ολοένα αυξανόμενη διείσδυση των φορητών υπολογιστών, των έξυπνων κινητών αλλά κυρίως των iPads στη σύγχρονη καθημερινότητα, οι χρήστες τους γίνονται ολοένα και περισσότερο κάτοχοι ιδανικών συσκευών από τις οποίες η καθεμία λειτουργεί ως δεύτερη οθόνη (Second Screen) για την πρόσβαση στο διαδίκτυο με την παράλληλη χρήση της πρώτης οθόνης – αυτής της τηλεοράσης.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, το 2012 οι πωλήσεις tablets στην Ελλάδα θα φθάσουν τα 110.000 τεμάχια από τις 60.000 συσκευές που ήταν το 2011. Ενώ τα ίδια στελέχη αναμένουν περαιτέρω αύξηση για το 2013, καθώς η εκτίμηση τους είναι πως οι πωλήσεις των tablets θα φθάσουν στις 170.000 με 180.000 τεμάχια. H ολοένα και μεγαλύτερη διάθεση tablets με μειωμένες τιμές θα επιφέρει αυτόματα στο άμεσο μέλλον και μεγαλύτερη διείσδυση των tablets στην αγορά.
Αντίστοιχα, το 46% των Ελλήνων δηλώνουν πως είναι πολύ πιθανό, ενώ παρακολουθούν τηλεόραση, να χρησιμοποιούν παράλληλα το Internet . Μάλιστα το 37% κατά μέσο όρο του χρόνου που παρακολουθούν τηλεόραση είναι online , σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή έρευνα κατανάλωσης Μέσων (αρχείο Pdf) της Mediascope Europe που διεξήγαγε το IAB Europe σε 28 ευρωπαϊκές αγορές. Το 29% των Ελλήνων multi-taskers δηλώνει πως είναι πολύ έως αρκετά πιθανό το πρόγραμμα που παρακολουθούν και η online δραστηριότητά τους να σχετίζονται, ποσοστό που ανεβαίνει στο εντυπωσιακό 48% στις ηλικίες 25 – 34. Αντίστοιχα, το 17% των multi-taskers δηλώνουν πως είναι πιθανό, ενώ παρακολουθούν διαφημίσεις στην τηλεόραση, να αναζητούν περισσότερες λεπτομέρειες για αυτές και τα προϊόντα που προβάλλονται παράλληλα online. Το ποσοστό ανεβαίνει στο 34% στις ηλικίες 25-34.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως έχει το γεγονός ότι σύμφωνα με έρευνα της Worldpay (αρχείο Pdf) οι καταναλωτές προτιμούν να πραγματοποιούν τις διαδικτυακές αγορές στο σπίτι τους και όχι «εν κινήσει», στους χώρους του σαλονιού τους (54%), στο υπνοδωμάτιο τους (43%), στο γραφείο τους (35%) και στην τραπεζαρία (14%).
Οι «αγορές από τον καναπέ» είναι ήδη πραγματικότητα: Το Fab.com, το απόλυτο Shopping Club του Design, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ήδη το 1/3 των πωλήσεών και κάποιες μέρες το 50% των πωλήσεων πραγματοποιούνται μέσω των εφαρμογών για έξυπνες κινητές συσκευές και tablets, ιδίως τις πρωινές ώρες και το Σαβ/κο. Αντίστοιχα, η Zappos με την iPad εφαρμογή της Zappos ZN παντρεύει το δημοσιογραφικό περιεχόμενο και την ευκολία αγορών, παρουσιάζοντας τα προϊόντά της, όπως σ’ ένα περιοδικό lifestyle. Ενώ η ebay λάνσαρε στις αρχές του χρόνου στην Αμερική την iPad εφαρμογή Watch with Ebay, μέσω της οποίας οι χρήστες της μπορούν να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους με αντικείμενα που αναφέρονται ή ταιριάζουν στο τρέχον τηλεοπτικό πρόγραμμα που παρακολουθούν.
Φυσικά, η τηλεόραση παραμένει για τους τηλεπελάτες το κυρίαρχο μέσο ενημέρωσης, αλλά τα σύγχρονα πολυμέσα όπως το Ιντερνέτ, τα κοινωνικά δίκτυα, η υβριδική τηλεόραση και οι εφαρμογές κινητών συσκευών (mobile apps) γίνονται ολοένα και πιο σημαντικά ως κανάλια διανομής και κανάλια επικοινωνίας. Πέραν των παραπάνω, μπορεί να δημιουργηθεί η «Κοινωνική Τηλεόραση» (Social TV), μέσω της διασύνδεσης του τηλεοπτικού περιεχομένου και των ενεργειών κοινωνικής δικτύωσης,
Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, για τους διαδικτυακούς εμπόρους αλλά και τους τηλεοπτικούς σταθμούς αποτελεί ύψιστης σημασίας ζήτημα να οικοδομηθούν οι κατάλληλες δεξιότητες πολυκαναλικών δικτύων διανομής (Touchpoints), έτσι ώστε ο πελάτης να μη μεταπηδήσει σε ανταγωνιστή. Ο καταναλωτής στο άμεσο μέλλον, κατά τη διαδικασία αγοράς, θα αναμένει ότι σε κάθε σημείο επαφής (Touchpoint) θα μπορεί να απολαμβάνει όλες τις υπηρεσίες τη στιγμή που αυτός τις επιθυμεί.
Το πόσο απαραίτητο είναι αυτό, το δείχνει μια έρευνα της Adobe σύμφωνα με την οποία οι χρήστες των tablets δαπάνησαν 54% περισσότερα χρήματα σε Online αγορές σε σύγκριση με τους χρήστες των smartphones και 21% περισσότερα από τους χρήστες των παραδοσιακών υπολογιστών. Εκτός αυτού, οι χρήστες των tablets ήταν σχεδόν 3 φορές πιο πιθανό να αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες online σε σύγκριση με τους χρήστες smartphones, ενώ ήταν σχεδόν εξίσου πιθανό σε σύγκριση ανάμεσα στους χρήστες tablets και laptops/desktops.
Στο παρελθόν είχα αναφερθεί στην παραπλανητική (ελληνική) αγορά του «κινητού» επιχειρείν (Μ-Commerce). Επίσης είχα προτείνει στους τζίρους του Ηλεκτρονικού Εμπορίου να συμπεριλαμβάνονται όλες οι πωλήσεις οι οποίες πραγματοποιούνται μέσω όλων των ηλεκτρονικών συσκευών, άσχετα από τη συσκευή και το μέρος που πραγματοποιήθηκαν αυτές οι διαδικτυακές αγορές.
http://neoecommerce.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου