Οι τάσεις μάρκετινγκ που μπορεί να δημιουργήσουν σημαντικές ευκαιρίες ή να αποτελέσουν μεγάλες προκλήσεις για το brand marketing αυτή τη χρονιά καταγράφηκαν από τους ειδικούς του χώρου. Πόσοι άραγε είναι έτοιμοι γι αυτές;
Λογοδοσία
H διαχείριση της φήμης στα social media δεν ήταν ποτέ πιο σημαντική, η διαφάνεια για κάθε brand είναι κρίσιμη. Το 2013 ακόμη και το μικρότερο λάθος μπορεί να γίνει ένα τεράστιο πρόβλημα δημοσίων σχέσεων. Οι άνθρωποι του μάρκετινγκ θα πρέπει να είναι έτοιμοι με σχέδια αντιμετώπισης δυνητικών προβλημάτων για να προστατεύσουν τη φήμη της μάρκας τους.
Εμπιστοσύνη
Τα social media επίσης, διευκολύνουν τους καταναλωτές στην προσπάθειά τους να επιβεβαιώσουν τα πραγματικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες κάθε μάρκας. Είναι πολύ πιο δύσκολο να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο brand σήμερα και θα είναι ακόμη πιο δύσκολο στο μέλλον.
Ευελιξία
Ο κόσμος αλλάζει γρηγορότερα από ποτέ και το ίδιο συμβαίνει και με το social web ενώ η υπερ-συνδεσιμότητα θα φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ, με την ανάπτυξη της χρήσης κινητών συσκευών το 2013. Κάθε brand πρέπει να οδηγεί την αλλαγή, όχι μόνο να προσπαθεί να συμβαδίσει με αυτή. Αν δεν είστε εσείς σε θέση να προσαρμοστείτε γρήγορα, κάποιοι άλλοι θα το κάνουν.
Δημιουργία Εμπειρίας
Το περασμένο έτος αρχίσαμε να βλέπουμε μια σημαντική στροφή προς την αφήγηση των μαρκών και τη δημιουργία branded εμπειρίας. Αφού το έκανε η Apple γιατί να μη μπορούν να το κάνουν και άλλες μάρκες; Αυτός ο τρόπος σκέψης έφερε διαφημίσεις που βασίζονταν στο συναίσθημα από την Google και από τη Microsoft (π.χ. οι διαφημίσεις για τα καταστήματα και την ιστοσελίδα-κατάστημα της Microsoft). Κάθε μάρκα θα πρέπει να δημιουργεί brand εμπειρίες τόσο προσωπικές όσο και online. Αν δεν έχετε αρχίσει ήδη να τις δημιουργείτε, έχετε καθυστερήσει πολύ.
Οπτικοποίηση
Το 2012, ο κόσμος είδε την ταχεία ανάπτυξη sites όπως τα Pinterest και Instagram που έφεραν τη ζήτηση για οπτικό περιεχόμενο στην πρώτη γραμμή των ψηφιακών εκδόσεων. Οι εικόνες δεν ενισχύουν μόνο το περιεχόμενο πια. Το 2012 οι εικόνες ήταν το περιεχόμενο και οι άνθρωποι ενθουσιάστηκαν με αυτές. Οι μάρκες πρέπει πλέον να αγκαλιάσουν το οπτικό περιεχόμενο για να πουν τις ιστορίες τους, όπως ακριβώς κάνει και το παγκόσμιο κοινό.
Crowdsourcing
Το 2013 θα πρέπει να είναι το έτος που όλες οι μάρκες θα προάγουν τη συλλογική φωνή των υποστηρικτών τους και θα μετατρέψουν το περιεχόμενο και τις συνομιλίες τους σε ευκαιρίες μάρκετινγκ. Αν αφήσετε το πλήθος αναξιοποίητο, θα κάνετε ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λάθη για τη μάρκα σας το επόμενο διάστημα.
Κοινωνική επιρροή
Οι καταναλωτές περιμένουν από τις μάρκες να χρησιμοποιούν τα χρήματά τους και τις προσβάσεις τους για το γενικό κοινωνικό, περιβαλλοντικό και οικονομικό καλό. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι σημαντική για κάθε εταιρεία, αλλά τα στελέχη του μάρκετινγκ θα πρέπει να τοποθετήσουν ως στρατηγική προτεραιότητα για το 2013 την κοινωνική επιρροή του brand.
Δεδομένα
Τα μεγάλα δεδομένα, τα δεδομένα των ερευνών, η ανάλυση των ανταγωνιστικών δεδομένων, τα δεδομένα των καταναλωτών, καθώς και κάθε άλλο είδος δεδομένων που μπορείτε να σκεφτείτε, θα πρέπει να περιλαμβάνονται στους στόχους των μάρκετερ για το 2013. Όσον αφορά τη μετατροπή αυτών των δεδομένων σε χρηστικές μετρήσεις και πρωτοβουλίες θα είναι το πιο δύσκολο βήμα, και είναι αυτό με το οποίο όλα τα στελέχη του μάρκετινγκ θα πρέπει να ασχολούνται το επόμενο διάστημα.
Συμπεριφορά
Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που συλλέγονται όλο το χρόνο, τα στελέχη του μάρκετινγκ θα πρέπει να ασχοληθούν ιδιαίτερα με τη συμπεριφορά, με στόχο την αύξηση της απόδοσης στις ψηφιακές και mobile marketing καμπάνιες.
Branded Περιεχόμενο
Το 2012, είδαμε μια πληθώρα branded περιεχόμενων που δεν είχε αρκετή προσοχή και σαφή στρατηγική. Οι άνθρωποι του μάρκετινγκ που αναπτύσσουν προγράμματα με επικεντρωμένο περιεχόμενο και σαφείς στόχους για το 2013, θα συνειδητοποιήσουν ότι το content marketing μπορεί να αποδίδει για πολλά ακόμα χρόνια στο μέλλον.
Πάνος Τσαγκαράκης
www.reporter.gr
Λογοδοσία
H διαχείριση της φήμης στα social media δεν ήταν ποτέ πιο σημαντική, η διαφάνεια για κάθε brand είναι κρίσιμη. Το 2013 ακόμη και το μικρότερο λάθος μπορεί να γίνει ένα τεράστιο πρόβλημα δημοσίων σχέσεων. Οι άνθρωποι του μάρκετινγκ θα πρέπει να είναι έτοιμοι με σχέδια αντιμετώπισης δυνητικών προβλημάτων για να προστατεύσουν τη φήμη της μάρκας τους.
Εμπιστοσύνη
Τα social media επίσης, διευκολύνουν τους καταναλωτές στην προσπάθειά τους να επιβεβαιώσουν τα πραγματικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες κάθε μάρκας. Είναι πολύ πιο δύσκολο να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο brand σήμερα και θα είναι ακόμη πιο δύσκολο στο μέλλον.
Ευελιξία
Ο κόσμος αλλάζει γρηγορότερα από ποτέ και το ίδιο συμβαίνει και με το social web ενώ η υπερ-συνδεσιμότητα θα φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ, με την ανάπτυξη της χρήσης κινητών συσκευών το 2013. Κάθε brand πρέπει να οδηγεί την αλλαγή, όχι μόνο να προσπαθεί να συμβαδίσει με αυτή. Αν δεν είστε εσείς σε θέση να προσαρμοστείτε γρήγορα, κάποιοι άλλοι θα το κάνουν.
Δημιουργία Εμπειρίας
Το περασμένο έτος αρχίσαμε να βλέπουμε μια σημαντική στροφή προς την αφήγηση των μαρκών και τη δημιουργία branded εμπειρίας. Αφού το έκανε η Apple γιατί να μη μπορούν να το κάνουν και άλλες μάρκες; Αυτός ο τρόπος σκέψης έφερε διαφημίσεις που βασίζονταν στο συναίσθημα από την Google και από τη Microsoft (π.χ. οι διαφημίσεις για τα καταστήματα και την ιστοσελίδα-κατάστημα της Microsoft). Κάθε μάρκα θα πρέπει να δημιουργεί brand εμπειρίες τόσο προσωπικές όσο και online. Αν δεν έχετε αρχίσει ήδη να τις δημιουργείτε, έχετε καθυστερήσει πολύ.
Οπτικοποίηση
Το 2012, ο κόσμος είδε την ταχεία ανάπτυξη sites όπως τα Pinterest και Instagram που έφεραν τη ζήτηση για οπτικό περιεχόμενο στην πρώτη γραμμή των ψηφιακών εκδόσεων. Οι εικόνες δεν ενισχύουν μόνο το περιεχόμενο πια. Το 2012 οι εικόνες ήταν το περιεχόμενο και οι άνθρωποι ενθουσιάστηκαν με αυτές. Οι μάρκες πρέπει πλέον να αγκαλιάσουν το οπτικό περιεχόμενο για να πουν τις ιστορίες τους, όπως ακριβώς κάνει και το παγκόσμιο κοινό.
Crowdsourcing
Το 2013 θα πρέπει να είναι το έτος που όλες οι μάρκες θα προάγουν τη συλλογική φωνή των υποστηρικτών τους και θα μετατρέψουν το περιεχόμενο και τις συνομιλίες τους σε ευκαιρίες μάρκετινγκ. Αν αφήσετε το πλήθος αναξιοποίητο, θα κάνετε ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά λάθη για τη μάρκα σας το επόμενο διάστημα.
Κοινωνική επιρροή
Οι καταναλωτές περιμένουν από τις μάρκες να χρησιμοποιούν τα χρήματά τους και τις προσβάσεις τους για το γενικό κοινωνικό, περιβαλλοντικό και οικονομικό καλό. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη είναι σημαντική για κάθε εταιρεία, αλλά τα στελέχη του μάρκετινγκ θα πρέπει να τοποθετήσουν ως στρατηγική προτεραιότητα για το 2013 την κοινωνική επιρροή του brand.
Δεδομένα
Τα μεγάλα δεδομένα, τα δεδομένα των ερευνών, η ανάλυση των ανταγωνιστικών δεδομένων, τα δεδομένα των καταναλωτών, καθώς και κάθε άλλο είδος δεδομένων που μπορείτε να σκεφτείτε, θα πρέπει να περιλαμβάνονται στους στόχους των μάρκετερ για το 2013. Όσον αφορά τη μετατροπή αυτών των δεδομένων σε χρηστικές μετρήσεις και πρωτοβουλίες θα είναι το πιο δύσκολο βήμα, και είναι αυτό με το οποίο όλα τα στελέχη του μάρκετινγκ θα πρέπει να ασχολούνται το επόμενο διάστημα.
Συμπεριφορά
Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα που συλλέγονται όλο το χρόνο, τα στελέχη του μάρκετινγκ θα πρέπει να ασχοληθούν ιδιαίτερα με τη συμπεριφορά, με στόχο την αύξηση της απόδοσης στις ψηφιακές και mobile marketing καμπάνιες.
Branded Περιεχόμενο
Το 2012, είδαμε μια πληθώρα branded περιεχόμενων που δεν είχε αρκετή προσοχή και σαφή στρατηγική. Οι άνθρωποι του μάρκετινγκ που αναπτύσσουν προγράμματα με επικεντρωμένο περιεχόμενο και σαφείς στόχους για το 2013, θα συνειδητοποιήσουν ότι το content marketing μπορεί να αποδίδει για πολλά ακόμα χρόνια στο μέλλον.
Πάνος Τσαγκαράκης
www.reporter.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου