Το Consumer Lab της Ericsson εντοπίζει μερικές από τις πιο σημαντικές τάσεις των καταναλωτών για τα επόμενα χρόνια.
Δύο από τις κυριότερες τάσεις είναι η διαμόρφωση νέων καταναλωτικών αναγκών λόγω του cloud, και η καθοριστική συμβολή των γυναικών στη μεγέθυνση της αγοράς των smartphone. Η συμπεριφορά των νέων αλλάζει την κοινωνία, ενώ η οικονομική αβεβαιότητα οδηγεί σε νέες χρήσεις του Ίντερνετ
Καθώς το 2012 πλησιάζει προς το τέλος του, το ConsumerLab της Ericsson καταγράφει τις πιο σημαντικές καταναλωτικές τάσεις για το 2013, αλλά και αργότερα. Για περισσότερα από 15 χρόνια το ConsumerLab έχει διενεργήσει ένα μεγάλο αριθμό εκθέσεων αναφορικά με τις αξίες και τη συμπεριφορά του καταναλωτή, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών (ICT).
Ο κ. Michael Björn, Επικεφαλής των Ερευνών στο ConsumerLab, ανέφερε σχετικά: “Το παγκόσμιο ερευνητικό πρόγραμμα του εργαστηρίου βασίζεται σε συνεντεύξεις με περισσότερα από 100.000 άτομα, τις οποίες διενεργούμε κάθε χρόνο σε περισσότερες από 40 χώρες και 15 μεγάλες πόλεις. Με την πάροδο των ετών, έχουμε δημιουργήσει μια τεράστια βάση δεδομένων σε σχέση με τις καταναλωτικές τάσεις, η οποία μας επιτρέπει να διαπιστώσουμε ότι, σήμερα, ο ρυθμός των αλλαγών είναι ταχύτερος από ποτέ. ”
Αυτές είναι οι 10 πιο σημαντικές τάσεις των καταναλωτών:
1. Το Cloud και οι υπηρεσίες που στηρίζονται σε αυτό οδηγούν στον ανασχεδιασμό των συσκευών επικοινωνίας. Περισσότερο από το 50 τοις εκατό των καταναλωτών tablets και πάνω από το 40 τοις εκατό των χρηστών smartphone στις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και τη Σουηδία εκτιμούν την απλότητα που τους προσφέρει το cloud, σε σχέση με τη δυνατότητα να έχουν κοινές εφαρμογές και ίδια δεδομένα σε πολλές διαφορετικές συσκευές.
2. Computing για πολυάσχολα μυαλά. Είτε μιλάμε για desktops, αρχεία και φακέλους, είτε για flat surfaces, εφαρμογές και υπηρεσίες cloud, οι καταναλωτές όλο και πιο συχνά γυρίζουν την πλάτη σε ο,τιδήποτε αφορά το computing και απαιτεί υψηλό βαθμό συγκέντρωσης. Οι καταναλωτές κάνουν πολλά πράγματα αυθόρμητα και χωρίς να το έχουν σχεδιάσει, την ώρα που στέκονται στην ουρά ενός καταστήματος ή που συζητούν με κάποιον σε ένα καφέ. Η διάθεση για την πραγματοποίηση αγορών είναι μεγαλύτερη μεταξύ των κατόχων tablets και smartphones σε σύγκριση με τους κατόχους desktop PCs και laptops αντίστοιχα.
3. Φέρνουμε στη δουλειά την προσωπική μας ευρυζωνική σύνδεση. Συνολικά, το 57 τοις εκατό των χρηστών smartphone χρησιμοποιούν το προσωπικό τους τηλέφωνο στη δουλειά. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν την προσωπική τους συσκευή για επαγγελματικούς σκοπούς, προκειμένου να στείλουν ένα email, να σχεδιάσουν ένα επαγγελματικό ταξίδι, να αναζητήσουν μια διεύθυνση και πολλά άλλα.
4. Οι κάτοικοι των αστικών κέντρων στρέφονται μαζικά στο mobile. Καθώς οι καταναλωτές θέλουν ανά πάσα στιγμή να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο όπου κι αν βρίσκονται, γίνονται η κινητήριος δύναμη για τη στροφή του Ίντερνετ σε μια πραγματικά mobile υπηρεσία. Το σύνολο των συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας που διαθέτει smartphone θα φτάσει τα 3,3 δισεκατομμύρια μέχρι το 2018, ενώ η κάλυψη των δικτύων κινητής αποτελεί πλέον έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες ικανοποίησης για τον καταναλωτή που ζει και κινείται στο αστικό περιβάλλον.
5. Προσωπικό δίκτυο κοινωνικής ασφάλειας. Τα προβλήματα της οικονομίας έχουν ως αποτέλεσμα ένα όλο και μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών να μην εμπιστεύεται τις παραδοσιακές δομές και Αρχές, και να προτιμά την κοινότητα των προσωπικών του φίλων. Οι προσωπικές διαδικτυακές κοινότητες λειτουργούν ως ένα δίχτυ ασφαλείας και τα κοινωνικά δίκτυα αρχίζουν να αποτελούν σοβαρή απειλή για τα παραδοσιακά γραφεία εύρεσης εργασίας.
6. Οι γυναίκες ηγούνται την αγορά των smartphone. Νέα στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι γυναίκες υιοθετούν μαζικά τη χρήση smartphone. Περισσότερο από 97 τοις εκατό των γυναικών που διαθέτουν smartphone χρησιμοποιούν SMS. Συνολικά, το 77 τοις εκατό στέλνει και λαμβάνει φωτογραφίες, το 59 τοις εκατό χρησιμοποιεί τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, το 24 τοις εκατό κάνει check-in στα μέρη που επισκέπτεται, και 17 τοις εκατό εξαργυρώνει κουπόνια προσφορών. Για τους άντρες καταναλωτές τα ποσοστά αυτά είναι χαμηλότερα σε όλες αυτές τις κατηγορίες.
7. Οι πόλεις γίνονται πυρήνας κοινωνικής δημιουργίας. Όσοι κατοικούν στα κέντρα των πόλεων έχουν πολύ περισσότερους διαδικτυακούς φίλους σε σχέση με τους κατοίκους των προαστίων. Το 12 τοις εκατό όσων κατοικούν στις πόλεις αναφέρει ότι ο κύριος λόγος για τον οποίο χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα είναι να επικοινωνήσει και να ανταλλάξει ιδέες με άλλους. Αυτός είναι πλέον ο τρίτος πιο συνηθισμένος λόγος κοινωνικής δικτύωσης, μετά τη διατήρηση επαφής με τους φίλους, και την ενημέρωση για τα νέα τους.
8. In-line shopping. Συνολικά το 32 τοις εκατό όσων χρησιμοποιούν smartphone πραγματοποιούν ήδη αγορές μέσω του κινητού τους, ενώ πλέον αρχίζουν να συνδυάζουν και τις ‘επισκέψεις’ τους σε καταστήματα μέσω κάποιας online διαδικασίας, προκειμένου να δουν συγκεκριμένα προϊόντα, να πάρουν πληροφορίες, να συγκρίνουν τιμές και να κάνουν τις αγορές τους χωρίς να πρέπει να περιμένουν στην ουρά για το ταμείο.
9. Η TV περνάει στα κοινωνικά μέσα. Συνολικά 62 τοις εκατό των τηλεθεατών χρησιμοποιεί τα κοινωνικά μέσα κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης ενός τηλεοπτικού προγράμματος ή ενός βίντεο, ενώ 42 τοις εκατό όσων χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα (forums ή chats) συζητούν σε πραγματικό χρόνο το πρόγραμμα που παρακολουθούν, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα. Περισσότερο από το 30 τοις εκατό είναι πιο κοντά στο να πληρώσουν προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε περιεχόμενο για το οποίο έχουν ενημερωθεί μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Το μεγαλύτερο ποσοστό παρακολούθησης βίντεο και TV σε φορητές συσκευές γίνεται στο περιβάλλον του σπιτιού.
10. Αλλαγές στον τρόπο μάθησης. Ο τρόπος με τον οποίο μαθαίνουμε αλλάζει ριζικά, επηρεασμένος και από εσωτερικούς και από εξωτερικούς παράγοντες: οι νέοι άνθρωποι έρχονται στην τάξη έχοντας ήδη μια προσωπική εμπειρία σε σχέση με την τεχνολογία, και δημιουργούν ένα είδος πίεσης για αλλαγή. Την ίδια στιγμή οι κυβερνήσεις αναζητούν νέες λύσεις και εφαρμογές ICT προκειμένου να γίνουν πιο αποτελεσματικές. Η δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο αλλάζει τις προοπτικές για τα παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο. Στην Ινδία, περίπου 30 από συνολικά 69 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 9 έως 18 ετών που ζουν σε κάποια πόλη, διαθέτουν κινητό τηλέφωνο.
http://www.techpress.gr/
Δύο από τις κυριότερες τάσεις είναι η διαμόρφωση νέων καταναλωτικών αναγκών λόγω του cloud, και η καθοριστική συμβολή των γυναικών στη μεγέθυνση της αγοράς των smartphone. Η συμπεριφορά των νέων αλλάζει την κοινωνία, ενώ η οικονομική αβεβαιότητα οδηγεί σε νέες χρήσεις του Ίντερνετ
Καθώς το 2012 πλησιάζει προς το τέλος του, το ConsumerLab της Ericsson καταγράφει τις πιο σημαντικές καταναλωτικές τάσεις για το 2013, αλλά και αργότερα. Για περισσότερα από 15 χρόνια το ConsumerLab έχει διενεργήσει ένα μεγάλο αριθμό εκθέσεων αναφορικά με τις αξίες και τη συμπεριφορά του καταναλωτή, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιεί τα προϊόντα και τις υπηρεσίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών (ICT).
Ο κ. Michael Björn, Επικεφαλής των Ερευνών στο ConsumerLab, ανέφερε σχετικά: “Το παγκόσμιο ερευνητικό πρόγραμμα του εργαστηρίου βασίζεται σε συνεντεύξεις με περισσότερα από 100.000 άτομα, τις οποίες διενεργούμε κάθε χρόνο σε περισσότερες από 40 χώρες και 15 μεγάλες πόλεις. Με την πάροδο των ετών, έχουμε δημιουργήσει μια τεράστια βάση δεδομένων σε σχέση με τις καταναλωτικές τάσεις, η οποία μας επιτρέπει να διαπιστώσουμε ότι, σήμερα, ο ρυθμός των αλλαγών είναι ταχύτερος από ποτέ. ”
Αυτές είναι οι 10 πιο σημαντικές τάσεις των καταναλωτών:
1. Το Cloud και οι υπηρεσίες που στηρίζονται σε αυτό οδηγούν στον ανασχεδιασμό των συσκευών επικοινωνίας. Περισσότερο από το 50 τοις εκατό των καταναλωτών tablets και πάνω από το 40 τοις εκατό των χρηστών smartphone στις ΗΠΑ, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και τη Σουηδία εκτιμούν την απλότητα που τους προσφέρει το cloud, σε σχέση με τη δυνατότητα να έχουν κοινές εφαρμογές και ίδια δεδομένα σε πολλές διαφορετικές συσκευές.
2. Computing για πολυάσχολα μυαλά. Είτε μιλάμε για desktops, αρχεία και φακέλους, είτε για flat surfaces, εφαρμογές και υπηρεσίες cloud, οι καταναλωτές όλο και πιο συχνά γυρίζουν την πλάτη σε ο,τιδήποτε αφορά το computing και απαιτεί υψηλό βαθμό συγκέντρωσης. Οι καταναλωτές κάνουν πολλά πράγματα αυθόρμητα και χωρίς να το έχουν σχεδιάσει, την ώρα που στέκονται στην ουρά ενός καταστήματος ή που συζητούν με κάποιον σε ένα καφέ. Η διάθεση για την πραγματοποίηση αγορών είναι μεγαλύτερη μεταξύ των κατόχων tablets και smartphones σε σύγκριση με τους κατόχους desktop PCs και laptops αντίστοιχα.
3. Φέρνουμε στη δουλειά την προσωπική μας ευρυζωνική σύνδεση. Συνολικά, το 57 τοις εκατό των χρηστών smartphone χρησιμοποιούν το προσωπικό τους τηλέφωνο στη δουλειά. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν την προσωπική τους συσκευή για επαγγελματικούς σκοπούς, προκειμένου να στείλουν ένα email, να σχεδιάσουν ένα επαγγελματικό ταξίδι, να αναζητήσουν μια διεύθυνση και πολλά άλλα.
4. Οι κάτοικοι των αστικών κέντρων στρέφονται μαζικά στο mobile. Καθώς οι καταναλωτές θέλουν ανά πάσα στιγμή να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο όπου κι αν βρίσκονται, γίνονται η κινητήριος δύναμη για τη στροφή του Ίντερνετ σε μια πραγματικά mobile υπηρεσία. Το σύνολο των συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας που διαθέτει smartphone θα φτάσει τα 3,3 δισεκατομμύρια μέχρι το 2018, ενώ η κάλυψη των δικτύων κινητής αποτελεί πλέον έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες ικανοποίησης για τον καταναλωτή που ζει και κινείται στο αστικό περιβάλλον.
5. Προσωπικό δίκτυο κοινωνικής ασφάλειας. Τα προβλήματα της οικονομίας έχουν ως αποτέλεσμα ένα όλο και μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών να μην εμπιστεύεται τις παραδοσιακές δομές και Αρχές, και να προτιμά την κοινότητα των προσωπικών του φίλων. Οι προσωπικές διαδικτυακές κοινότητες λειτουργούν ως ένα δίχτυ ασφαλείας και τα κοινωνικά δίκτυα αρχίζουν να αποτελούν σοβαρή απειλή για τα παραδοσιακά γραφεία εύρεσης εργασίας.
6. Οι γυναίκες ηγούνται την αγορά των smartphone. Νέα στοιχεία δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι γυναίκες υιοθετούν μαζικά τη χρήση smartphone. Περισσότερο από 97 τοις εκατό των γυναικών που διαθέτουν smartphone χρησιμοποιούν SMS. Συνολικά, το 77 τοις εκατό στέλνει και λαμβάνει φωτογραφίες, το 59 τοις εκατό χρησιμοποιεί τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, το 24 τοις εκατό κάνει check-in στα μέρη που επισκέπτεται, και 17 τοις εκατό εξαργυρώνει κουπόνια προσφορών. Για τους άντρες καταναλωτές τα ποσοστά αυτά είναι χαμηλότερα σε όλες αυτές τις κατηγορίες.
7. Οι πόλεις γίνονται πυρήνας κοινωνικής δημιουργίας. Όσοι κατοικούν στα κέντρα των πόλεων έχουν πολύ περισσότερους διαδικτυακούς φίλους σε σχέση με τους κατοίκους των προαστίων. Το 12 τοις εκατό όσων κατοικούν στις πόλεις αναφέρει ότι ο κύριος λόγος για τον οποίο χρησιμοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα είναι να επικοινωνήσει και να ανταλλάξει ιδέες με άλλους. Αυτός είναι πλέον ο τρίτος πιο συνηθισμένος λόγος κοινωνικής δικτύωσης, μετά τη διατήρηση επαφής με τους φίλους, και την ενημέρωση για τα νέα τους.
8. In-line shopping. Συνολικά το 32 τοις εκατό όσων χρησιμοποιούν smartphone πραγματοποιούν ήδη αγορές μέσω του κινητού τους, ενώ πλέον αρχίζουν να συνδυάζουν και τις ‘επισκέψεις’ τους σε καταστήματα μέσω κάποιας online διαδικασίας, προκειμένου να δουν συγκεκριμένα προϊόντα, να πάρουν πληροφορίες, να συγκρίνουν τιμές και να κάνουν τις αγορές τους χωρίς να πρέπει να περιμένουν στην ουρά για το ταμείο.
9. Η TV περνάει στα κοινωνικά μέσα. Συνολικά 62 τοις εκατό των τηλεθεατών χρησιμοποιεί τα κοινωνικά μέσα κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης ενός τηλεοπτικού προγράμματος ή ενός βίντεο, ενώ 42 τοις εκατό όσων χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα (forums ή chats) συζητούν σε πραγματικό χρόνο το πρόγραμμα που παρακολουθούν, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα. Περισσότερο από το 30 τοις εκατό είναι πιο κοντά στο να πληρώσουν προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε περιεχόμενο για το οποίο έχουν ενημερωθεί μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Το μεγαλύτερο ποσοστό παρακολούθησης βίντεο και TV σε φορητές συσκευές γίνεται στο περιβάλλον του σπιτιού.
10. Αλλαγές στον τρόπο μάθησης. Ο τρόπος με τον οποίο μαθαίνουμε αλλάζει ριζικά, επηρεασμένος και από εσωτερικούς και από εξωτερικούς παράγοντες: οι νέοι άνθρωποι έρχονται στην τάξη έχοντας ήδη μια προσωπική εμπειρία σε σχέση με την τεχνολογία, και δημιουργούν ένα είδος πίεσης για αλλαγή. Την ίδια στιγμή οι κυβερνήσεις αναζητούν νέες λύσεις και εφαρμογές ICT προκειμένου να γίνουν πιο αποτελεσματικές. Η δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο αλλάζει τις προοπτικές για τα παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο. Στην Ινδία, περίπου 30 από συνολικά 69 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 9 έως 18 ετών που ζουν σε κάποια πόλη, διαθέτουν κινητό τηλέφωνο.
http://www.techpress.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου