Όπως έχετε παρατηρήσει η επιρροή των Social Media είναι πια αδιαμφισβήτητη. Βασιλιάς των Social Media στην Ελλάδα είναι με διαφορά το Facebook με περισσότερους από 3.7 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες.
Επομένως είναι πια ιδιαίτερα σημαντικό για την επιχείρηση σας να διαθέτει μια ισχυρή παρουσία και στο Facebook. Μέχρι και πριν από λίγο καιρό οι περισσότεροι στην Ελλάδα είχαν εστιάσει όλες τις προσπάθειες τους στο Google, και συγκεκριμένα στο πως θα ανέβουν πιο ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα (SEO).
Αν και είναι άκρως θεμιτό κάτι τέτοιο, είναι εσφαλμένο να στηρίζεται μια online επιχείρηση μόνο σε ένα κανάλι επισκεψιμότητας. Το ρίσκο να χαθεί η μοναδική πηγή είναι πολύ μεγάλο. Υπάρχουν δεκάδες τρόποι για να αποκτήσει ένα site επισκεψιμότητα και πολλοί από τους βασικότερους τρόπους υπάρχουν στο βιβλίο που έχω γράψει και πιθανότατα έχετε διαβάσει, ως συνδρομητής του Newsletter.
Πάμε λοιπόν να κάνουμε μια εισαγωγή στο θέμα Facebook, και το περιβόητο Like!
Like vs Backlink
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός Facebook like και ενός link προς το site σας (backlink);
Πως λοιπόν μπορείτε να αυξήσετε τα Likes που δέχεστε;
Για ξεκίνημα μη γράφετε "ξερά" ένα κάντε like στην ιστοσελίδα σας ή στο Facebook landing page σας. Συγκρίνετε για παράδειγμα τη δύναμη:
Κάτι που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήστε τη Facebook σελίδα σας είναι να βάλετε το link της παντού στην επικοινωνία σας (email, site, video, συσκευασία προϊόντος, κάρτες, ταμπέλες κ.τ.λ.)
Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε διαγωνισμούς ή να μοιράζετε δώρα και δείγματα, με αντάλλαγμα ένα like ή ακόμα καλύτερα το email τους και το like! (θα χρειαστείτε Facebook application αν θέλετε κάτι τέτοιο)
Κάτι που πολλοί διστάζουν να κάνουν είναι να ζητήσουν το like. Μπορείτε να γράψετε κάτι όπως «Σας αρέσει το βίντεο που φτιάξαμε για τη Σαντορίνη; Κάντε like και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!»
Μπορεί επίσης το βίντεο να είναι ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό tutorial video για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που πουλάτε.
Ένας γρήγορος τρόπος για να αυξήσετε τα likes και τους fans είναι η facebook διαφήμιση, και ιδιαίτερα τα Sponsored stories και η διαφήμιση συγκεκριμένων posts που είναι Social ή Viral.
Όταν πρωτοξεκινάτε, μη ξεχάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια όλων των stakeholders της επιχείρησης σας. Οι stakeholders είναι όσοι έχουν λόγο να θέλουν το καλό της επιχείρησής σας, όπως μέτοχοι, υπάλληλοι, προμηθευτές, οικογένεια και τα λοιπά.
Και μια τελευταία συμβουλή... είναι anti-social να κάνετε συνεχή προβολή της επιχείρησής σας και να κάνετε like τα posts σας. Δοκιμάστε πιο ήπιες τεχνικές έμμεσης προώθησης, γράψτε για θέματα που ενδιαφέρουν το target group σας και ακολουθήστε πετυχημένα παραδείγματα εταιρειών που πάνε καλά στα Social Media (παρατηρήστε ιδιαίτερα το τι είδους posts βάζουν). Δυο από τα αγαπημένα μου παραδείγματα Ελληνικών fan pages:
1. Transfeco Hellas - ξεκίνησε πρακτικά το Μάιο του 2012 - http://www.facebook.com/TransfecoHellas
2. Dermaroller Greece Fan Page - http://www.facebook.com/Dermaroller.Greece
Όπως καταλαβαίνετε το να γίνει η επιχείρησή σας πιο Likeable απαιτεί μια συνεχή σοβαρή προσπάθεια, και την επιθυμία να θέλετε να έχετε καλές σχέσεις με το target group σας.
Karolos Tsiligkirian
http://www.greekinternetmarketing.com/
Επομένως είναι πια ιδιαίτερα σημαντικό για την επιχείρηση σας να διαθέτει μια ισχυρή παρουσία και στο Facebook. Μέχρι και πριν από λίγο καιρό οι περισσότεροι στην Ελλάδα είχαν εστιάσει όλες τις προσπάθειες τους στο Google, και συγκεκριμένα στο πως θα ανέβουν πιο ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα (SEO).
Αν και είναι άκρως θεμιτό κάτι τέτοιο, είναι εσφαλμένο να στηρίζεται μια online επιχείρηση μόνο σε ένα κανάλι επισκεψιμότητας. Το ρίσκο να χαθεί η μοναδική πηγή είναι πολύ μεγάλο. Υπάρχουν δεκάδες τρόποι για να αποκτήσει ένα site επισκεψιμότητα και πολλοί από τους βασικότερους τρόπους υπάρχουν στο βιβλίο που έχω γράψει και πιθανότατα έχετε διαβάσει, ως συνδρομητής του Newsletter.
Πάμε λοιπόν να κάνουμε μια εισαγωγή στο θέμα Facebook, και το περιβόητο Like!
Like vs Backlink
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ ενός Facebook like και ενός link προς το site σας (backlink);
- Το Link δίνει δύναμη SEO για να ανεβείτε πιο ψηλά στο Google και τις άλλες μηχανές, και ίσως επισκεψιμότητα (αν κάποιος πατήσει το οργανικό σας αποτέλεσμα)
- Το Like δημιουργεί και προάγει τις ανθρώπινες σχέσεις
- Το Like είναι Viral, μιας και ο φίλος θα δει το like του φίλου κ.ο.κ.
- Το Like όταν γίνεται στην ιστοσελίδα σας βοηθά και αυτό τις κατατάξεις σας στο Google και στο Bing! Υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις ότι μπορεί πολύ σύντομα να παίζει μεγαλύτερο ρόλο από το κλασσικό backlink!
- Εμπιστευόμαστε πιο πολύ τους φίλους μας παρά μια άσχετη διαφήμιση ή ένα οργανικό αποτέλεσμα στο Google
Πως λοιπόν μπορείτε να αυξήσετε τα Likes που δέχεστε;
Για ξεκίνημα μη γράφετε "ξερά" ένα κάντε like στην ιστοσελίδα σας ή στο Facebook landing page σας. Συγκρίνετε για παράδειγμα τη δύναμη:
- Κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook
- Ρωτήστε μας όλες τις ερωτήσεις σας για το παιδί, 24 ώρες το 24ωρο, μέσα από τη Facebook σελίδα μας!
Κάτι που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήστε τη Facebook σελίδα σας είναι να βάλετε το link της παντού στην επικοινωνία σας (email, site, video, συσκευασία προϊόντος, κάρτες, ταμπέλες κ.τ.λ.)
Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε διαγωνισμούς ή να μοιράζετε δώρα και δείγματα, με αντάλλαγμα ένα like ή ακόμα καλύτερα το email τους και το like! (θα χρειαστείτε Facebook application αν θέλετε κάτι τέτοιο)
Κάτι που πολλοί διστάζουν να κάνουν είναι να ζητήσουν το like. Μπορείτε να γράψετε κάτι όπως «Σας αρέσει το βίντεο που φτιάξαμε για τη Σαντορίνη; Κάντε like και μοιραστείτε το με τους φίλους σας!»
Μπορεί επίσης το βίντεο να είναι ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό tutorial video για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που πουλάτε.
Ένας γρήγορος τρόπος για να αυξήσετε τα likes και τους fans είναι η facebook διαφήμιση, και ιδιαίτερα τα Sponsored stories και η διαφήμιση συγκεκριμένων posts που είναι Social ή Viral.
Όταν πρωτοξεκινάτε, μη ξεχάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια όλων των stakeholders της επιχείρησης σας. Οι stakeholders είναι όσοι έχουν λόγο να θέλουν το καλό της επιχείρησής σας, όπως μέτοχοι, υπάλληλοι, προμηθευτές, οικογένεια και τα λοιπά.
Και μια τελευταία συμβουλή... είναι anti-social να κάνετε συνεχή προβολή της επιχείρησής σας και να κάνετε like τα posts σας. Δοκιμάστε πιο ήπιες τεχνικές έμμεσης προώθησης, γράψτε για θέματα που ενδιαφέρουν το target group σας και ακολουθήστε πετυχημένα παραδείγματα εταιρειών που πάνε καλά στα Social Media (παρατηρήστε ιδιαίτερα το τι είδους posts βάζουν). Δυο από τα αγαπημένα μου παραδείγματα Ελληνικών fan pages:
1. Transfeco Hellas - ξεκίνησε πρακτικά το Μάιο του 2012 - http://www.facebook.com/TransfecoHellas
2. Dermaroller Greece Fan Page - http://www.facebook.com/Dermaroller.Greece
Όπως καταλαβαίνετε το να γίνει η επιχείρησή σας πιο Likeable απαιτεί μια συνεχή σοβαρή προσπάθεια, και την επιθυμία να θέλετε να έχετε καλές σχέσεις με το target group σας.
Karolos Tsiligkirian
http://www.greekinternetmarketing.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου