Τα πράγματα δεν είναι εύκολα, παρόλα αυτά πιστεύω ότι το παιχνίδι δεν έχει χαθεί – τουλάχιστον όχι ακόμα! Η Οικονομική Κρίση μας έχει πλήξει όλους άσχημα, και αναφέρομαι κυρίως στις μικρές επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες.
Τι μπορούμε να κάνουμε;
Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα. Από την πλευρά μου βλέπω μόνον 2 επιλογές:
1ον Να μην κάνουμε τίποτα. Να μείνουμε θεατές του έργου και να περιμένουμε “τι θα γίνει” (μάλλον όμως έτσι θα βουλιάξουμε). Μπορούμε βεβαίως να το ρίξουμε στον διαλογισμό, αλλά και πάλι τα προβλήματα δεν θα λυθούν από μόνα τους (μπορείτε να το δοκιμάσετε αν θέλετε)!
και 2ον Να κάνουμε κάτι πάνω σε αυτά που ελέγχουμε και μπορούμε. Γιατί σίγουρα για τις οικονομικές κατευθύνσεις της χώρας δεν παίρνουμε εμείς τις αποφάσεις, ούτε πηγαίνουμε εμείς στις Βρυξέλες για να κάνουμε τις διαπραγματεύσεις! Αναφέρομαι στο να κάνουμε κάτι πάνω στα πράγματα που μπορούμε και ελέγχουμε. Και αυτά που ελέγχουμε βρίσκονται μέσα στην ίδια μας την επιχείρηση. Η εφαρμογή έξυπνων και χωρίς μεγάλο κόστος ενεργειών Μάρκετινγκ είναι μέσα σε αυτά.
Ποια είναι λοιπόν τα πράγματα που ελέγχουμε και μπορούμε να αλλάξουμε στην δουλειά μας;
Σύμφωνα με τον Michael Gerber, τον συγγραφέα ενός από τα σπουδαιότερα βιβλία Management που έχουν γραφτεί ποτέ, του βιβλίου The E-Myth – Ο μύθος του επιχειρηματία δηλαδή, μας λέει ότι κάθε επιχείρηση έχει 3 τομείς:
Τώρα εάν σας ρωτήσω σε ποιο από τα παραπάνω 3 κομμάτια της επιχείρησης σας αφιερώνετε τον περισσότερο χρόνο, ενέργεια και χρήμα τι θα μου απαντούσατε;
Όλες οι έρευνες που έχουν γίνει δείχνουν ότι περίπου το 70% του χρόνου και της ενέργειας του κάποιος ελεύθερος επαγγελματίας τον αφιερώνει πάνω στην δουλειά του – στην παραγωγή δηλαδή! Περίπου το 20% το αφιερώνει στις λειτουργίες και την διαχείριση, και μόλις το 10% του χρόνου και της ενέργειας του, το αφιερώνει πάνω στο Μάρκετινγκ της επιχείρησης του – παρόλο που το Μάρκετινγκ είναι το μοναδικό κομμάτι στην επιχείρηση που φέρνει τους πελάτες και τα έσοδα!
Και επειδή για τους 2 πρώτους τομείς έχετε κάνει ότι περνάει από το χέρι σας για να γίνετε καλύτεροι στην δουλειά σας, αλλά και να βελτιώσετε την διαχείριση της επιχείρησης σας (και κυρίως την οικονομική διαχείριση με σημαντικές περικοπές εξόδων), αυτό που σας απομένει είναι ο τρίτος τομέας που είναι το Μάρκετινγκ. Εδώ θα πρέπει να δώσετε περισσότερη ενέργεια και χρόνο.
Θα πρέπει να ρίξετε μεγαλύτερο βάρος στο Μάρκετινγκ. Οι περισσότεροι επαγγελματίες δεν το έχουν εκτιμήσει σωστά και δεν έχουν δώσει την βαρύτητα που θα έπρεπε.
Πραγματικά την εποχή που διανύουμε δεν έχει μείνει τίποτα άλλο να κάνουμε, πέρα από έξυπνες και χωρίς μεγάλο κόστος ενέργειες Μάρκετινγκ προκειμένου να προσελκύσουμε περισσότερους πελάτες και να κάνουμε τους παλιούς να έρθουν ξανά πίσω και να αγοράσουν – ξανά από εμάς. Θα πρέπει να μάθουμε να «επιχειρούμε» μέσα στην κρίση!
Από τον Βασίλη Παππά
http://epixeirein.gr/
- Έχουμε σημαντική Πτώση τζίρου, όπου σε πολλούς κλάδους φτάνει από 50% μέχρι και 80% – και σε κάποιους κλάδους ακόμα μεγαλύτερη
- Έχουμε Λιγότερες αγορές από τους πελάτες – και μικρότερη κατανάλωση!
- Έχουμε βεβαίως λιγότερους πελάτες. Έχουμε μείωση δηλαδή των ανθρώπων που επισκέπτονται το κατάστημα ή το γραφείο μας!
- Επίσης το παράδοξο που συμβαίνει είναι να δουλεύουμε περισσότερες ώρες – και να βγάζουμε λιγότερα χρήματα (πραγματικά είναι μυστήριο!)
- Παρατηρείται επίσης έντονη έλλειψη ενδιαφέροντος για την δουλειά και την επιχείρηση τους από πολλούς επαγγελματίες
- Επικρατεί πεσμένη διάθεση για δουλειά με αποτέλεσμα να μην γίνονται κινήσεις και ενέργειες για την επιβίωση και ανάπτυξη της δουλειάς τους και πολλοί μοιάζουν σαν έχουν ήδη παραδοθεί
- Και αυτό που βλέπουμε όλοι μας – και οι πελάτες σας – είναι κατεβασμένα πρόσωπα και γκρίνια σχεδόν σε όλα – όλα μας φταίνε
Τι μπορούμε να κάνουμε;
Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα. Από την πλευρά μου βλέπω μόνον 2 επιλογές:
1ον Να μην κάνουμε τίποτα. Να μείνουμε θεατές του έργου και να περιμένουμε “τι θα γίνει” (μάλλον όμως έτσι θα βουλιάξουμε). Μπορούμε βεβαίως να το ρίξουμε στον διαλογισμό, αλλά και πάλι τα προβλήματα δεν θα λυθούν από μόνα τους (μπορείτε να το δοκιμάσετε αν θέλετε)!
και 2ον Να κάνουμε κάτι πάνω σε αυτά που ελέγχουμε και μπορούμε. Γιατί σίγουρα για τις οικονομικές κατευθύνσεις της χώρας δεν παίρνουμε εμείς τις αποφάσεις, ούτε πηγαίνουμε εμείς στις Βρυξέλες για να κάνουμε τις διαπραγματεύσεις! Αναφέρομαι στο να κάνουμε κάτι πάνω στα πράγματα που μπορούμε και ελέγχουμε. Και αυτά που ελέγχουμε βρίσκονται μέσα στην ίδια μας την επιχείρηση. Η εφαρμογή έξυπνων και χωρίς μεγάλο κόστος ενεργειών Μάρκετινγκ είναι μέσα σε αυτά.
Ποια είναι λοιπόν τα πράγματα που ελέγχουμε και μπορούμε να αλλάξουμε στην δουλειά μας;
Σύμφωνα με τον Michael Gerber, τον συγγραφέα ενός από τα σπουδαιότερα βιβλία Management που έχουν γραφτεί ποτέ, του βιβλίου The E-Myth – Ο μύθος του επιχειρηματία δηλαδή, μας λέει ότι κάθε επιχείρηση έχει 3 τομείς:
- Ο πρώτος τομέας είναι η δουλειά καθαυτή που κάνουμε. Είναι η «τέχνη» στην οποία είτε εκπαιδευτήκαμε είτε σπουδάσαμε (κομμωτής, μηχανικός αυτοκινήτων, λογιστής, αρχιτέκτονας, Σύμβουλος επιχειρήσεων, γιατρός, δικηγόρος, επιπλοποιός, αλουμινάς, βιοτέχνης, αγρότης, κλπ.)
- Ο δεύτερος τομέας μιας επιχείρησης είναι ο τομέας της οργάνωσης και της διοίκησης. Είναι ο τομέας όπου ασχολούμαστε στην οργάνωση της δουλειάς, την οικονομική διαχείριση, την διαχείριση του προσωπικού μας, και ότι αφορά στην διαχείριση της λειτουργίας της επιχείρησης μας.
- Και το τρίτο κομμάτι μιας επιχείρησης αφορά τις πωλήσεις και το Μάρκετινγκ. Είναι το κομμάτι που σας φέρνει ουσιαστικά τα χρήματα στο ταμείο σας. Είναι το κομμάτι που σας φέρνει τους πελάτες στην επιχείρηση σας. Και χωρίς αυτούς, δεν υπάρχει επιχείρηση.
Τώρα εάν σας ρωτήσω σε ποιο από τα παραπάνω 3 κομμάτια της επιχείρησης σας αφιερώνετε τον περισσότερο χρόνο, ενέργεια και χρήμα τι θα μου απαντούσατε;
Όλες οι έρευνες που έχουν γίνει δείχνουν ότι περίπου το 70% του χρόνου και της ενέργειας του κάποιος ελεύθερος επαγγελματίας τον αφιερώνει πάνω στην δουλειά του – στην παραγωγή δηλαδή! Περίπου το 20% το αφιερώνει στις λειτουργίες και την διαχείριση, και μόλις το 10% του χρόνου και της ενέργειας του, το αφιερώνει πάνω στο Μάρκετινγκ της επιχείρησης του – παρόλο που το Μάρκετινγκ είναι το μοναδικό κομμάτι στην επιχείρηση που φέρνει τους πελάτες και τα έσοδα!
Και επειδή για τους 2 πρώτους τομείς έχετε κάνει ότι περνάει από το χέρι σας για να γίνετε καλύτεροι στην δουλειά σας, αλλά και να βελτιώσετε την διαχείριση της επιχείρησης σας (και κυρίως την οικονομική διαχείριση με σημαντικές περικοπές εξόδων), αυτό που σας απομένει είναι ο τρίτος τομέας που είναι το Μάρκετινγκ. Εδώ θα πρέπει να δώσετε περισσότερη ενέργεια και χρόνο.
Θα πρέπει να ρίξετε μεγαλύτερο βάρος στο Μάρκετινγκ. Οι περισσότεροι επαγγελματίες δεν το έχουν εκτιμήσει σωστά και δεν έχουν δώσει την βαρύτητα που θα έπρεπε.
Πραγματικά την εποχή που διανύουμε δεν έχει μείνει τίποτα άλλο να κάνουμε, πέρα από έξυπνες και χωρίς μεγάλο κόστος ενέργειες Μάρκετινγκ προκειμένου να προσελκύσουμε περισσότερους πελάτες και να κάνουμε τους παλιούς να έρθουν ξανά πίσω και να αγοράσουν – ξανά από εμάς. Θα πρέπει να μάθουμε να «επιχειρούμε» μέσα στην κρίση!
Από τον Βασίλη Παππά
http://epixeirein.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου