Έχοντας
μια ιστοσελίδα με ποιοτικό περιεχόμενο και νομίζοντας ότι κάνετε τα
πάντα σωστά ώστε να ωθήσετε τη Google να σας ανεβάσει στην κορυφή των
αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης, τελικά παρατηρείται ότι παρά τις
προσπάθειες η ιστοσελίδα σας δεν κατατάσσεται σε υψηλές θέσεις.
Παρακάτω παρατίθενται μια λίστα από
κοινές παρατυπίες που μπορεί να κρατήσουν ακόμη και τις καλύτερες
ιστοσελίδες μακριά από τις κορυφαίες θέσεις των αποτελεσμάτων
αναζήτησης.
Αιτίες χαμηλής κατάταξης ιστοσελίδας
1. Links από “κακές γειτονιές”
Η
Google δεν αντιμετωπίζει όλες τις ιστοσελίδες με τον ίδιο τρόπο.
Αντίθετα χρησιμοποιεί τα δικά της “όρια εμπιστοσύνης” για τον
χαρακτηρισμό τους. Μια κοινή παραδοχή είναι ότι η Google μεταχειρίζεται
με περισσότερη επιείκεια τα λεγόμενα authority sites – δηλαδή
ιστοσελίδες που έχουν κύρος.
Για την κατάταξη της ιστοσελίδας σας, η μηχανή αναζήτησης αναλύει προσεκτικά τη “γειτονία” των εισερχόμενων (incoming) και εξερχόμενων (outgoing) συνδέσμων (links) της. Πρέπει να δίνεται προσοχή στους συνδέσμους οι οποίοι αποκτούνται (blogs, directories, τρίτα sites) όσο αυτό είναι εφικτό. Επιπλέον ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται στους εξερχόμενους συνδέσμους, δηλαδή τα links που τοποθετούμε στην ιστοσελίδα μας προς τρίτα sites. Η μηχανή αναζήτησης Google, καταλαβαίνει ότι έχουμε τον πλήρη έλεγχο πάνω στους εξερχόμενους συνδέσμους. Σύνδεσμοι προς μη αξιόπιστα ή “κακού” περιεχομένου sites μπορεί να οδηγήσουμε σε χαμηλές θέσεις κατάταξης (rankings) ή ακόμα και penalties.
Για την κατάταξη της ιστοσελίδας σας, η μηχανή αναζήτησης αναλύει προσεκτικά τη “γειτονία” των εισερχόμενων (incoming) και εξερχόμενων (outgoing) συνδέσμων (links) της. Πρέπει να δίνεται προσοχή στους συνδέσμους οι οποίοι αποκτούνται (blogs, directories, τρίτα sites) όσο αυτό είναι εφικτό. Επιπλέον ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται στους εξερχόμενους συνδέσμους, δηλαδή τα links που τοποθετούμε στην ιστοσελίδα μας προς τρίτα sites. Η μηχανή αναζήτησης Google, καταλαβαίνει ότι έχουμε τον πλήρη έλεγχο πάνω στους εξερχόμενους συνδέσμους. Σύνδεσμοι προς μη αξιόπιστα ή “κακού” περιεχομένου sites μπορεί να οδηγήσουμε σε χαμηλές θέσεις κατάταξης (rankings) ή ακόμα και penalties.
2. Broken Links – Σφάλματα HTTP 404
Τα
broken links, δηλαδή σύνδεσμοι που οδηγούν προς μια σελίδα της
ιστοσελίδας μας ή τρίτες ιστοσελίδες, που δεν υπάρχουν ή έχουν αλλάξει
τοποθεσία ιστού (url) είναι ακόμη ένας παράγοντας που πρέπει να τυγχάνει
ιδιαίτερης προσοχής. Εάν το url υπάρχει αλλά έχει αλλάξει τότε πολύ
εύκολα το πρόβλημα λύνεται με ένα 301 permanent redirect. Όταν όμως το
url δεν υπάρχει πια τότε πρέπει να αφαιρείται. Ένα δωρεάν εργαλείο για
τον έλεγχο και διόρθωση τέτοιων σφαλμάτων είναι το Google Webmaster Tools το οποίο περιοδικά μας ενημερώνει για τέτοια λάθη και παράλληλα παρέχει οδηγίες για τη διόρθωσή τους.
3. Ανακριβή άγκυρα κειμένου (inaccurate anchor text)
Ένα
άλλο παράδειγμα ενός “κακού” συνδέσμου είναι τα links με
ανακριβή άγκυρα κειμένου (anchor text). Κλασσικά παραδείγματα τέτοιων
συνδέσμων είναι σύνδεσμοι με anchor text όπως: “Κάντε κλικ εδώ” ή
“Διαβάστε περισσότερα” ή “click here” κτλ. Μια σωστή τακτική είναι να
συνδέεται το περιεχόμενο του site με links τα οποία έχουν κείμενο
αγκύρωσης με τις λέξεις κλειδιά σας, κατευθύνοντας έτσι καλύτερα τόσο
τον επισκέπτη όσο και τη μηχανή αναζήτησης.
4. Μη φυσικοί εισερχόμενοι σύνδεσμοι
Ένας
από τους κυριότερους παράγοντες που λαμβάνεται υπόψη για την κατάταξη
μιας ιστοσελίδας από την Google είναι οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι (inbound
links). Παρόλο που η Google δεν ευνοεί την πρακτική αγοράς η την
απόκτηση links με παράνομο τρόπο, πολλοί ιδιοκτήτες ιστοσελίδων
ασχολούνται με τέτοιες πρακτικές με αποτέλεσμα κάποιες φορές τα site
τους να τιμωρούνται από την Google.
Δύο συμβουλές για την αποφυγή τέτοιων φαινομένων είναι:
Η απόκτηση όσο το δυνατό περισσότερων
φυσικών συνδέσμων μειώνει την πιθανότητα για τιμωρία από την αγορά
συνδέσμων ή την απόκτηση συνδέσμων από site ”χαμηλής ποιότητας”. Επίσης
εάν είναι αναπόφευκτη η αγορά συνδέσμων τότε πρέπει να γίνεται
προσεκτικά. Πολλές ιστοσελίδες καταφέρνουν να αγοράζουν και να
πωλούν συνδέσμους κάτω από τη μύτη της Google. Το κάνουν όμως
προσεκτικά, παρακάμπτοντας τους γνωστούς link brokers ή άλλες γνωστές
πηγές αγοράς links.
5. Κατάχρηση λέξεων κλειδιών – Keyword Cannibalization
Χρησιμοποιώντας υπερβολικά
τις λέξεις-κλειδιά σας στην εκάστοτε σελίδα της ιστοσελίδας σας είναι
μια πρακτική που δεν λειτουργεί στο Google εδώ και πολλά χρόνια. Στην
καλύτερη περίπτωση, η Google θα τα αγνοήσει. Στη χειρότερη περίπτωση
όμως θα τιμωρηθείτε ή κατάταξη της ιστοσελίδα σας θα πέσει στο ευρετήριο
της μηχανής αναζήτησης. Σε κάθε περίπτωση δεν αξίζει την
προσπάθεια σας.
Οι κύριες θέσεις που πρέπει να βρίσκονται οι λέξεις-κλειδιά σας είναι:
- στον τίτλο (title) της εκάστοτε σελίδας
- στο url (search engine friendly urls)
- στο anchor text (inbound & outbound links)
- στo description και keyword meta tag.
- Μπορείτε επίσης να παρεμβάλλεται τα keywords σας με φυσικό τρόπο στο περιεχόμενο της εκάστοτε σελίδας με πυκνότητα (keyword density) όχι πάνω από 1%
6. Διπλότυπο περιεχόμενο, descriptions και titles
Το
Google έχει την τάση να διατηρεί μοναδικό περιεχόμενο στο ευρετήριό
του. Έτσι, εάν μια σελίδα της ιστοσελίδας έχει περιεχόμενο ταυτόσημο με
το περιεχόμενο που βρέθηκε κάπου αλλού, τότε ενδέχεται να μην
συμπεριληφθεί στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Το ίδιο ισχύει
και για τους meta τίτλους και περιγραφές. Επίσης εάν διάφορες
σελίδες της ιστοσελίδας σας έχουν τον ίδιο τίτλο ή περιγραφή, η Google
θα επιλέξει ποιες σελίδες θα συμπεριληφθούν στα αποτελέσματα
αναζήτησης. Αυτό μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα, εάν θέλετε όλες τις
σελίδες σας να εμφανίζονται στο ευρετήριο της Google. Ως εκ τούτου, θα
πρέπει να αφιερώνετε χρόνο για να κάνετε κάθε σελίδα του ιστοτόπου σας
να φαίνεται μοναδική και πολύτιμη για την Google. Εάν σελίδες με ίδιο
τίτλο ή παρόμοιο meta description εμφανίζονται πιο ψηλά από εσάς, τότε
αυτό συμβαίνει διότι είτε έχουν περισσότερους εισερχόμενους συνδέσμους
είτε έχουν συνδέσμους με μεγαλύτερο κύρος.
7. Χαμηλή επισκεψιμότητα
Η
Google έχει τη δυνατότητα να υπολογίζει την επισκεψιμότητα μιας
ιστοσελίδας, είτε μέσω του Google toolbar είτε μέσω των συνδέσμων που
εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Στη συνέχεια συγκρίνει τους
αριθμούς με εκείνους των ανταγωνιστών σας. Εάν σε ένα συγκεκριμένο
χρονικό διάστημα η επισκεψιμότητα των ανταγωνιστών σας γύρω από κάποιους
όρους κλειδιά είναι μεγαλύτερη, τότε το Google ενδέχεται να θεωρήσει το
site σας χαμηλότερης ποιότητας ή σημασίας για τους αντίστοιχους όρους.
Πρέπει λοιπόν να μεριμνάτε ώστε να υπάρχει συνεπής και σταθερή κίνηση
στο site σας.
8. Μη αξιόπιστος server φιλοξενίας ή βαρυφορτωμένη ιστοσελίδα
Ο
χρόνος απόκρισης του server καθώς και ο χρόνος φόρτωσης της
ιστοσελίδας, είναι ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει την κατάταξη της
ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Εάν η ιστοσελίδα σας είναι
αργή, η ο χρόνος απόκρισης του server μεγάλος, τότε είναι λογικό ότι η
Google θα υποβαθμίσει την αξία του site σας. Ενδεικτικά μπορείτε
να επισκεφθείτε τα ακόλουθα sites GTMetrix, Pingdom ή να εγκαταστήσετε το YSlow plugin στον firefox browser για να ελέγξετε την ιστοσελίδα σας.
9. Διαθεσιμότητα ιστοσελίδας – Server Uptime 100% ;
Βεβαιωθείτε ότι
η ιστοσελίδα σας είναι σε πλήρη λειτουργία και ότι ο web server είναι
πάντα online. Αν το Google bot έρχεται στην ιστοσελίδα σας
και συνεχώς λαμβάνει το σφάλμα “Page Not Found” , τότε πώς θέλετε η
Google να ταξινομήσει το site σας στο ευρετήριο της;
Αυτός μπορεί να είναι ένας ακόμη λόγος
για τον οποίο η ιστοσελίδα σας δεν μπορεί να αναρριχηθεί στην κορυφή των
αποτελεσμάτων αναζήτησης. Πρέπει να επιλέγεται σοφά για το που θα
φιλοξενήσετε την ιστοσελίδα σας και ποτέ μην εμπιστεύεστε εταιρείες που
υπόσχονται διαθεσιμότητα 100% διότι πολύ απλά δεν υπάρχει.
http://www.novelwebdesigns.com
http://www.novelwebdesigns.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου