Πέμπτη 12 Απριλίου 2012

Social media και ξενοδοχεία

Αυτό το άρθρο έχει σκοπό να απαντήσει σε συχνά ερωτήματα που αφορούν τα social media και τα ξενοδοχεία. Αναφερόμαστε στο Facebook σαν μια social media πλατφόρμα που αποδεδειγμένα είναι και η πιο αποδοτική.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ SOCIAL MEDIA MARKETING
Πολλοί θεωρούν τα social media  ένα εργαλείο του marketing που είναι όμως εσφαλμένος χαρακτηρισμός. Δεν πρόκειται για μόνο για marketing, αλλά για δημόσιες σχέσεις. Tα Social Media θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για να σας φέρνουν σε επαφή με πελάτες και πιθανούς πελάτες. Σκοπός των Social Media είναι να συνδέουν άτομα και να αλληλεπιδρούν μαζί τους, σε αντίθεση με το marketing  που αφορά τη διάδοση ενός μηνύματος . Η επικοινωνία με τα social Media είναι αμφίδρομη, δίνοντας και παίρνοντας για να επικοινωνήσετε μαζί τους.


ΕΧΩ «FANS» ΚΑΙ «FOLLOWERS» ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΜΟΥ.
Μην προσπαθείτε όλοι οι επισκέπτες σας να πληρούν αυστηρά τις προϋποθέσεις. Ανοίξτε τις πόρτες και αφήστε τον κόσμο να μπει. Με τα Social Media στα ξενοδοχεία δεν θα ελέγχετε τα δημογραφικά όπως με τις διαφημιστικές καμπάνιες. Κάποιος σε μία χώρα μπορεί να βρίσκει την σελίδα σας ενδιαφέρουσα, στη συνέχεια αρέσει και στους φίλους τους και πριν το καταλάβετε έχετε φτάσει τους 100 followers από αυτή τη συγκεκριμένη χώρα. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν λειτουργεί το σύστημα. Το συχνότερο λάθος που κάνουν αρκετοί είναι να «στοχεύουν» μόνο τους πιθανούς πελάτες τους. Δεν ισχύει το ίδιο στα ξενοδοχεία. Αν δεν αγγίζετε τους πιθανούς πελάτες σας τότε πρέπει να εντοπίσετε που κάνετε το λάθος εφόσον η επικοινωνία δεν αποδίδει. Αν όμως αντιμετωπίζετε τους πιθανούς πελάτες σας ως πρεσβευτές αυτό δεν πρόκειται να συμβεί.
  
ΜΠΟΡΕΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ΝΑ ΕΧΕΙ SOCIAL MEDIA ΚΑΜΠΑΝΙΑ?
Η ιδέα που επικρατεί είναι ότι οι άνθρωποι  θέλουν το καλύτερο ή το φθηνότερο και δεν ενδιαφέρονται για τίποτε ενδιάμεσο. Οπότε προσπαθήστε να παρέχετε το καλύτερο ή το φθηνότερο, για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα στη social media καμπάνια σας.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΘΕΣΩ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΤΡΙΤΟ ΤΗΝ SOCIAL MEDIA ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΜΟΥ?
Για τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία, θα ήταν καλή η επιλογή κάποιου με καλό background στις δημόσιες σχέσεις, στα social media και στο χειρισμό των πελατειακών σχέσεων. Ωστόσο οι συμβουλές από κάποιο εξειδικευμένο γραφείο μπορεί να φανούν πολύτιμες. Για τις αλυσίδες ξενοδοχείων, θα ήταν προτιμότερο να αναλάβει εξολοκλήρου ένα γραφείο προώθησης έτσι ώστε να στηθεί μια ολοκληρωμένη social media στρατηγική καμπάνια.

ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ  ΤΑ SOCIAL MEDIA ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΠΑΚΕΤΑ?
Οι αλυσίδες ξενοδοχείων φαίνεται ότι έχουν επιτυχία σε αυτό. Αυτό που δουλεύει στα social media είναι η δυνατότητα να μοιράζονται οι πελάτες την εμπειρία τους. Έχετε δύο κατηγορίες που θα πρέπει να επικεντρωθείτε: τους πελάτες και τους πιθανούς πελάτες. Ο σκοπός των social media είναι να υπενθυμίζει στους πελάτες πόσο όμορφη ήταν η διαμονή τους στο ξενοδοχείο και να μετατρέψει τους πιθανούς πελάτες σε πελάτες. Για να είναι εφικτό το τελευταίο, θα πρέπει η σελίδα σας να είναι έτσι διαμορφωμένη ώστε να δίνει τη δυνατότητα στους ήδη υπάρχοντες να μοιράζονται τις εμπειρίες τους. Οι φωτογραφίες σας, οι εμπειρίες, οι ιστορίες, τα videos μπορούν να δείξουν στον πιθανό πελάτη πώς είναι η διαμονή στο ξενοδοχείο.
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΑ SOCIAL MEDIA ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ?
Περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τύπο ξενοδοχείου, τα social media είναι για πολυτελή ξενοδοχεία. Γιατί με τα social media το όνειρο μεταφέρεται στον κόσμο. Μπορεί το 50% των followers να μην αντέχουν οικονομικά να μείνουν ούτε μια νύχτα αλλά μπορούν να συνεισφέρουν στην εμπειρία. Με τα social media, το όνειρο γίνεται πιο αληθινό. Και θα μπορούσαν να μαζέψουν χρήματα με σκοπό να κάνουν αυτό το όνειρο πραγματικότητα. Οι περισσότερες από τις πιο επιτυχημένες καμπάνιες προέρχονται από πολυτελή ξενοδοχεία.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΠΟ SOCIAL MEDIA ΓΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
Παρακάτω αναφέρονται μερικές επιτυχημένες social media καμπάνιες ξενοδοχείων.


MGM Grand, Las Vegas: http://www.facebook.com/MGMGrand
Seven Hotel, Paris: http://www.facebook.com/sevenhotelparis
The Hoxton Hotel, London: http://www.facebook.com/TheHoxtonHotel
Hotel W, Barcelona: http://www.facebook.com/wbarcelonahotel                                                  
Hotel Ares Eiffel, Paris: http://www.facebook.com/hotelareseiffel

http://social-net.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου