Στην τελική, το πόσο «καλό» ή «κακό» είναι ένα website, το αποφασίζει ο επισκέπτης και μόνο αυτός…
Σας παραθέτω λοιπόν 3 σημαντικούς παράγοντες, που κανένας SEO Expert στον κόσμο ΔΕΝ μπορεί να διορθώσει:
  1. Δύσκολη Πλοήγηση
Το Off-Page SEO μπορεί να βοηθήσει να γίνει η ιστοσελίδα σας πιο «ελκυστική» για τις μηχανές αναζήτησης, αλλά χωρίς ένα καλά δομημένο site, με ποιοτικό περιεχόμενο, είναι ουσιαστικά άκυρη. Οι «χιλιάδες» σύνδεσμοι προς μια κακώς δομημένη ιστοσελίδα, δεν πρόκειται να πείσουν ΚΑΝΕΝΑΝ επισκέπτη να «μετατραπεί» σε Πελάτη (Conversion). Η «μετατροπή» αυτή μπορεί να περιλαμβάνει εκτός των Πωλήσεων και εγγραφή σε ένα Newsletter, εγγραφή για να λαμβάνει προσφορές, συμμετοχή σε διαγωνισμούς κ.α. Και για να «μετατραπεί» ο επισκέπτης σε Πελάτη, θα πρέπει να είναι σε θέση να πλοηγηθεί εύκολα στην ιστοσελίδα σας. Σας παραθέτω μερικά ερωτήματα που ο κάθε ιδιοκτήτης ιστοσελίδας θα πρέπει να έχει τις απαντήσεις:
  • Πόσες σελίδες θα πρέπει να επισκεφθεί ο επισκέπτης, προκειμένου να βρεί έναν αριθμό τηλεφώνου ή να συμπληρώσει μια φόρμα εγγραφής;
  • Είναι καλά οργανωμένη η πλοήγηση στην αρχική σελίδα, ώστε να μπορεί να μεταβεί κάποιος επισκέπτης άμεσα από την αρχική σε μια εσωτερική σελίδα;
  • Ξέρουν ποιό βήμα θα ακολουθήσουν ώστε να προβούν σε μια αγορά;
  • Υπάρχουν ξεκάθαρα “Call to Action” μηνύματα ώστε να παραπέμπουν τον επισκέπτη άμεσα να λάβει δράση;
Σε μια ιστοσελίδα όπου οι επισκέπτες ΔΕΝ περνούν μέσα από την διαδικασία της μετατροπής, κατά πάσα πιθανότητα θα δούμε ένα υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης (Bounce Rate), επειδή οι επισκέπτες ΔΕΝ είναι πρόθυμοι να «σκάβουν» «με τις ώρες» μια ιστοσελίδα προκειμένου να βρουν αυτό που ψάχνουν.
Θα επισκεφθούν όμως την ιστοσελίδα ενός ανταγωνιστή σας, επειδή θα είναι πιο εύκολη στην πλοήγηση.
  1. Απουσία ποιοτικού περιεχομένου
Το περιεχόμενο είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό πράγμα στην ιστοσελίδα σας. Αυτό το περιεχόμενο είναι αυτό που οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν για να “διαβάσουν” (Index) την ιστοσελίδα σας και το ίδιο περιεχόμενο πείθει τους επισκέπτες να προβούν σε κάποια ενέργεια. Εάν η ιστοσελίδα σας δεν έχει ποιοτικό ή καθόλου περιεχόμενο, το οποίο να είναι χρήσιμο στους επισκέπτες σας, τότε ΔΕΝ μπορείτε να περιμένετε να σας εμπιστευτούν τα χρήματά τους ή την συνεργασία με την επιχείρησή σας. Δεν χρειάζεται να δημοσιεύσετε όλες τις πληροφορίες, που ένας δυνητικός πελάτης μπορεί να θέλει να δει σε μια σελίδα, αλλά θα πρέπει να είναι τέτοιο το περιεχόμενο ώστε να θέλουν να μάθουν ή να διαβάσουν περισσότερα.
  1. «Ατιμέλητες» Σελίδες 
Το αντίθετο της έλλειψης ποιοτικού περιεχομένου, είναι οι σελίδες με υπερβολικό αριθμό video blocks, blocks κειμένου, εικόνων και εκτεταμένες διαφημίσεις, που μπορεί να βλάψουν σημαντικά την «εμπειρία του χρήστη» (user experience) σε μια ιστοσελίδα.
  • Αυτό που θέλετε να πετύχετε είναι να κάνετε όσο το δυνατόν ευκολότερο για τους επισκέπτες σας, να βρίσκουν άμεσα τις πληροφορίες που χρειάζονται.
  • Αυτό που ΔΕΝ θέλετε να πετύχετε, είναι να «φοβίσετε» τους πιθανούς πελάτες σας, προσπαθώντας να τους δώσετε πάρα πολλές πληροφορίες και Calls to Action ταυτόχρονα.
Θυμηθείτε, ότι ο τελικός στόχος της ιστοσελίδας σας, είναι να «πείσει» τους επισκέπτες σας να «μετατραπούν». Εάν υπάρχουν πάρα πολλές πληροφορίες που πρέπει να διαβάσουν, υπερβολικά σημεία στα οποία πρέπει να κάνουν κλικ, πολλά διαφημιστικά Banners, πολλά Calls to Action κ.λ.π. τότε:
α) Οι επισκέπτες σας θα χάσουν την προσοχή τους άρα και το ενδιαφέρον τους για την σελίδα σας και
β) Εσείς θα χάσετε χρήματα….