Η επιλογή ενός συστήματος διαχείρισης περιεχομένου (CMS) είναι μείζονος σημασίας. Πρέπει να παρέχει αποτελεσματικές λύσεις και δυνατότητες σε μια ιστοσελίδα ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της, ενώ παράλληλα πρέπει να είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης (SEO friendly).
Ποια είναι λοιπόν τα χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου SEO friendly και που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την επιλογή του;
Crawlability & Indexability
Είναι η δυνατότητα που δίνεται
στα spider των μηχανών αναζήτησης να ανιχνεύσουν και να συμπεριλάβουν το
site στα αποτελέσματά τους. Αυτό σημαίνει ότι ο κώδικας που
δημιουργεί το CMS πρέπει να είναι σύμφωνος με τα πρότυπα του παγκόσμιου
ιστού και να είναι βελτιστοποιημένος σε μέγεθος και όγκο ώστε να μην
επηρρεάζει την ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας. Επίσης μέσα από το CMS
πρέπει να μπορεί κανείς να ορίζει canonical tags για την αποφυγή διπλού περιεχομένου, να μπορεί να δημιουργηθεί το αρχείο robots.txt
το οποίο και υποδεικνύει στις μηχανές αναζήτησης εάν μπορούν να έχουν
πρόσβαση ή όχι στις σελίδες του ,να δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας meta robots ετικετων, sitemap, Rss και σελίδων ανακατεύθυνσης redirect 301 ώστε ο χρήστης να οδηγείται από μια μή ενεργή πλέον σελίδα σε μία άλλη ενεργή.
Relevancy
Η σχετικότητα των αποτελεσμάτων με βάση τον όρο αναζήτησης είναι ένα χαρακτηριστικό πολύ βασικό
όταν μιλάμε για βελτιστοποίηση ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης
γιατί δεν μας ενδιαφέρουν μόνο οι μηχανές αναζήτησης αλλά και οι χρήστες
που χρησιμοποιούν τις μηχανές αναζήτησης. Πόσο χρήσιμη ή ενδιαφέρουσα
θα φανεί στο χρήστη μια ιστοσελίδα για μία δεδομένη αναζήτηση που θα
πραγματοποιήσει. Αυτό που βλέπει ο χρήστης στα αποτελέσματα πρέπει
να μπορεί να καθοριστεί μέσα από το σύστημα διαχείρισης. Τα meta tags είναι αυτά που πρώτα διαβάζουν οι μηχανές αναζήτησης,
η ετικέτα τίτλου της κάθε σελίδας, η ετικετα περιγραφής, οι λέξεις
κλειδιά, η εισαγωγή κειμένων για κάθε σελίδα και οι εικόνες με τη
δυνατότητα ξεχωριστού ονόματος και την παραμέτρο alt είναι κάποια από τα
πολύ βασικά που πρέπει να υπάρχουν στις δυνατότητες ενός SEO friendly
CMS.
Web Architecture & Internal Linking
Το SEO απαιτεί πλέον οι ιστοσελίδες να είναι απλές, καλά σχεδιασμένες και να προσφέρουν εύκολη πλοήγηση.
Όταν λοιπόν ένα site είναι καλά δομημένο, έχει ξεκάθαρο κώδικα ,
κεντρικό μενού πλοήγησης, τα εσωτερικά λινκς είναι σωστά και το
περιεχόμενό του ιεραρχημένο τότε μπορούν εύκολα τα spiders των μηχανών
να ανιχνεύσουν το site ενώ παράλληλα διευκολύνεται και ο χρήστης καθώς
μπορεί επίσης πολύ εύκολα να πλοηγηθεί μέσα σε αυτό μέχρι να βρει
αυτό που θέλει. Επομένως το σύστημα διαχείρισης πρέπει να παρέχει αυτή
την δυνατότητα μέσα από την δημιουργία και επεξεργασία των URLS, την
κατηγοριοποίηση του περιεχομένου σε σελίδες, την εισαγωγή εσωτερικών
συνδέσμων που οδηγούν από τη μία σελίδα στην άλλη έτσι ώστε και
οι μηχανές να μπορούν να ανιχνεύσουν όσες περισσότερες σελίδες και
περιεχόμενο γίνεται. Κάτι που όχι μόνο ενισχύουν τη δομή της ιστοσελίδας
αλλά βελτιστοποιούν και τη χρηστικότητά της.
Μερικές από τις τεχνικές
δυσκολίες και περιορισμούς που συναντάει κανείς κατά την διαδικασία του
SEO, εξαρτώνται και οφείλονται στο σύστημα διαχείρισης περιεχομένου
(CMS) που χρησιμοποιείται. Το τι πρέπει να υπάρχει,τι μπορεί να
συμπεριληφθεί και τι ευελιξία προσφέρει για την βελτιστοποίηση μιας
ιστοσελίδας είναι σημαντικό. Διαφορετικά θα καταλήξουμε με μια πλατφόρμα
που μπορεί μεν να δουλεύει αλλά όχι αποτελεσματικά.
by Zoe M.
http://blog.nelios.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου