Το Tripadvisor.com, ιδρύθηκε το 2000 με slogan ’reviews you can trust’ . Η ιδέα πίσω από το site, είναι ότι οι πιο ακριβείς και αμερόληπτες πληροφορίες, μπορούν να δοθούν μόνο από ανθρώπους που έχουν δοκιμάσει τις υπηρεσίες ενός ξενοδοχείου, εστιατορίου κλπ, και φυσικά δεν έχουν κανένα οικονομικό ή άλλου τύπου συμφέρον για να το διαφημίσουν.
Πρόκειται για ένα site του οποίου το περιεχόμενο δημιουργείται από τους ίδιους τους χρήστες του (user generated content) και αποτελείται από φωτογραφίες και κριτικές, για ξενοδοχεία, εστιατόρια, δραστηριότητες και τοποθεσίες.
Σήμερα, το tripadvisor.com καθώς και τα άλλα 18 site που ανήκουν στο brand, δέχονται κάθε μήνα 65 εκατ επισκέπτες που αναζητούν πληροφορίες, με σκοπό να αποφασίσουν για πράγματα όπως η διαμονή τους, η διασκέδασή τους και η διατροφή τους, στον προορισμό που έχουν επιλέξει. Η δύναμή του είναι τεράστια στις τελικές αποφάσεις των επισκεπτών του.
Γενικά το tripadvisor.com έχει δεχτεί πολλές μηνύσεις από ξενοδοχεία που
υποστηρίζουν ότι τα reviews που παίρνουν (ειδικά αν αυτά είναι
αρνητικά) είναι ψεύτικα (από ανταγωνιστές κα). Από τη μεριά του το tripadvisor.com διαβεβαιώνει ότι εξετάζει κάθε review (δεν
δημοσιεύονται αυτόματα) και επιπρόσθετα, ότι διαθέτει μηχανισμούς
ελέγχου διευθύνσεων IP και Email που όταν υπάρξει κάποια ύποπτη κίνηση
διενεργεί διπλό έλεγχο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, διαθέτει μηχανισμούς όπως διαγραφή χρηστών, blacklist κα. Αυτό βέβαια που έχει σημασία, είναι ότι οι χρήστες του διαδικτύου το εμπιστεύονται και συμβουλεύονται τις πληροφορίες που υπάρχουν μέσα σε αυτό.
Γιατί είναι σημαντικός παράγοντας marketing το Tripadvisor
Λόγω της μεγάλης επισκεψιμότητας στο site, αλλά και της γενικότερης κουλτούρας των “κριτικών” (reviews) που αναπτύσσεται με γεωμετρική πρόοδο και με τη βοήθεια του διαδικτύου, ο κλάδος του τουρισμού δίνει μεγάλο βάρος στο θέμα αυτό. Οι περισσότερες επιχειρήσεις (ή τουλάχιστον οι πιο “σοβαρές”), αντιμετωπίζουν την βαθμολογία του tripadvisor.com σαν τον πρώτο στόχο τους. Αυτό είναι πολύ λογικό, αν σκεφτεί κανείς:
- Ποιοι βαθμολογούν - Βαθμολογούν οι ίδιοι οι πελάτες τους
- Το πλήθος των επισκεπτών - 65 εκατ χρήστες
- Το timing - Οι χρήστες επισκέπτονται τη σελίδα λίγο πριν αγοράσουν υπηρεσίες (διαμονή, δείπνο κλπ)
- Updated content - Οι χρήστες αφήνουν review αμέσως μετά την επίσκεψή τους
- Τη μονιμότητα - Το review μένει για πάντα!
Ακριβώς στην κατεύθυνση αυτή, των άψογων , αλλά και added value υπηρεσιών
βαδίζει ο κλάδος του τουρισμού αλλά και ολόκληρη η αγορά (υπηρεσίες
και προϊόντα). Αυτό συμβαίνει, λόγω του internet αλλά και της άνθησης
των social media και review sites που οδήγησαν τους καταναλωτές από παθητικούς δέκτες διαφημιστικών μηνυμάτων σε ενεργούς σχολιαστές και κριτικούς υπηρεσιών και προϊόντων.
Μία νέα εποχή
Οι εποχές που κακοί ή απλά αμελείς επαγγελματίες επιβίωναν, έφυγαν ανεπιστρεπτί. Περάσαμε πλέον στην περίοδο των καλών επαγγελματιών και ευχαριστημένων – απαιτητικών πελατών!
internetmarketingblog.gr
by Βασίλης Μπαρτζώκας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου