Το 2011, η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία «Chrysler» διέθεσε περίπου 14 εκατ. δολάρια για μια διαφημιστική εμφάνιση στο αμερικανικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου Super Bowl, στο πλαίσιο ευρύτερης καμπάνιας-μαμούθ για την προβολή της, προϋπολογισμού εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων.
Την επόμενη ημέρα, στον λογαριασμό της εταιρείας στο κοινωνικό δίκτυο «Tweeter» εμφανίστηκε κατά λάθος ένα «tweet», που εξέφραζε κάθε άλλο παρά κολακευτικά σχόλια για τους οδηγούς στη Μέκκα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, το Ντιτρόιτ -δηλαδή για τους πελάτες και οπαδούς της Chrysler.
Η αρνητική δύναμη αυτού του tweet αποδείχτηκε διόλου ευκαταφρόνητη…
«Τα κοινωνικά δίκτυα (σ.σ. όπως το Facebook, το Twitter, το You Tube) δεν είναι παιχνίδι, ούτε ένα παράλληλο σύμπαν, που δεν επηρεάζει τη λειτουργία μιας επιχείρησης έξω από αυτά [...] Κι όμως, ακόμη και πολύ μεγάλες μάρκες έχουν κάνει σημαντικές γκάφες», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lowe Athens, Τζέιμς Νας.
Και συμπλήρωσε: «Το να αναθέτεις τον χειρισμό των social media σε ευκαιριακούς συνεργάτες είναι σαν να δίνεις τα κλειδιά της επιχείρησης σου σε κάποιον που δεν εμπιστεύεσαι».
Όπως επισήμανε, οι επιχειρήσεις πρέπει να βλέπουν το θέμα των κοινωνικών μέσων πολύ προσεκτικά και σίγουρα όχι πιο επιπόλαια από τη διαφήμισή τους.
Κατά τον Νας, τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένα ακόμη μέσο διαφήμισης, για αυτό και όσες επιχειρήσεις αποφασίζουν ν’ αναθέτουν σε τρίτο συνεργάτη τη διαχείριση των social media, θα πρέπει να το κάνουν σε συνεργασία πάντα με τη διαφημιστική εταιρεία, που έχει αναλάβει τη συνολική προβολή τους.
Άλλο παράδειγμα; Η περίπτωση της καμπάνιας «Whopper Sacrifice» της αλυσίδας Burger King, που καλούσε τους χρήστες του Facebook να «θυσιάσουν» (διαγράψουν) δέκα φίλους για να πάρουν ένα δωρεάν χάμπουργκερ.
Αν και το «τρικ» της αλυσίδας προκάλεσε μεγάλο ντόρο και είχε ως αποτέλεσμα τη διαγραφή 210.000 «φίλων» την πρώτη εβδομάδα της εφαρμογής του, ωστόσο τελικά -σύμφωνα πάντα με τον Νας- όχι μόνο δεν έφερε τις επιθυμητές πωλήσεις, αλλά και είχε ως αποτέλεσμα και μείωση μεριδίων.
Μάλιστα, τελικά, οι διαχειριστές του Facebook ζήτησαν από την εταιρεία να τερματίσει την καμπάνια της.
Ερωτηθείς αν οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αντιληφθεί πλήρως τα οφέλη της προβολής τους μέσω των κοινωνικών δικτύων όπως το Facebook και το Tweeter, ώστε να σπεύσουν να τα αξιοποιήσουν, ο Νας απάντησε ότι όντως καταγράφεται μεγάλη στροφή, την οποία όμως, δεν έχει ποσοτικοποιήσει.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με διαδικτυακή έρευνα της εταιρείας «Advocate/B-M», ο αριθμός των ελληνικών επιχειρήσεων με παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αυξηθεί κατά 50%, σε σχέση με το 2010.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας «MRB» το 38% των ερωτηθέντων στελεχών εμπορικών εταιριών επισήμαναν την έλλειψη εμπειρίας και τεχνογνωσίας, που υπάρχει, στον τομέα της διαχείρισης των social media.
Παράλληλα, το 35% των ερωτηθέντων εξέφρασε το φόβο ότι η επιχείρησή του ενδέχεται να πληγεί από αρνητική φημολογία, αν εκτεθεί στο αχανές τοπίο των Μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Πηγή: ΑΜΠΕ, Αλεξάνδρα Γούτα
http://iraklioradio.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου