Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

Social media και SEO ως εταιρικές διαδικασίες


Τα social media δεν είναι πλέον απλά ένας τρόπος αλληλεπίδρασης και διαμοίρασης φωτογραφιών για τους φίλους και την οικογένεια. Σήμερα, τα social media βρίσκονται στο επίκεντρο των δημοσίων σχέσεων και των πρωτοβουλιών του marketing των εταιρειών.
Πώς είναι λοιπόν μία integrated public relations και social media εκστρατεία;

Για πολλές επιχειρήσεις  ξεκινάει με μία απλή ανάπτυξη των profiles και των σελίδων στους σχετικούς τόπους δικτύωσης. Η χρηστικότητα των διαδικτυακών τόπων όπως το Twitter, το Facebook, το Google+ ή το LinkedIn θα καθοριστεί από την εκάστοτε επιχείρηση ανάλογα με το μέσο που προτιμάει και δραστηριοποιείται το κοινό-στόχο τους. Για παράδειγμα, αν μια εταιρεία δεν ασχολείται με τη μουσική ή την ψυχαγωγία, το MySpace σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο επιχειρησιακής οικοδόμησης.
Από την στιγμή που τα σχετικά δίκτυα προσδιορίζονται και τα προφίλ συμπληρωθούν πλήρως με συνδέσεις (links) πίσω στην ιστοσελίδα της εταιρείας, με φωτογραφίες , λογότυπα, στοιχεία επικοινωνίας κ.α, στην συνέχεια, οι δημόσιες σχέσεις και τα social media μπορούν να ξεκινήσουν μαζί το ταξίδι τους.  Τα public relations agencies θα θέλουν να εξασφαλίσουν ότι όχι μόνο το online marketing αναφέρεται στα social media, αλλά και ότι η ασφαλής εκτύπωση, όπως τα φυλλάδια, οι επαγγελματικές κάρτες και η διαφήμιση, επισημαίνουν επίσης στους ανθρώπους για τις εταιρείες με προφίλ στα κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Δύο είναι τα στοιχεία που κάνουν την διαφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: το αυθεντικό περιεχόμενο και η αλληλεπίδραση με τις συνδέσεις. Το αυθεντικό περιεχόμενο μπορεί να έρθει με την μορφή καταχωρίσεων σε blog, με δελτία τύπου, φωτογραφίες ή έρευνες.

Σύμφωνα με τους μεγαλύτερους οργανισμούς δημοσίων σχέσεωνη εγγραφή του τίτλου μπορεί να είναι το σημαντικότερο κομμάτι στα blogs και στην σύνταξη δελτίων τύπου για την χρήση στα κοινωνικά δίκτυα. Οι τίτλοι πρέπει να είναι μικρότεροι από 140 χαρακτήρες, ώστε να μπορούν να μοιραστούν ως status update και να περιέχουν το θέμα του άρθρου, μαζί με τις λέξεις-κλειδιά. Το πρωτότυπο περιεχόμενο είναι αυτό το οποίο θα προσελκύσει το κοινό και θα καλλιεργήσει την αλληλεπίδραση με τις online κοινότητες.
Εκτός από την χρήση τους για την σύνδεση με τους δυνητικούς πελάτες, τα social media μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στις δημόσιες σχέσεις για την σύνδεση με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Πολλές εμπορικές εκδόσεις, περιοδικά και bloggers  διατηρούν λογαριασμούς στο Twitter ή το Facebook για την συλλογή των ειδήσεων τους. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πλέον αποτελούν μία τεράστια πηγή ενημέρωσης και πληροφοριών. 

Οι πηγές ειδήσεων θα πρέπει να συνδέονται μεταξύ τους ,για την σωστή χρησιμοποίηση των social media στις δημόσιες σχέσεις. Μόλις χτιστεί μία αξιοπρεπής βάση από Fans και Followers, δεν πρέπει αμέσως να αρχίσετε την συστηματική προώθηση της επιχείρησής σας. Αντίθετα θα χρειαστεί χρόνος για να οικοδομήσετε σχέσεις με το κοινό-στόχο σας για να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του και να καθιερωθείτε ως μία αξιόπιστη πηγή πληροφοριών. Τα περισσότερα περιοδικά και εμπορικές εκδόσεις γνωρίζουν εκ των προτέρων τι ιστορίες που σκοπεύουν να γράψουν, οπότε αισθανθείτε ελεύθεροι να ρωτήσω αν σκοπεύουν να καλύψουν τυχόν θέματα της επιχείρησής σας.
Οι δημόσιες σχέσεις και τα social media θα συνεχίσουν να γίνονται πιο αλληλένδετες με τις κατηγορίες του marketing με το πέρας του χρόνου. Τα public relations agencies πρέπει να προσαρμοστούν στις τάσεις μέσα των social media και να μάθουν πώς να αξιοποιούν και να εκμεταλλευτούν την δύναμη της κοινωνικής δικτύωσης για να παραμείνουν ανταγωνιστικά.


 by Panagiotis Rosolymos
www.pmjournal.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου