Κυριακή 11 Μαρτίου 2012

Πώς ψάχνει η Google ; Πώς γίνεται χάλια ιστοσελίδες να κατατάσσονται υψηλότερα από ότι η δική μου ;


κατάταξη ιστοσελίδων στο google

Με βάση ποιο μέτρο κατατάσσει η Google τις ιστοσελίδες στα αποτελέσματα μίας αναζήτησης;
Αν ρίξουμε μία ματιά στο πώς απαντάει η Google σε αυτό το ερώτημα θα καταλάβουμε ότι η σχετικότητα είναι το πρωταρχικό συστατικό για τα αποτελέσματα που δίνουν οι μηχανές αναζήτησης.

Όπως εξηγήσαμε στο προηγούμενο άρθρο, η μεταβλητή Google Pagerank είναι ένας αριθμός που μετριέται εύκολα αλλά ουσιαστικά δεν έχει σχέση με τη σχετικότητα της αναζήτησης…Άλλωστε οπώς ήδη εξηγήσαμε η τιμή της μεταβλητής Pagerank δεν αντιποροσωπεύει πόσο καλή θέση καταλαμβάνει η ιστοσελίδα σας στα αποτελέσματα μίας οργανικής αναζήτησης.

Γιατί η ιστοσελίδα μου δεν κατατάσσεται ψηλά;

Πολλοί πελάτες κάνουν την ερώτηση αυτή. Πολλοί επίσης ζητούν να είναι η ιστοσελίδα τους στην πρώτη σελίδα στο Google.
Αναδιατυπώνω το ερώτημα:
Γιατί μία ιστοσελίδα εμφανίζεται ψηλότερα από τη δική μου γνωρίζοντας εκ των πραγμάτων ότι επιφανειακά τουλάχιστον η ιστοσελίδα μου είναι ισοδύναμη σε ότι αφορά τα μπακ λινκ ή είναι μη σου πώ και καλύτερη από κάποιες άλλες;
Αυτό το ερώτημα απασχολεί πολύ κόσμο.
Κάνοντας μία έρευνα και διαβάζοντας πολλές ξένες ιστοσελίδες προσπάθησα να βρω την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα.

Με τί κριτήριο κατατάσσει η Google τις ιστοσελίδες;

1. Το ρομπότ της Google (Googlebot) αλλωνίζει (κάνει crawls) το διαδίκτυο

Πιο συγεκριμένα τα ρομπότ της Google που λέγονται αράχνες της Google (spiders) ζητούν από τις μηχανές που φιλοξενούν ιστοσελίδες (servers) να τους παραχωρήσουν σελίδες ιστοσελίδων. Τα ρομπότ σκανάρουν τις σελίδες αυτές και ψάχνουν να βρουν σύνδεσμους λινκ. Αυτά τα λινκ θα οδηγήσουν τα ρομποτ σε νέους σένδεσμους σελίδων και η διαδικασία συνεχίζεται

2.   Η Google κατασκευάζει μία λίστα περιεχομένων (index)

Αφού τα ρομπότ της Google τελειώσουν το αλλώνισμα του διαδικτύου συγκεντρώνουν τις σελίδες και κατασκευάζουν μία λίστα περιεχομένων. Με τη διαδικασία αυτή γίνεται καταμέτρηση κάθε σελίδας που περιέχει μία συγκεκριμένη λέξη και περιλαμβάνεται στη λίστα περιεχομένων.
Για παράδειγμα η λέξη “αίθουσα” μπορεί να εμφανίζεται στις σελίδες 5, 11, 54, 71 και 97….η λέξη “χορού” μπορεί να εμφανίζεται στις σελίδες 11, 23, 54, 68 και 71.

3.   Η Google κατατάσσει τις σελίδες

Μετά την κατασκευή της λίστας περιεχομένων η Google  είναι έτοιμη να καθορίσει τη σχετικότητα κάθε σελίδας και να την κατατάξει ανάλογα.
Για παράδειγμα εάν η αναζήτηση γίνεται με τον όρο”αίθουσα χορού” η Google θα μας δώσει όλες τις σελίδες αποτελέσματα της αναζήτησης search engine result pages (SERPs) ακολουθώντας τα δύο παρακάτω βήματα
  • Αναζητεί αρχικά το σύνολο των σελίδων που περιέχουν την αναζητούμενη φράση
  • Κατατάσσει τις σελίδες αυτές με βάση τη σχετικότητα τους ως προς τη δεδομένη αναζήτηση
Στο παραπάνω παράδειγμα παρατηρούμε ότι οι σελίδες που περιέχουν και τις δύο λέξεις της αναζητούμενης φράσης είναι οι σελίδες 11, 54 και 71.
Αυτές οι σελίδες θα παρουσιαστούν ως αποτέλεσμα της αναζήτησης.

Πώς καθορίζει η Google τη σχετικότητα της κάθε σελίδας ώς προς τη δεδομένη αναζήτηση;

Μία σελίδα που περιέχει τις λέξεις “αίθουσα”, “χορού” τη μία ακριβώς δίπλα στην άλλη είναι πιο σχετική με βάση τη δεδομένη αναζήτηση από ότι μία σελίδα που αναφέρεται γενικά σε μαθήματα χορού και αναφέρει και κάπου τη λέξη αίθουσα σε κάποιο σημείο της.
Κατά τον ίδιο τρόπο αν ολόκληρη η έκφραση “αίθουσα χορού” αναφέρεται στον τίτλο μίας σελίδας τότε αυτή η σελίδα θεωρείται πιο σχετική όσο αναφορά τη δεδομένη αναζήτησης από ότι μία σελίδα που περιέχει τη φράση “αίθουσα χορού” σε κάποιο σημείο του περιεχομένου της σελίδας.
Κατά τον ίδιο τρόπο μία σελίδα στην οποία η έκφραση “αίθουσα χορού” αναφέρεται πολλαπλές φορές θεωρείται πιο σχετική ως προς τη δεδομένη αναζήτηση από ότι μία σελίδα στην οποία η φράση αναφέρεται μόνο μία φορά.
Με βάση τη βιβλιοθήκη της Google:
           ” Ως κανόνα η Google προσπαθεί να βρεί σελίδες που είναι ταυτόχρονα σχετικές αλλά και καλόφημες. Εάν δύο σελίδες φαίνεται να έχουν τον ίδιο αριθμό πληροφοριών με βάση μία συγκεκριμένη αναζήτηση τότε επιλέγουμε και κατατάσσουμε πρώτη τη σελίδα που φαίνεται ότι είναι πιο καλόφημη δηλαδή με άλλα λόγια τη σελίδα που εμπιστεύονται περισσότερες άλλες ιστοσελίδες και την οποία επέλεξαν να δείξουν με ένα λινκ.
Αντιθέτως, κατατάσσουμε υψηλότερα μία σελίδα με λιγότερα μπακ λινκ ή χαμηλότερο PageRank εάν τα δεδομένα που έχουμε συγκεντρώσει δείχνουν ότι η σελίδα αυτή είναι πιο σχετική με βάση μία συγκεκριμένη αναζήτηση.
Για παράδειγμα μία ολόκληρη ιστοσελίδα αφιερωμένη στο θέμα “εμφύλιος πόλεμος” είναι συχνά πιο χρήσιμη από ότι ένα μοναδικό άρθρο μίας εφημερίδας που αναφέρεται στο θέμα “εμφύλιος πόλεμος” ακόμα και αν το άρθρο αυτό βρίσκεται σε πολύ διάσημη εφημερίδα.”

Η βελτιστοποίηση σελίδων εντός μίας ιστοσελίδας (on site Greek SEO)  καθορίζει τη σχετικότητα

Η κατάταξη μίας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα των αναζητήσεων καθορίζεται και από το κατά πόσο η δομή της σελίδας και το περιεχόμενος της είναι βελτιστοποιημένο. Πεδία όπως οι επικεφαλίδες Headings, οι περιγραφές descriptions, οι τίτλοι titles και οι εντός ιστοσελίδας λέξεις κλειδιά keywords παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην κατάταξη μίας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα μίας συγκεκριμένης αναζήτησης.


webmarketing-greece.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου