Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Facebook timeline: 7 βασικές αλλαγές στις fan pages που πρέπει να γνωρίζετε


Το timeline που έχουν τα προσωπικά προφίλ στο facebook είναι πλέον διαθέσιμo και για τις επαγγελματικές - εταιρικές σελίδες. Στις 29 Φεβρουαρίου το facebook παρουσίασε το νέο design και δεν ήταν λίγες οι εταιρίες που έσπευσαν να το εφαρμόσουν. Αξίζει να σημειωθεί πως όλες οι fan pages θα έχουν αυτομάτως το timeline στις 30 Μαρτίου 2012.
Με το νέο timeline για fan pages, οι εταιρικές σελίδες μπορούν:

1. Να έχουν ένα ξεχωριστό cover photo (φωτογραφία εξώφυλλου) στο πάνω μέρος της σελίδας τους

Η φωτογραφία που θα επιλέξετε έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς πρώτον, θα ενισχύσει την επικοινωνία της εταιρικής σας εικόνας, και δεύτερον, θα μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία των χρηστών (user experience) κατά την επίσκεψή τους στην facebook fan page. Καλό θα ήταν το cover photo να επικοινωνεί κάτι σχετικό με το brand (μάρκα) σας, σε συνδυασμό με τη φωτογραφία στο προφίλ σας (profile picture).
Οι διαστάσεις του cover photo μπορούν να είναι 851 x 315 pixels και το περιεχόμενό της δεν θα πρέπει να περιλαμβάνει:
  • τυχόν προσφορές ή κάποια προωθητική ενέργεια
  • στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησής σας (τηλέφωνα, web address, email κ.λπ.)
  • αναφορές σε χαρακτηριστικά ή λειτουργίες του facebook, όπως «κάντε Like» στη σελίδα μας ή «share» ένα περιεχόμενο αυτής.

facebook-timeline-example

2. Να παρουσιάζουν τα tabs με μεγαλύτερες εικόνες και να αποφασίσουν ποια θα φαίνονται πρώτα

Στην προηγούμενη έκδοση των fan pages, όλα τα tabs (welcome, info, contest, photo, album, contact κ.λπ.) ήταν ορατά στο αριστερό μέρος της σελίδας και το ένα κάτω από το άλλο με ένα μικρό εικονίδιο δίπλα τους ανάλογα με την εφαρμογή (application). Τώρα βρίσκονται κάτω από το cover photo, το ένα δίπλα στο άλλο και μέσα σε ορθογώνιο πλαίσιο. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα να βάλετε μια φωτογραφία που θα αντιστοιχεί στο κάθε tab ενισχύοντας έτσι την οπτική (visual) εμφάνιση της σελίδας σας. Αξίζει να αναφερθεί πως οι διαστάσεις των εικόνων στα tabs είναι 111 x 74 pixels.
Οι ενότητες about και photos μένουν σταθερές με τη σειρά που τα έχει το facebook, ενώ για τα υπόλοιπα tabs ο διαχειριστής της σελίδας μπορεί να επιλέξει τη σειρά εμφάνισής τους. Στην αρχική σελίδα θα μπορούν να φαίνονται έως 5 tabs (συμπεριλαμβανομένων των about και photos), ενώ κάνοντας κλικ στο αντίστοιχο εικονίδιο ο επισκέπτης θα μπορεί να δει μέχρι και 12 tabs.
Άλλη μία αλλαγή, είναι πως κανένα tab δεν θα μπορεί να οριστεί ως η αρχική σελίδα στη fan page (No Default Landing Page). Ουσιαστικά, ενώ στην προηγούμενη έκδοση μπορούσε κανείς να ορίσει, για παράδειγμα, τo welcome tab ως πρώτη σελίδα, τώρα όλοι οι χρήστες (fans και non fans) βλέπουν το ίδιο layout του timeline και όχι κάτι ήδη προκαθορισμένο από τους διαχειριστές. Αυτό βέβαια δεν καταργεί το welcome tab και τις λειτουργίες του, εφόσον μπορεί να συνεχίσει να υφίσταται στη μπάρα μαζί με τα υπόλοιπα tabs.

3. Να προβάλλουν ποιοι φίλοι των fans τους έχουν κάνει Like τη σελίδα (friends activity)

Η λειτουργία του friends activity πλέον βρίσκεται σε εμφανέστατη θέση στην fan page, και συγκεκριμένα κάτω από τα tabs. Έτσι, κάθε μέλος που δεν έχει κάνει Like τη σελίδα, μπορεί να δει ποιοι από τους δικούς του φίλους είναι ήδη fans της. Εκτός από αυτό, είναι δυνατό να βλέπουν και με ποιόν τρόπο οι φίλοι τους αλληλεπίδρασαν με τη σελίδα, όπως για παράδειγμα αν έκαναν like, comment ή share σε κάποιο post της fan page. Κάτι τέτοιο εκτιμάται πως θα είναι σημαντική παρότρυνση για Like.

4. Να τονίζουν κάποιο post

Είτε πρόκειται για φωτογραφία, videolink, ερώτηση, είτε για κάποιο θετικό σχόλιο, ο διαχειριστής της σελίδας θα μπορεί να μεγαλώνει το μέγεθος του post, δίνοντας έτσι έμφαση (feature) σε αυτό που θεωρεί σημαντικό για την προβολή του. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να τραβήξει την προσοχή των επισκεπτών στα δυνατά του σημεία και να τα προωθήσει αποτελεσματικά.

5. Να επιλέγουν ποιο post θα φαίνεται στην κορυφή της σελίδας ανεξάρτητα από το πότε έγινε

Κάνοντας pin ένα post συνεπάγεται πως το συγκεκριμένο θα έχει πάνω του δεξιά μια πορτοκαλί «σημαία» και θα φαίνεται στην κορυφή του wall, μετά το cover photo και τα tabs, για 7 ημέρες. Αφού περάσει αυτό το χρονικό διάστημα, το post θα επιστρέφει στη χρονολογία που του αντιστοιχεί. Επομένως, δεν υπάρχει περιορισμός στην ημερομηνία του post για να βρίσκεται στην κορυφή. Ωστόσο, pin δεν μπορούν να γίνουν τα post που έχουν κάνει οι fans, παρά μόνο αυτά που δημοσιεύτηκαν από τους διαχειριστές της σελίδας. Επιπλέον, pin μπορεί να γίνει μόνο ένα post τη φορά.
pin-post-facebook-timeline
Για παράδειγμα, ο διαχειριστής της σελίδας μπορεί να αναρτήσει κάποια εικόνα, η οποία θα ενθαρρύνει τους επισκέπτες να κάνουν Like την fan page (call to action). Μια άλλη ιδέα είναι το περιεχόμενο του post να προβάλλει κάποιο νέο προϊόν, μια δημοσκόπηση ή οτιδήποτε άλλο θεωρείται σημαντικό για το brand την κάθε χρονική στιγμή.

6. Να δέχονται private μηνύματα από τους fans και να απαντούν

Η λήψη και αποστολή μηνυμάτων μέχρι τώρα ήταν δυνατή μόνο στα προσωπικά προφίλ, κάτι το οποίο δεν ισχύει πλέον. Πρόκειται για μια ακόμη διάσταση που δίνει το facebook στην αλληλεπίδραση μεταξύ εταιριών και fans. Η ανάγκη για τη διαχείριση μιας εταιρικής σελίδας γίνεται όλο και πιο επιτακτική, καθώς οι εταιρίες θα πρέπει να ελέγχουν και να χειρίζονται όχι μόνο τα posts στον wall (τοίχο) αλλά και τα direct μηνύματα. Χρειάζεται όμως, προσοχή ως προς το πώς θα χρησιμοποιήσετε αυτήν τη λειτουργία για να αξιοποιήσετε αποτελεσματικά την αλληλεπίδραση. Για παράδειγμα, αν προτρέψετε τους fans σας να στέλνουν μηνύματα αντί να κάνουν posts τις απορίες τους, τότε μπορεί να απαντάτε στην ίδια ερώτηση παραπάνω από μία φορά, εφόσον αυτή δεν είναι δημόσια ορατή, αυξάνοντας έτσι το χρόνο διαχείρισης όχι όμως απαραίτητα και την αλληλεπίδραση.

7. Να προβάλλουν τις σημαντικές στιγμές από το ιστορικό της εταιρίας (milestones)

Το timeline δίνει τη δυνατότητα στις εταιρίες να απεικονίσουν την πορεία τους μέσα στο χρόνο με εικόνες. Φωτογραφίες από το πρώτο κατάστημα, την πρώτη διαφήμιση, την εξέλιξη ενός προϊόντος και οποιαδήποτε άλλο γεγονός θεωρείτε πως είναι ορόσημο στην πορεία της εταιρίας μπορείτε να το προβάλλετε στον τοίχο της σελίδας. Οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν μέσα στο timeline και να μάθουν για τη δική σας μοναδική επιχειρηματική ιστορία. Αυτός είναι ένας τρόπος για να τονίσετε το από πού ξεκινήσατε και που έχετε φτάσει, προσδίδοντας έτσι κύρος στην δραστηριότητά σας και, τελικά, φέροντας πιο κοντά το κοινό σας στο brand.
Το timeline, όπως φαίνεται, φέρνει μεγάλες αλλαγές στα λειτουργικά χαρακτηριστικά και στην εμφάνιση των επαγγελματικών σελίδων στο facebook, όχι όμως στη φιλοσοφία που κρύβεται πίσω απο τη χρήση του. Επομένως, δεν αλλάζει ο σχεδιασμός της επικοινωνιακής πολιτικής μιας εταιρίας στα social media, προσαρμόζεται όμως στα νέα δεδομένα που θέτει το κοινωνικό δίκτυο.
Μπορεί άραγε το timeline να κινητοποιήσει τις εταιρίες που μέχρι τώρα δεν είχαν σκεφτεί σοβαρά τη χρήση του facebook ως εργαλείου προβολής τους;


Χριστίνα Πολυδώρου, Social Media Specialist
www.socialmediaplan.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου