Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Social Media monitoring στα γρήγορα!





Ζούμε στην εποχή που το Social Media monitoring και το web mining είναι το απόλυτο trend εκεί έξω! Υπάρχει τούτες τις μέρες έντονη συζήτηση για το ROI (return of investment) από διαδικτυακές ενέργειες και budget που δαπανείται. Υπάρχουν βέβαια και πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ναι μεν κατανοούν την χρήση των Νέων Μέσων για την διαδικτυακή τους παρουσία αλλά δεν έχουν περάσει στα εξωτικά γι’αυτούς monitoring tools που είναι σε πληθώρα, δεν έχουν προσλάβει κάποια εταιρεία ακόμα να τους συμβουλεύσει και να τρέξει metrics.
Γι’αυτούς λοιπόν υπάρχουν κάποια πρώτου επιπέδου εργαλεία που μπορούν να τους βοηθήσουν μέχρι το επόμενο βήμα…

1. Μπορεί κάποιος να ξεκινήσει με το TweetDeck , πρόκειται για μια πλατφόρμα που επιτρέπει την διασύνδεση σε ένα μέρος όλων των Social Media λογαριασμών. Υπάρχει η δυνατότητα για προσθήκη πολλαπλών λογαριασμών Twitter, Facebook, Linkedin, Foursquare κ.α. Από εκεί μπορείς να παρακολουθήσεις συγκεντρωμένα όλα τα προφίλ και να αλληλεπιδράσεις με τους χρήστες/πελάτες σου. Το TweetDeck δίνει κάποια συμπληρωματικά χαρακτηριστικά που θα φανούν ενδιαφέροντα. Μπορείς να παρακολουθήσεις την συζήτηση γύρω από το brand σου στο Twitter δημιουργώντας μια στήλη στο dashboard που θα κάνει monitor τις συζητήσεις σύμφωνα με τον όρο αναζήτησης. Εναλλακτικά αυτό μπορεί να γίνει και μέσα από το Twitter Search το οποίο βολεύει για tracking συζητήσεων πέριξ δεκαήμερου. (για περισσότερο info – ο καλύτερος τρόπος για πλήρη tracking είναι το Google Search!)
2. Σημαντικά στατιστικά για το Facebook μπορεί να δουν οι εταιρείες για τις σελίδες τους (facebook pages) μέσα από τα insights που δίνει το δίκτυο με metrics που έχουν εμπλουτιστεί τελευταία. Στους admin των σελίδων έρχονται μαζεμένα τα βασικά στατιστικά και στο mail τους. Μπορούν να δουν ποιες δημοσιεύσεις είχαν απήχηση, πόσα νέα like έγιναν στη σελίδα, το interaction, να κάνουν sorting ανά ημερομηνία κα.
3. Ένα ωραίο εργαλείο είναι και το Google Alerts, ακόμα σε beta σαν προϊόν (here comes the Google beta tradition). Σου επιτρέπει να κάνεις tracking περιεχομένου με ειδοποιήσεις που θα έρχονται στο mail σου για θέματα που σε ενδιαφέρουν. Μπορείς να δημιουργήσεις ένα alert με το όνομα της εταιρείας σου το οποίο θα σε ειδοποιεί για όποια συζήτηση γίνεται εκεί έξω. Υπάρχει η δυνατότητα να ορίσεις τον τύπο που σε ενδιαφέρει (video, δημοσιεύσεις, βιβλία, νέα κ.α).
Για παρακολούθηση τώρα περισσότερο Social το feed μπορεί να δώσει αρκετές λύσεις. Μπορείς να μαθαίνεις για το flickr, το linkedin κα. με την δημιουργία σχετικών feed για κάθε αναζήτηση. Αυτό ίσως θα ήταν ένα θέμα για κάποια επόμενη δημοσίευση.
Κλείνοντας θα ήθελα να σημειώσω ότι πάνω απ’όλα είναι το καλό και προσεγμένο περιεχόμενο! Αυτό θα βοηθήσει τα μετρικά να σηκωθούν…

www.paperplane.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου