Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Κόστος SEO - Σύγκριση με Google Adwords

Πως μπορούμε να κοστολογήσουμε το SEO
SEO (Search Engine Optimization) είναι η διαδικασία με την οποία ανεβάζουμε ένα site ψηλά στο google για κάποια λέξη κλειδί όπως για παράδειγμα για την λέξη κλειδί «πλαστικός χειρουργός). Ας υποθέσουμε λοιπόν πως θέλουμε να ανεβάσουμε ένα site για οτιδήποτε έχει σχέση με πλαστικό χειρουργό, πλαστική χειρουργική κλπ.
Για να υπολογίσουμε το κόστος ένας τρόπος είναι να πούμε πόσα λεφτά θα δίναμε εάν αντί για seo κάναμε διαφήμιση στο google δηλαδή διαφήμιση google adwords. Για να δούμε πόσο κοστίζει αυτή η διαφήμιση θα πάμε στο εργαλείο google adwords keyword tool ως εξής: 

Αφού έχουμε κάνει log in στο google, πατάμε keyword tool στο google, πάμε στο πρώτο αποτέλεσμα, το Keyword tool google adwords και πηγαίνομε στην σελίδα του keyword tool. Εάν δεν έχουμε κάνει Log in σε Google λογαριασμό που έχει google adwords τότε θα μας ζητήσει να πληκτρολογήσουμε έναν κωδικό captcha για να επιβεβαιώσει ότι είμαστε άνθρωποι και όχι ένα αυτοματοποιημένο προγραμματάκι. Μπαίνουμε λοιπόν εδώ και γράφουμε τις λέξεις που θέλουμε «πλαστικός χειρουργός», «πλαστική χειρουργική». Δε χρειάζεται να τα βάλουμε όλα γιατί το Google θα μας προτείνει και άλλες λέξεις κλειδιά. Στις επιλογές γράφουμε ότι είμαστε Ελλάδα και μιλάμε ελληνικά. Πατάμε search και μας βγάζει τα αποτελέσματα. Στο πρώτο πινακάκι μας βγάζει τις λέξεις που βάλαμε παραπάνω ενώ στο κάτω πινακάκι μας βγάζει τις λέξεις που έχουν σχέση με πλαστικό χειρουργό, πλαστική χειρουργική κλπ.
Έπειτα θα πάμε αριστερά στο μέρος που λέει “match types” και θα βάλουμε και exact και phrase. Τι σημαίνει όμως match types? «Πλαστικός χειρουργός» μας δείχνει πόσες φορές τον μήνα ψάχνουν στο google για πράγματα που έχουν σχέση με την έννοια πλαστικός χειρουργός. Θα μπορούσε δηλαδή να είναι πλαστική χειρουργική, θα μπορούσε να είναι λιποαναρρόφηση ή χειρουργός. Αν δούμε τώρα το αποτέλεσμα που έχει αγκύλες [Πλαστικός χειρουργός], θα δούμε πόσες φορές ψάχνουν σκέτο «πλαστικός χειρουργός». Αν πάμε τώρα στο αποτέλεσμα phrase match δηλαδή την λέξη πλαστικός χειρουργός σε εισαγωγικά, δείχνει  πόσες φορές ψάχνουν πλαστικό χειρουργός είτε με αυτόν τον τρόπο είτε με άλλες λέξεις μαζί στην ίδια φράση όπως πλαστικός χειρουργός Θεσσαλονίκη ή φθηνός πλαστικός χειρουργός.
Πλαστικος χειρουργος Local (στην Ελλάδα) ψάχνουν 12.100 φορές το μήνα κατά μέσο όρο. Πλαστικος χειρουργος σκέτο ψάχνουν 480 φορές το μήνα. Πλαστικός χειρουργός σε φράση μέσα είναι 2.400 φορές το μήνα. Εμάς μας ενδιαφέρει το exact match οπότε πάμε αριστερά και βγάζουμε το broad και το phrase match. Τώρα έχουμε στα αποτελέσματα μόνο τις ακριβείς αναζητήσεις . Επίσης, από κάτω στις προτάσεις θα βρούμε κάποιες άλλες ωραίες λέξεις κλειδιά που τις ψάχνουν πάνω από 100 φορές τον μήνα, να έχουν δηλαδή έχουν μπόλικη ζήτηση. Επίσης κοιτάμε να έχουν αρκετό ανταγωνισμό (competition) στο google adwords.Γιατί θέλουμε να έχουν ανταγωνισμό? Αν είναι μία φράση η οποία δεν έχει ανταγωνισμό, σημαίνει ότι δεν επενδύουν οι άλλοι σ’ αυτή τη φράση, που σημαίνει μάλλον ότι δεν βγάζουν λεφτά. Ενώ αν είναι κάτι το οποίο έχει μπόλικο ανταγωνισμό σημαίνει ότι μάλλον βγάζουν λεφτά και γι’ αυτό επενδύουν σε διαφημίσεις. Οπότε θα πάμε σε ότι έχει πάνω από εκατό αναζητήσεις το μήνα και αρκετό αναταγωνισμό. Αφού έχουμε επιλέξει τις λέξεις που θέλουμε τις βάζουμε στην περιοχή αναζήτησης στο keyword tool και πατάμε search. Οπότε μας εμφανίζει τη λίστα με τις λέξεις κλειδιά που έχουμε επιλέξει. Επίσης μπορούμε να παρατηρήσουμε τα trends, δηλαδή πως αλλάζει η ζήτηση μέσα στο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Τώρα μπορούμε να τις κατεβάσουμε σε ένα αρχείο excel. Τις επιλέγουμε όλες πατώντας το check box πάνω αριστερά και μετά πατάμε Download->selected γιατί θέλουμε μόνο τις συγκεκριμένες και όχι τις ιδέες του keyword tool. Τις κατεβάζουμε σας .csv του excel, ανοίγουμε το αρχείο και έχουμε τα αποτελέσματα. Χρειαζόμαστε μόνο τις 5 πρώτες στήλες οπότε τις άλλες τις σβήνουμε. Επίσης δεν χρειαζόμαστε ούτε την στήλη “Global searches” οπότε την σβήνουμε και αυτή.
Για να υπολογίσουμε τώρα πόσο αξίζει το traffic για κάθε λέξη κλειδί θα κάνουμε τον πολλαπλασιασμό αναζητήσεις επί κόστος ανά κλικ γιατί οι διαφημίσεις χρεώνονται ανά κλικ στο google adwords. Οπότε στην 5η στήλη που είναι κενή κάνουμε τον πολλαπλασιασμό χρησιμοποιώντας την συνάρτηση =C2*D2 και αντιγράφουμε την συνάρτηση στα από κάτω κελιά ώστε να βρούμε το κόστος για όλες τις λέξεις κλειδιά. Μετά, υπολογίζουμε το σύνολο όλης της στήλης των αποτελεσμάτων και βρίσκουμε το συνολικό κόστος. Επίσης υπολογίζουμε το σύνολο των αναζητήσεων για όλες τις λέξεις κλειδιά.
Τι σημαίνουν τώρα αυτά τα νούμερα? Ότι αν κάποιος ήθελε να κάνει διαφήμιση google adwords για να φέρει το σύνολο των αναζητήσεων, θα πλήρωνε το σύνολο που βγάλαμε παραπάνω (5128€  το μήνα).  Αν κάνουμε βελτιστοποίηση SEO και πάμε το site στις 3 πρώτες θέσεις του Google, περιμένουμε ότι στην χειρότερη θα μας έρθει το 10% της συνολικής επισκεψιμότητας γι’ αυτές τις λέξεις κλειδιά και στην καλύτερη με βάση τα στατιστικά θα μας έρθει 36%. Αυτό σημαίνει ότι στην χειρότερη υπολογίζουμε το σύνολο της επισκεψιμότητας που βρήκαμε παραπάνω, διά δέκα και βρίσκουμε ότι στην χειρότερη θα έρθουν 997 άτομα το μήνα και σε καλύτερες περιπτώσεις θα έρθει το σύνολο δια 36 δηλαδή 3589 επισκέψεις το μήνα. Πάμε στη στήλη κόστος, κάνουμε τις αντίστοιχες διαιρέσεις. Τελικά βλέπουμε ότι κατά μέσο όρο θα έρθουν 2293 άτομα τον μήνα και όσον αφορά το κόστος θα είναι 1179 ευρώ τον μήνα για να μας έρθει αυτή η επισκεψιμότητα. Οπότε τον χρόνο θα ήταν περίπου 14155 ευρώ. Το καλό είναι πως το SEO δεν θα κόστιζε τόσο, αλλά ένα χαμηλότερο ποσό για αυτές τις λέξεις κλειδιά.
Πάμε να δούμε κάτι άλλο, ας φτιάξουμε ένα απλό διάγραμμα και ας δούμε πόσο Traffic θα μας έρθει σε Google adwords και πόσο με SEO. Την πρώτη μέρα θα έρθει μία επισκεψιμότητα  η οποία θα είναι σχετικά σταθερή. Αυτό είναι θεωρητικό, σε περίπτωση που δεν μπουν περισσότεροι ανταγωνιστές. Επειδή όμως ο ανταγωνισμός θα αυξάνεται, το Traffic θα αρχίσει να μειώνεται.
Στο SEO αν δεν κάνουμε καθόλου διαφήμιση google adwords, στην αρχή θα μας έρθει μικρό traffic  αλλά καθώς το site θα ανεβαίνει στις κατατάξεις και για περισσότερες λέξεις κλειδιά, θα ανεβαίνει και η επισκεψιμότητα. Συνεπώς έρχεται κάπου ένα σημείο όπου το traffic από τις δύο μεθόδους είναι πάνω κάτω το ίδιο. Το κόστος του SEO σ’ αυτή την περίπτωση παραμένει σταθερό. To Κόστος του CPC παραμένει σταθερό ή αυξάνεται σιγά σιγά για να παραμείνει στην ευθεία με αυξανόμενο ανταγωνισμό στο google adwords
image001
Ας φτιάξουμε ένα άλλο διάγραμμα που δείχνει πόσο κοστίζει το CPC του google adwords και πόσο το SEO. Επειδή σίγουρα ο ανταγωνισμός θα αυξηθεί (αυτή είναι η διεθνής τάση και, κάθε η ίδια τάση υπάρχει και στην Ελλάδα, κάθε μήνα το Budget για το google adwords θα πρέπει να αυξάνεται. Το Budget για το SEO κάθε μήνα είναι χαμηλότερο και παραμένει σταθερό. Οπότε η διαφορά μεταξύ κόστος SEO Και CPC είναι κέρδος αν κάνετε SEO αντί για adwords
image002
Βέβαια αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να κόψετε την διαφήμιση google adwords εντελώς γιατί σε πολύ ανταγωνιστικές αγορές, το μερίδιο επισκεψιμότητας που έχετε στο  google adowrds είναι αρκετά σημαντικό ενώ το ίδιο της οργανικής επισκεψιμότητας σε πολύ ανταγωνιστικές αγορές είναι σχετικά χαμηλό. Τι σημαίνει λοιπόν αυτό? Ότι καλό είναι να συνδυάσετε τις δύο μεθόδους προώθησης (google adwords και SEO) Και κάθε μήνα, από εκεί που δίνατε 5000 ευρώ να μειώσεται το budget και να επενδύσετε σε SEO και με τον καιρό να μειώσετε το Bugdet και να έχετε μία επισκεψιμότητα η οποία θα είναι σταθερή ή και αυξανόμενη σε περίπτωση που βγείτε όχι μόνο στην τριάδα αλλά και στην δεύτερη ή πρώτη θέση.

www.greekinternetmarketing.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου