Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2012

Εκτίναξη των πωλήσεων των τεχνολογικών προιόντων


Όσο δύσκολη κι αν είναι η οικονομική συγκυρία στη χώρα, αυτό δεν φαίνεται να εμποδίζει τους καταναλωτές να στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα νέα τεχνολογικά προϊόντα, αψηφώντας τις οικονομικές αντιξοότητες.
Αυτό προέκυψε, μεταξύ άλλων, από τη μελέτη, με τίτλο «TMT Predictions 2012″, που δημοσιεύει, για ενδέκατη συνεχή χρονιά, η Deloitte και προβλέπει την αύξηση των πωλήσεων των «smartphones», τον περιορισμό της παροχής απεριόριστης χρήσης του διαδικτύου, τη δυνατότητα παρακολούθησης τηλεόρασης, ακόμα και εν κινήσει, την κυριαρχία των online διαφημίσεων, καθώς και την αυξημένη ζήτηση για νέα τεχνολογικά προϊόντα.

Η συγκεκριμένη μελέτη αναλύει τις τάσεις στους κλάδους της Τεχνολογίας, των ΜΜΕ και των Τηλεπικοινωνιών, για τους επόμενους 12- 18 μήνες, ενώ τονίζεται ότι το τρέχον έτος φαίνεται να αποτελεί μεταβατικό στάδιο, με αρκετές καινοτομίες, τις οποίες θα ήταν χρήσιμο να προσπαθήσουν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις του χώρου, ώστε να αναπτυχθούν περαιτέρω.

Κορυφαίες τάσεις στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών, το 2012:
- Οι πωλήσεις των χαμηλού κόστους «έξυπνων κινητών τηλεφώνων» (smartphones) (αξίας μέχρι και $100) αγγίζουν, για πρώτη φορά, τα 500 εκατομμύρια τεμάχια.
Πάνω από 500 εκατομμύρια έξυπνα κινητά τηλέφωνα χαμηλού κόστους (smartphones, που πωλούνται σε τιμή μικρότερη των $100) θα χρησιμοποιούνται από το τέλος του 2012, καθώς η ζήτηση για συσκευές, που διαθέτουν ορισμένες από τις λειτουργίες ενός υπολογιστή, συνεχώς αυξάνεται.
Όπως επισημαίνεται, οι καταναλωτές φαίνεται να επιθυμούν να αντικαταστήσουν τα μοντέλα συσκευών κινητών τηλεφώνων, που διέθεταν, μόνο κάποιες βασικές λειτουργίες, χωρίς να είναι τόσο απαιτητικοί, ώστε να ζητούν αυτά που προσφέρουν οι πιο εξελιγμένες («high-end») συσκευές.
- Τεχνολογία NFC (Near Field Communication) και κινητές συσκευές.
Οι συσκευές κινητών τηλεφώνων, που θα διαθέτουν την τεχνολογία NFC, αναμένεται να φτάσουν τα 300 εκατομμύρια, μέχρι το τέλος του 2013.
Το NFC- μεταφορά μικρών ποσοτήτων δεδομένων σε πολύ μικρή απόσταση- κυριαρχείται από το λεγόμενο «wave & pay», δηλαδή την ενσωμάτωση μίας πιστωτικής κάρτας στο κινητό τηλέφωνο, που παρέχει τη δυνατότητα πληρωμής λογαριασμών και όχι μόνο.
- Web Bybass: Μεταφορά δεδομένων, χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο.
Η εν λόγω τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί, στο παρελθόν, με άλλες μορφές, όπως το υπέρυθρο (infrared) και bluetooth και τώρα αναβιώνει με τη μέθοδο του «Web Bybass», η οποία παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς δεδομένων, χωρίς να είναι απαραίτητη η σύνδεση στο ίντερνετ.
Το 2012, περίπου το 1% του συνόλου των ασύρματων δεδομένων θα μεταφέρονται μεταξύ των συσκευών, παρακάμπτοντας το διαδίκτυο, ποσοστό το οποίο είναι διπλάσιο από το αντίστοιχο του 2011.
- Το τέλος της παροχής απεριόριστης χρήσης διαδικτύου.
Η Deloitte προβλέπει ότι το 2012, εκατό εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου θα πρέπει να αρχίσουν να παρακολουθούν το μετρητή των δεδομένων, που «κατεβάζουν», καθώς οι πάροχοι έχουν αρχίσει να επανεξετάζουν την προσφορά απεριόριστης χρήσης διαδικτύου.
- Πολλές εφαρμογές, λίγα downloads.
Ο αριθμός των διαθέσιμων εφαρμογών αναμένεται να αυξηθεί κατά 2 εκατομμύρια περίπου, το 2012. Ωστόσο, το ποσοστό αυτών για τις οποίες οι καταναλωτές πληρώνουν παραμένει μικρό.
Κορυφαίες τάσεις στον τομέα των MME, το 2012:
- Οι στοχευόμενες τηλεοπτικές διαφημίσεις χάνουν το στόχο τους.
Σύμφωνα με την έρευνα, βελτιώνεται συνεχώς η τεχνολογία, η οποία θα επιτρέπει τη δημιουργία διαφημίσεων, που θα στοχεύουν σε ορισμένες μόνο συσκευές τηλεοράσεων και υπολογιστές, βάσει χαρακτηριστικών, όπως το εισόδημα ή η ηλικία του τηλεθεατή.
Ωστόσο, οι διαφημίσεις αυτές θα αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνόλου της διαφημιστικής αγοράς, καθώς η επένδυση, που απαιτείται για την ανάπτυξή τους, παραμένει απαγορευτική. Ακόμα, και η ανάπτυξη εστιασμένων διαφημιστικών μηνυμάτων για τα βίντεο, που παρέχονται «on demand», τα οποία αποτελούν το πιο γόνιμο κομμάτι αυτού του είδους των καμπανιών, είναι προβληματική, καθώς η συνολική παρακολούθησή τους παραμένει μικρή.
- Το πρόγραμμα της τηλεόρασης κυριαρχεί.
- Δυνατότητα παρακολούθησης τηλεόρασης εν κινήσει, χάρη στο DVR (Digital Video Recorder).
- Μία νέα εποχή για τις διαδικτυακές διαφημίσεις.
Η διαφημιστική αγορά αναμένεται να επεκταθεί σε όλους τους τομείς, το 2012, κυρίως, όμως, ο χώρος των διαδικτυακών διαφημίσεων θα ξεπεράσει σε ρυθμό ανάπτυξης τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης. Ενώ ο διαφημιστικός τομέας θα αναπτυχθεί κατά 5%, παγκοσμίως, οι διαδικτυακές διαφημίσεις θα παρουσιάσουν αύξηση, ύψους 50%, φτάνοντας σε τζίρο τα 20 δισ. δολάρια, καθώς οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να στραφούν στον «ψηφιακό κόσμο» για τη διαφήμισή τους.
- Αυξάνοντας τα κέρδη από τα social games.
Τα «social games» είναι ηλεκτρονικά παιχνίδια, που παίζονται, μέσω ίντερνετ. H Deloitte προβλέπει ότι κατά το 2012, η αύξηση των εσόδων του κλάδου των «social games» θα περιοριστεί σε ποσοστό που δεν θα υπερβαίνει το 20%, όταν, την περίοδο 2008-2010, τα συγκεκριμένα έσοδα είχαν εικοσαπλασιαστεί.
Αυτή η επιβράδυνση της ανάπτυξης ενδέχεται να οδηγήσει τους κατασκευαστές των social games να αρχίσουν να πειραματίζονται ως προς τα επιχειρηματικά τους μοντέλα.
Η μετάβαση σε ένα μοντέλο, που θα εμπεριέχει περισσότερη διαφήμιση, είναι πιθανή και τουλάχιστον κάποιες εταιρείες του χώρου θα αρχίσουν να χρεώνουν το χρήστη, από τη στιγμή που ξεκινάει να παίζει.
- Εκπτωτικά κουπόνια, μέσω διαδικτύου: Από καινοτομία μεταβλήθηκαν σε «διασημότητα» και τώρα σε μία σημαντική, αλλά εξειδικευμένη αγορά.
Η Deloitte εκτιμά ότι κατά το 2012, διεθνώς, ο αριθμός των ατόμων, που θα εγγράφονται, προκειμένου να λαμβάνουν, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, newsletter με κουπόνια προσφορών αναμένεται να μειωθεί. Παρόμοια, είναι η εκτίμηση και για τον αριθμό των εταιρειών, που δρουν ως ενδιάμεσοι (εταιρείες, που συλλέγουν τις εκπτώσεις από τους λιανέμπορους και τις αποστέλλουν, μέσω email).
Παρά το γεγονός ότι η αγορά των κουπονιών, μέσω ίντερνετ, είναι σχετικά νέα, μπορεί να έχει ήδη φτάσει στην ωριμότητά της. Η ταχεία εξέλιξη του κλάδου σημαίνει ότι είναι πιθανό να χαθούν εκατοντάδες (από τους χιλιάδες) παίκτες της αγοράς, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρόκειται να εισέλθουν και νέες εταιρείες στο χώρο, ειδικά στις αναδυόμενες αγορές.
Ανάλυση της Deloitte για τις κορυφαίες τάσεις στον τομέα της Τεχνολογίας, το 2012:
- Η ζήτηση των καταναλωτών για τεχνολογία αψηφά τις οικονομικές αντιξοότητες.
Επισημαίνεται ότι το 2012, η ζήτηση για τεχνολογία θα αυξηθεί με πωλήσεις ρεκόρ των κινητών τηλεφώνων τύπου «smartphones» και των ταμπλετών και αύξηση πωλήσεων όλων των τύπων laptop.
- Οι κάτοχοι ταμπλετών θα προβούν σε αγορά και δεύτερης συσκευής.
Περίπου 5 εκατομμύρια ταμπλέτες θα πωληθούν, το 2012, σε ανθρώπους που ήδη κατέχουν μία, οδηγώντας σε έσοδα, ύψους 2 δισ. δολαρίων.
- Ανάπτυξη έργων μεγάλων δεδομένων.
Το 2009, τα συνολικά κέρδη από τα έργα μεγάλων δεδομένων (big data projects) άγγιξαν μόλις τα 100 εκατ. δολάρια.
Ωστόσο, το 2012, το σκηνικό αναμένεται να αλλάξει, καθώς το 90% των επιχειρήσεων, που συμπεριλαμβάνονται στη λίστα «Fortune 500″, σκοπεύει να λάβει την πρωτοβουλία να επενδύσει σε τέτοιου είδους προγράμματα, που αναμένεται να δημιουργήσουν έσοδα για τον κλάδο της πληροφορικής της τάξεως των 1-1,5 δισ. δολαρίων.
- «Δύσκολοι καιροί» για το σκληρό δίσκο: ανάδυση νέου τρόπου αποθήκευσης δεδομένων.
- Εκτυπωτής τριών διαστάσεων: Μικρά περιθώρια ανάπτυξης.
Η δυνατότητα του να «κατεβάζει» κανείς σχέδια για οτιδήποτε φανταστεί και να δημιουργεί το προϊόν επί τόπου θα γίνει, τα επόμενα χρόνια, βιώσιμη πρακτική σε διάφορες εξειδικευμένες αγορές, όπως, για παράδειγμα, η βιοϊατρική και τα ηλεκτρικά εργαλεία για βιομηχανική χρήση.

www.telecomnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου