Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

Επτά βήματα για μια ασφαλέστερη καινούργια επιχείρηση

Μια καινούργια επιχείρηση ξεκινά στη βάση μιας καλής ιδέας αλλά πολύ συχνά σταματά στην εκκίνηση… Για να προχωρήσουν οι ιδέες χρειάζεται σοβαρή εφαρμογή και ικανότητες πραγματοποίησης των απαραίτητων βημάτων ώστε τελικά η επιχείρηση να επιβιώσει και να αποδώσει. Χρειάζεται ένα γερό πλάνο και τα γερά πλάνα χρειάζονται ισχυρούς ανθρώπους για να τα προχωρήσουν. Γι αυτό οι επενδυτές προτιμούν να επενδύουν με βάση την προσωπικότητα των επιχειρηματιών παρά με βάση ένα καλογραμμένο business plan.

Ο Faisal Hoque στο βιβλίο του “The Power of Convergence” εστιάζει στις επαναλαμβανόμενες πρακτικές που αυξάνουν τις ευκαιρίες στις μεγάλες επιχειρήσεις αλλά οι κανόνες αυτοί ταιριάζουν επίσης και στις καινούργιες εταιρείες.
1. Ξεκαθαρίστε ποια είναι η αξιακή αλυσίδα της επιχείρησής σας.   Η αξιακή αλυσίδα είναι οι πελάτες, οι συνέταιροι, οι συνεργάτες, οι πωλητές, τα εσωτερικά συστήματα και η διοικητική ομάδα. Πρέπει να είστε σίγουροι ότι καταλαβαίνετε πώς λειτουργεί αυτή η αλυσίδα αλλά και η δυναμική της αγοράς έτσι ώστε να παίρνετε τις κατάλληλες αποφάσεις.
2. Αντιμετωπίστε τις κακές ή υποτονικές αποδόσεις.    Το να αναγνωρίσετε και να καταλάβετε μια λάθος πορεία επιτρέπει την γρήγορη λήψη διορθωτικών μέτρων. Για να το πετύχετε αυτό απαιτείται προσωπικό που να γνωρίζει τις παραμέτρους και να εστιάζει στους πελάτες, την ποιότητα και την συνεχή βελτίωση.
3. Ενισχύστε την δύναμη της διοικητικής ομάδας.    Τα μέλη της διοίκησης πρέπει να έχουν την απαιτούμενη εξουσία προκειμένου να παίρνουν αποφάσεις όταν η καθοδήγηση ή οι εντολές από τον επιχειρηματία εκλείπουν. Αυτό δεν σημαίνει έλλειψη κεντρικής στρατηγικής. Αντίθετα, επιτρέπει την συνεργατική λειτουργία μιας ομάδας αρκεί βέβαια αυτή να είναι αφοσιωμένη στην εταιρεία ή και τον επιχειρηματία.
4. Επικοινωνείτε αποτελεσματικά με την διοικητική ομάδα και τους πελάτες.    Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι ένα δύσκολο εγχείρημα για κάθε επιχείρηση, πολλώ δε μάλλον για μια καινούργια όπου όλοι οι παράγοντες της αξιακής αλυσίδας είναι επίσης καινούργιοι. Επιπλέον, η επικοινωνία γίνεται ακόμα δυσκολότερη όσο η επιχείρηση μεγαλώνει…
5. Μετράτε την αποδοτικότητα και την αποτελεσματικότητα της εταιρείας.    Πολλοί επιχειρηματίες κάνουν το λάθος να αντιμετωπίζουν αυτές τις μετρήσεις ως γεγονότα που πρέπει να συμβαίνουν σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους ή ότι αντανακλώνται από τα τελικά αποτελέσματα της επιχείρησης. Λάθος. Οι μετρήσεις πρέπει να είναι συνεχείς και να αφορούν σε ολόκληρη την ροή των λειτουργιών μιας εταιρείας.
6. Δημιουργήστε αμυντικούς μηχανισμούς. Το να υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο ή ακόμα και σενάριο έτοιμο για την χειρότερη εκδοχή, επιτρέπει την γρήγορη λήψη αποφάσεων στην περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά. Παράλληλα, βοηθά στην εφαρμογή των μέτρων που είναι αναγκαία για να επιστρέψει η εταιρεία σε υγιή βάση. Η γνώση των διάφορων οικονομετρικών δεικτών είναι απαραίτητη για να μπορεί κανείς να αντιλαμβάνεται πού πηγαίνει…
7. Μεγιστοποιήστε την αξιοποίηση της τεχνολογίας.    Αυτό δεν σημαίνει ότι η συνεχής βελτίωση και η καινοτομία θα πρέπει να σας κάνουν να αγνοήσετε τις κατεστημένες δομές και τα στάνταρ που εφαρμόζονται από όλους.
Εν τέλει αυτό που χρειάζονται οι επιχειρήσεις είναι μια συγχώνευση τεχνολογικών και επιχειρηματικών στοιχείων προκειμένου να μεγιστοποιήσουν το έσοδο και να βελτιστοποιήσουν την ανταγωνιστική τους θέση. Όσοι εστιάζουν μόνο στην ιδέα, ξεχνούν ότι η επιχείρηση είναι μια συνεχής διαδικασία με πολλούς «παίκτες».

www.investnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου