Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

Θέληση, Αλλαγή, Πωλήσεις, Κέρδος

Η Αυτογνωσία είναι ένα Προτέρημα, αν όχι Πλεονέκτημα, λίγων ανθρώπων. Το να ξέρει κάποιος τις δυνατότητες, τις αδυναμίες του και τους τομείς που χρειάζεται βελτίωση είναι μια διαδικασία που πρέπει να υιοθετήσουμε  και που είναι απαραίτητη, αν θέλουμε να προχωρήσουμε μπροστά.
Το πρόβλημα προκύπτει όταν πέφτουμε στη παγίδα να υποθέτουμε ότι η δική μας γνώση, άποψη, πείρα, εμπειρία είναι η σωστή και όλων των άλλων είναι λάθος. Και όπως πολλά πράγματα στην επιχειρηματική ζωή μας,  το πρώτο βήμα για την αλλαγή προς το καλύτερο είναι η Θέληση.
Η θέληση να αμφισβητήσουμε τα όσα ξέρουμε ή πιστεύουμε ότι ξέρουμε και να ξεκινήσουμε έτσι την αναζήτηση μας.

Χρειάζεται θέληση να ζητήσουμε βοήθεια, μια δεύτερη άποψη, μια επαγγελματική γνώμη. Χρειάζεται θέληση για να κάνουμε αλλαγές. Στην προσωπική μας ζωή, στην επιχείρηση μας, στο κατάστημα μας, στο προσωπικό μας, στους συνεργάτες μας, στους πελάτες μας. Και μην συγχύζετε την θέληση με την ταχύτητα. Η θέληση για Αλλαγή χρειάζεται αυταπάρνηση πρώτα, μετά ταχύτητα και ρίσκο.
Αν είστε επιχειρηματίας θα συνεργάζεστε με κάποιο λογιστικό γραφείο και αν είστε καλός επιχειρηματίας θα συνεργάζεστε και με κάποιο διαφημιστικό γραφείο. Και εν καιρώ κρίσης, με τις μειωμένες πωλήσεις και τα έξοδα να τρέχουν, δεν είναι καιρός για εγωισμούς. Χρειάζεστε περισσότερες πωλήσεις σε συνδυασμό με τον ταυτόχρονο περιορισμό των εξόδων σας.  Πάρτε στο τηλέφωνο πρώτα τον Λογιστή σας και μετά, αν έχετε, και το διαφημιστικό σας γραφείο. Αυτά που θα σας πουν, σε γενικές γραμμές είναι ορθά: ο λογιστής θα σας προτείνει να μειώσετε (και άλλο) τα έξοδα και η διαφημιστική θα σας προτείνει να κάνετε περισσότερη διαφήμιση.

Τι αλλαγές όμως μπορούν να σας βοηθήσουν, για να δείτε αποτελέσματα στις πωλήσεις ή τα έξοδα σας;
1.    Αλλαγή στις διαδικασίες σας.Ξανασχεδιάστε τις διαδικασίες πώλησης, παραγγελίας, χειρισμού παραπόνων, είσπραξης και πληρωμής υπολοίπων. Σκοπός σας είναι να μειώσετε το χρόνο που αφιερώνετε στα πιο πάνω, να εντοπίσετε πιθανά προβλήματα και να τα λύσετε. Λιγότερος χρόνος ισούται με λιγότερα έξοδα, περισσότερους ευχαριστημένους πελάτες, άρα καλύτερη κερδοφορία.
2.    Αλλαγές στο προσωπικό σας. Αναλύστε τα καθήκοντα που τους αναθέσατε, βρείτε τα αδύνατα και δυνατά σημεία του προσωπικού σας και κάντε τις απαραίτητες αλλαγές. Ρωτήστε το προσωπικό σας για εισηγήσεις.
3.    Αλλαγές στη διαφήμιση σας.Αναλύστε τις πραγματικές διαφημιστικές σας ανάγκες. Υπάρχουν διαφημίσεις που δεν δουλεύουν, επιλεγμένα Μέσα που χρεώνουν πολλά σε σχέση με το αντίκτυπο ή την αποτελεσματικότητα τους, διαφημιστικές που (ακόμα) υπερχρεώνουν, δεν εξυπηρετούν σωστά/γρήγορα, σας προτείνουν ανεφάρμοστα σχέδια. Δεν θα χάσετε τίποτα αν ζητήσετε τη γνώμη και μιας δεύτερης διαφημιστικής από αυτή που συνεργάζεστε.
4.    Αλλαγές στους προμηθευτές ή συνεργάτες σας.Το θεωρώ λίγο απίθανο να εμπορεύεστε οτιδήποτε που είναι μονοπώλιο κάποιου συγκεκριμένου προμηθευτή ή συνεργάτη σας. Αρά θα μπορούσατε να βρείτε άλλες εταιρίες και προμηθευτές που θα μπορούσαν να παρέχουν καλύτερα προϊόντα, χαμηλότερες τιμές, καλύτερη ή γρηγορότερη εξυπηρέτηση, βελτιωμένους όρους αποπληρωμής.

Κάντε το. Με τον σωστό τρόπο. Τολμήστε, ρισκάρετε, αλλάξετε. Ρωτήστε, αμφισβητήστε. Κάντε κάτι.
Χρειάζεστε βοήθεια ή θα συνεχίσετε να βλέπετε τους τοίχους;


by  Νίκος Χριστοφόρου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου