Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012

Το μέλλον της Ασφαλιστικής Αγοράς είναι … Ψηφιακό. Προσαρμοστείτε ή συρρικνωθείτε..














Δεν αφιερώσαμε τυχαία το Ασφαλιστικό Marketing του Δεκεμβρίου 2011 στο Internet. Αντιθέτως, συνεχίζοντας να υπηρετούμε πιστά το σκοπό μας τα τελευταία 20 χρόνια, για άλλη μία φορά αφυπνίζουμε την Ασφαλιστική αγορά δείχνοντας το δρόμο προς το μέλλον. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στις προηγμένες χώρες του εξωτερικού, το 65% των Ασφαλίστρων πωλούνται μέσω Internet, όπως ανέφερε τον προηγούμενο μήνα ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γ. Δουκίδης, σε τελετή βράβευσης για το ηλεκτρονικό επιχειρείν (e-volution awards). Διαλέξαμε να αφιερώσουμε τον τελευταίο μήνα του χρόνου στο Internet, καθώς το 2012 θα είναι η χρονιά της μετάβασης. Το Internet θα μπει για τα καλά στην Ασφαλιστική αγορά δημιουργώντας ενδιαφέρουσες ανακατατάξεις.


Αφενός η μέχρι πέρυσι ανύπαρκτη Online Ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα αποκτά πλέον υπόσταση και δείχνει σημαντικά στοιχεία ανάπτυξης, αφετέρου τα δεδομένα που έρχονται από το εξωτερικό αποδεικνύουν ότι το Internet αποτελεί μονόδρομο για την ανάπτυξη του κλάδου.

Το παρακάτω γράφημα δείχνει ότι για πρώτη φορά η Ασφαλιστική αγορά εμφανίζεται στο «χάρτη» των ελληνικών Online αγορών. Οι καταναλωτές αρχίζουν να πραγματοποιούν αγορές ασφαλειών από το Internet, δημιουργώντας ένα νέο marketplace, με μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Το σημαντικό δεδομένο εδώ είναι ότι η αγορά αυτή δεν περιορίζεται μόνο στο αυτοκίνητο, αλλά επεκτείνεται και στα υπόλοιπα δημοφιλή καταναλωτικά προϊόντα ασφάλισης.





Ποια είναι τα βήματα για την μετάβασή σας στην Ψηφιακή εποχή;
Το ερώτημα αυτό απαντήσαμε στη σελίδα 34 του τρέχοντος τεύχους του «ΑΜ» και συγκεκριμένα στο άρθρο με τίτλο «Το Ίντερνετ Αλλάζει την Ασφαλιστική Αγορά. Πώς μπορεί μια Ασφαλιστική ή Μεσιτική Εταιρεία να αποκτήσει ισχυρά Ανταγωνιστικά Πλεονεκτήματα και να ηγηθεί στην Ψηφιακή Εποχή».
Εκεί θα βρείτε έναν οδηγό για τη μετάβαση της εταιρείας σας στο Internet. Συμβουλευτείτε τον με πολύ προσοχή προτού κάνετε την οποιαδήποτε ενέργεια στο μέσο. Αφορά τόσο τις ασφαλιστικές εταιρείες όσο και τους μεσίτες.
Επιλέξαμε να δημοσιεύσουμε ορισμένα ενδιαφέροντα σημεία του άρθρου :
Παγκοσμίως, η Αγορά με τη μεγαλύτερη διαφημιστική δαπάνη στο Internet είναι η Ασφαλιστική! Το γεγονός αυτό αναδεικνύει τα μεγάλα περιθώρια κέρδους στο μέσο, αλλά και τον μεγάλο ανταγωνισμό που δημιουργείται.
Επίσης, ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι λόγω της διαφορετικότητας του μέσου, το ανταγωνιστικό περιβάλλον αλλάζει. Οι εταιρείες που χειρίζονται αποτελεσματικότερα το Internet μπορούν να εκμεταλλευτούν τις διαφημιστικές ενέργειες των ανταγωνιστών τους προς όφελός τους! Για παράδειγμα, στις μηχανές αναζήτησης «διακινείται» ο μεγαλύτερος τζίρος της Online Ασφαλιστικής αγοράς, αφού εκεί αναζητούν οι πελάτες τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν. Έτσι λοιπόν, μια τηλεοπτική διαφήμιση του ανταγωνιστή μας ή ακόμα και οι ενέργειες των πωλητών του, θα «δημιουργήσουν» χιλιάδες αναζητήσεις πελατών στις μηχανές αναζήτησης, τις οποίες μπορούμε να καρπωθούμε προς όφελος της δικής μας εταιρείας, επειδή έχουμε καλύτερη τοποθέτηση στο κανάλι αυτό.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τοποθέτηση του άρθρου για τους μεσίτες. Σε αντίθεση με τους φόβους των περισσοτέρων του κλάδου, οι μεσίτες δεν πρόκειται να αφανιστούν λόγω του Internet, αλλά αντιθέτως, όσοι χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά το μέσο, θα ανταγωνιστούν πιο δυναμικά και με περισσότερες προοπτικές τις ασφαλιστικές εταιρείες. Συγκεκριμένα, στο εξωτερικό οι μεσίτες έχουν κατακλύσει τις σημαντικότερες «εμπορικές θέσεις» στο Internet και εκμεταλλευόμενοι την ευελιξία τους, προτείνουν περισσότερες επιλογές στον πελάτη, διεκδικώντας δυναμικά το μερίδιό τους στην αγορά.
Κλείνοντας την παρουσίαση αυτή, κρατάμε ως βασικό συμπέρασμα ότι το Ιnternet ωθεί την οικονομία σε πιο παραγωγικές διαδικασίες. Οι εταιρείες που θα «αναγνωρίζουν» καλύτερα τις ανάγκες του ψηφιακού καταναλωτή, προτείνοντάς του τις καλύτερες παροχές στα μέτρα του, είναι εκείνες που θα ξεχωρίσουν και θα ηγηθούν στη νέα εποχή.
Ορισμένα από τα καίρια ερωτήματα που απαντάμε στο αφιέρωμά μας είναι:
  • Πως θα βρείτε στο Internet «έτοιμους» πελάτες μέσω των μηχανών αναζήτησης
  • Ποιοι είναι οι κυριότεροι τρόποι διαφήμισης στο Internet
  • Τι πρέπει να γνωρίζετε για τη δραστηριοποίηση στα Social Media και ειδικότερα στο Facebook
  • Πως μπορούν οι μεσίτες να τοποθετηθούν απέναντι στις εταιρείες, μέσω του Internet
  • Πως θα επιλέξετε συνεργάτη για τη δραστηριοποίησή σας στο Internet
Το μέλλον της Ασφαλιστικής Αγοράς είναι Ψηφιακό. Προσαρμοστείτε και αδράξτε τις ευκαιρίες τώρα, διαφορετικά θα συρρικνωθείτε..
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως το Νίκο Ξυδά από την εταιρεία Clickwise, επαγγελματία στο Internet Marketing, για τη συνεισφορά του στο αφιέρωμα του Ασφαλιστικού Marketing για το Internet.

www.insurancedaily.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου