Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012

Εταιρικό Blog: 15 μετρήσεις που πρέπει να παρακολουθείτε



 Τα blog έχουν μοιραστεί την παλιά τους αίγλη με τα social media. Αν όμως μιλάμε για εταιρικά blog που συνήθως είναι blog περιεχομένου (ενημερωτικού, εκπαιδευτικου κλπ) τότε μιλάμε για το επίκεντρο των social media. Το σημείο που ξεκινάει η συζήτηση και που στο τέλος καταλήγει. Μιλάμε δηλαδή για την καρδιά της online επικοινωνίας της επιχείρησης, με το κοινό της. Της κοινοτητας δηλαδή που δραστηριοποιείται, εμπλέκεται και συμμετέχει σε συζητήσεις γύρω από τα προιόντα ή υπηρεσίες της.

Όπως και κάθε άλλη στρατηγική μάρκετινγκ, τα blogs πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τους εταιρικούς στόχους σας. Και με τη σειρά τους,  οι μετρήσεις σας πρέπει να σας βοηθούν να συμπεράνετε, αν οι στόχοι αυτοί έχουν επιτευχθεί.
Παρακάτω καταγράφω 15 βασικες μετρήσεις που αφορούν στους δείκτες που πρέπει να παρακολουθείτε, αν διατηρείτε ένα εταιρικό Blog.


1. Επισκέψεις και μοναδικοί επισκέπτες

  1. Από που έρχονται οι επισκέπτες σας;
  2. Τι βλέπουν μέσα στο blog σας;
Στόχος: Γνωρίστε τους αναγνώστες σας, ώστε να προσελκύστε το κοινό που στοχεύετε.

2. Pageviews

Μην βλέπετε μόνο τον αριθμό. Δείτε και τι διαβάζουν οι επισκέπτες σας, σε ποιες σελίδες μπαίνουν και τι κάνουν εκεί.
  1. Ποιες κατηγορίες και θέματα ενδιαφέρουν το κοινό σας;
  2. Τι τους κινεί το ενδιαφέρον μέσα σε αυτός τις σελίδες και που πάνε μετά;
  3. Πότε φεύγουν από το blog σας και από ποια σελίδα;
Στόχος: Παρακολουθήστε τι ενδιαφέρει τους αναγνώστες σας και δείτε πόσο αυτά τα θέματα συμβάλουν στην τελική τους απόφαση να αγοράσουν από εσάς.

3. Χρόνος στο blog

  1. Ποιος είναι ο μέσος χρόνος που κάθονται οι αναγνώστες στο blog σας;
  2. Πόσο χρόνο κάθονται σε συγκεκριμένες σελίδες;
Στόχος: Κάντε τους πελάτες – αναγνώστες σας να κάθονται περισσότερο χρόνο στο site σας ασχολούμενοι με τα προϊόντα ή υπηρεσίες σας.

4. RSS feeds και email lists

Μετρήστε τους εγγεγραμμένους (subscribers) στο RSS σας ή Newsletter σας, προκειμένου να κατανοήσετε κατά πόσο σας βοηθάει να χτίσετε την online κοινότητά σας
Στόχος: Χτίστε σταδιακά ένα κοινό για το περιεχόμενο που δημοσιεύετε στο blog σας.

5. Call to action

Χρησιμοποιήστε  call-to-action και μοναδικά promotional code για να παρακολουθήσετε τα αποτελέσματα.
Στόχος: Υποστήριξη πωλήσεων και παραγωγής περιεχομένου.

6. Έσοδα που σχετίζονται με το blog

Πωλήσεις μέσω του blog.
Στόχος: Αύξηση εσόδων μέσω του blog.

7. Search rankings

Βοηθάει το blog στην βελτίωση του search ranking; Χρησιμοποιήστε λέξεις και φράσεις κλειδιά για τη δημιουργία περιεχομένου.
Στόχος: Βοηθήστε τους εν δυνάμει πελάτες σας, να σας βρουν.

8. Εισερχόμενα (inbound links)

Πόσα site κάνουν link στο blog σας; Πόσο σημαντικά είναι αυτά στον κλάδο τους;
Στόχος: Βελτιώστε το SEO σας.

9. Εξερχόμενα (Outbound links)

Πόσα links έχετε στο site σας προς άλλα site;
Στόχος: Τραβήξτε την προσοχή σημαντικών ατόμων και εταιρειών στον κλάδο σας.

10. Εσωτερικά (Intra-company links)

Πόσα links έχετε στο blog σας που δείχνουν προς το ίδιο σας το blog ή site;
Στόχος: Βελτιώστε το SEO σας.

11. Πόσα social media shares

Μετρήστε τον αριθμό των social media shares και βρείτε από ποιες σελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι ( Facebook, Twitter, LinkedIn κλπ).
Στόχος: Μειώστε το κόστος διαφ/σης και αυξήστε την συμμετοχή του κοινού σας.

12. Downloads ή views video ή άλλων media

Αντί να στηρίζεστε μόνο στα κείμενα, μπορείτε να δοκιμάσετε και άλλες μορφές περιεχομένου όπως video, εικόνες,παρουσιάσεις, ήχο και e-books.
Στόχος: Μετάδοση του περιεχομένου σε μεγαλύτερο ακροατήριο.

13. Σχόλια αναγνωστών

Πόσα σχόλια αναγνωστών υπάρχουν; Πώς αυτά με τον καιρό αυξάνονται ή μειώνονται και για ποιο λόγο;
Στόχος: Ανάπτυξη της συμμετοχής του κοινού σας.

14. Αριθμός αναρτήσεων

Πόσες αναρτήσεις δημιουργείτε; Καλό είναι να υπάρχει ένα ημερολόγιο αναρτήσεων ούτως ώστε να μπορείτε να παρακολουθείτε τις επιδόσεις σας.
Στόχος: Νέο περιεχόμενο και σε τακτά χρονικά διαστήματα.

15.Έξοδα του blog

Παρακολουθείτε τα έξοδα του blog (στήσιμο, συντήρηση, αμοιβές blogger και εργατοώρες κλπ)
Στόχος: Αξιολογήστε το κόστος του blogging έναντι άλλων μορφών επικοινωνίας με το κοινό σας.
Αν λάβουμε υπόψη ότι κάθε Blog και κάθε επιχείρηση ανάλογα με το αντικείμενό της δεν χρειάζεται να μετράει τα ίδια στοιχεία, μπορείτε να γράψετε στα σχόλια, ποιες μετρήσεις, είναι σημαντικές για την επιχείρησή σας.

internetmarketingblog.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου