Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012

Πώς να αποφύγετε τα 8 πιο συχνά λάθη στα κοινωνικά δίκτυα



Η πρόληψη είναι σε κάθε περίπτωση καλύτερη, αφού λάθη στην παρουσία σας και στο περιεχόμενο στα social media, μπορούν να βλάψουν σοβαρά την εταιρική φήμη και το προϊόν και να απαιτήσουν χρόνο και πόρους για να ανασχεθούν.

 

Λάθος 1: Έλλειψη σχεδιασμού

Αντιμετώπιση: Ο σωστός σχεδιασμός είναι το ήμισυ της επιτυχίας. Οργανώστε μια ομάδα υπεύθυνη για το social media marketing της επιχείρησής σας, έστω και αν η ομάδα αυτή αποτελείται από 1 μόνο άτομο, που θα είναι ο social media manager. Αν πρώτη φορά ξεκινάτε με τα κοινωνικά δίκτυα, αναθέστε στην ομάδα τη διευρέυνηση (π.χ. τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας με ομοειδή προϊόντα, ποιο είναι το target group σας), τη στοχοθέτηση (τι θελετε να πετύχετε στρατηγικά από τα κοινωνικά μέσα), την επιλογή τακτικών (π.χ. σε ποια κοινωνικά μέσα βρίσκεται το target group σας και ποια εργαλεία θα χρησιμοποιηθούν για να το προσεγγίσετε) και τον καθορισμό KPI, δεικτών δηλαδή για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας. Αν δεν υπάρχει τεχνογνωσία, αναθέστε το social media management σε εξωτερικό συνεργάτη/σύμβουλο social media marketing και, εφόσον το κρίνετε σκόπιμο η διαχείριση να γίνεται inhouse, ζητείστε να εκπαιδεύσει το προσωπικό σας για να γίνει μεταφορά τεχνογνωσίας.


 

Λάθος 2: Αποκλειστική ή υπερβολικά συχνή προώθηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας

Αντιμετώπιση: Καθορίστε ποια είναι η βέλτιστη ώρα, μέρα και συχνότητα δημοσίευσης status updates στο facebook, tweets στο twitter και blog posts. Μην επιλέγετε τον καταιγισμό αναρτήσεων στα social media επειδή έχετε πολλά να πείτε για το brand σας. Στον κανόνα αυτό υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως για παράδειγμα, περιπτώσεις ενημερωτικών και ειδησεογραφικών sites που στηρίζονται στην ταχύτητα ενημέρωσης των followers στο twitter για την επικαιρότητα.
Αναλύστε τα ενδιαφέροντα των πελατών σας και στοχέυστε στη δημοσίευση χρήσιμου, πρωτότυπου και ενδιαφέροντος περιεχομένου. Δεν υπάρχει πρόβλημα με την κοινοποίηση ή το retweet περιεχομένου τρίτων, εφόσον αυτό δεν είναι το αποκλειστικό περιεχόμενο της σελίδας. Μην ξεχνάτε εξάλλου ότι η δημοσίευση πρωτότυπου περιεχομένου από το website σας, όχι μόνο ενισχύει το κύρος σας, αλλά δημιουργεί και traffic.

 

Λάθος 3: Αδιαφορία για τα comments των fans

Αντιμετώπιση: Δεσμευτείτε για απάντηση στα σχόλια στη σελίδα ή στο λογαριασμό σας. Η ομάδα διαχείρισης των social media της εταιρίας σας σε συνεργασία με το σύμβουλο social media marketing είναι καλό να έχουν καθορίσει την πολιτική απαντήσεων σε comments: ποια θα απαντώνται, με τι ύφος (π.χ. casual ή επίσημο), σε πόσο χρόνο κ.λπ. Καλό είναι να παρακολουθείται τακτικά η σελίδα και να αποκλείονται χειροκίνητα (ή αυτόματα από τις ρυθμίσεις τις σελίδας) υβριστικά σχόλια. Σε κάθε περίπτωση, η έγκαιρη απάντηση δείχνει το ενδιαφέρον που θέλει να νιώσει ο πελάτης από την εταιρία σας, αποδεικνύει ότι η σελίδα σας είναι "ζωντανή" και αξιοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη των social media, τη δυνατότητα για άμεση αλληλεπίδραση και αμφίδρομη επικοινωνία με τον πελάτη.

 

Λάθος 4: Spamming στα social media

Αντιμετώπιση: Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, καλό είναι να αποφεύγεται ο καταιγισμός μηνυμάτων, που θα κουράσουν το χρήστη και θα υπερφορτώσουν τον τοίχο του στο facebook ή το timeline στο twitter.
Σεβαστείτε τους fans σας και μην χρησιμοποιείτε τα στοιχεία τους, όπως π.χ. το email, για αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων τρίτων, χωρίς τη συγκατάθεσή τους.
Αν θέλετε να προωθήσετε τη σελίδα σας και να δημιουργήσετε backlinks, είναι καλό να δημοσιεύετε σχόλιά σας και links σε blogs και forums. Φροντίστε όμως εκ των προτέρων τα σχόλιά σας να προσθέτουν αξία στο περιεχόμενο του blog και όχι απλά να στοχεύουν στη δημιουργία backlink.

 

Λάθος 5: Δυναμικό launch και εγκατάλειψη στη συνέχεια

Αντιμετώπιση: Μια "νεκρή" σελίδα στο facebook ή ένα αδρανές blog λειτουργεί σαn ένα κλειστό κατάστημα της επιχείρησής σας σε ένα μεγάλο εμπορικό δρόμο: Πλήττει την εικόνα της εταιρίας σας και του brand. Εξασφαλίστε εκ των προτέρων τους πόρους που απαιτούνται για να λειτουργήσει ολοκληρωμένα η παρουσία σας στα social media. Αναθέστε αυτήν την πολύ σημαντική εργασία σε ανθρώπους που έχουν την τεχνογνωσία και το χρόνο για να κρατήσουν "ζωντανή" την online επικοινωνία του brand σας με τους πελάτες σας.

 

Λάθος 6: Ορθογραφικά, γραμματικά και συντακτικά λάθη ή greeklish

Αντιμετώπιση: Κατ' αρχάς λέμε όχι στα greeklish. Καθορίστε στην πολιτική περιεχομένου ότι τα δημοσιεύματά σας θα πρέπει να είναι στα ελληνικά με τα σωστά σημεία στίξης. Στοχεύστε στο ποιοτικό, πλούσιο και χρήσιμο περιεχόμενο, το οποίο θα είναι σωστά γραμμένο, και, εφόσον το επιτρέπει ο χρόνος και το budget, διορθωμένο από επαγγελματία. Φροντίστε οι συντάκτες των κειμένων να γνωρίζουν καλά το αντικείμενό τους και να έχουν εκπαίδευση σε θέματα μάρκετινγκ, διαφήμισης ή/και copywriting.

 

Λάθος 7: Κλεμμένο περιεχόμενο

Αντιμετώπιση: Η αλήθεια είναι ότι μπορεί κανείς να βρει σήμερα στο Ίντερνετ τα πάντα, και η πλειονότητα του περιεχομένου είναι στα αγγλικά. Ελέγξτε ότι ο συντάκτης των κειμένων σας στα social media δεν κάνει απλή αντιγραφή ή μετάφραση και ότι, όταν αντλεί περιεχόμενο από τρίτους, αναφέρει τις πηγές και προσθέτει τη δική του θέση ή ιδέες.

 

Λάθος 8: Τακτικές marketing στα social media που δεν εξυπηρετούν τις στρατηγικές marketing

Αντιμετώπιση: Πριν ξεκινήσετε με τα κοινωνικά δίκτυα, καταστρώστε αναλυτικά πλάνα των τακτικών που θα ακολουθήσετε, έτσι ώστε να εξυπηρετούν τους στόχους μάρκετινγκ της εταιρίας σας και να ενισχύουν την εικόνα που θέλετε να επικοινωνήσετε στον καταναλωτή. Αν το προϊόν σας είναι το πιο cool για τους εφήβους, στοχεύστε σ' αυτούς στα κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιούν, εμπλουτίστε το περιεχόμενό σας με εικόνες, μουσική και video, αξιοποιήστε την τάση τους να ακολουθούν τις συνήθειες των φίλων τους, δημιουργείστε διαγωνισμούς με trendy δώρα, γράψτε με τρόπο σύγχρονο και "μιλήστε τη γλώσσα τους"!

SocialMediaPlan.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου