Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

12 συμβουλές για επιτυχία σε μια επιχείρηση

Ο στόχος του άρθρου αυτού είναι να δώσει κατευθύνσεις σε κάθε επίδοξο επιχειρηματία, συμβουλές δοκιμασμένες στην πραγματικότητα της ζωής, που πιστεύω ότι θα βοηθήσουν κάθε άνθρωπο που σκέπτεται να ξεκινήσει μια επιχείρηση.

12 συμβουλές για επιτυχία σε μια επιχείρηση
  1. Σκέψου το μέλλον, τι θα συμβεί, πώς θα διαμορφωθεί το κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον σε σχέση με τη δουλειά που θέλεις να κάνεις. Το μέλλον πρέπει να το δεις από πολλές σκοπιές. Υπάρχει το πιθανό μέλλον (οι υποθέσεις που θα κάνεις για την κοινωνία και την οικονομία, τις καταναλωτικές τάσεις, κλπ), υπάρχει το μέλλον έκπληξη, the Black Swan, (τα καλύτερα ή τα χειρότερα πράγματα που μπορεί να συμβούν), υπάρχει το επιθυμητό μέλλον (το όνειρο, το όραμα που έχεις), υπάρχει το σχεδιασμένο μέλλον (η στρατηγική που έχεις καταρτίσει και θέλεις να εκτελέσεις). Όλες αυτές οι σκέψεις θα σε βοηθήσουν να φτιάξεις το μέλλον της δικής σου επιχείρησης. Η μελέτη σου πρέπει να καταλήξει ότι θα προσφέρεις αυτό που θέλουν οι άνθρωποι να αγοράσουν, όχι απλά αυτό που έχεις εσύ να πουλήσεις.

  1. Βεβαιώσου ότι έχεις αγάπη και πάθος για την υπηρεσία που θα προσφέρεις ή το προϊόν που θα πουλάς. Μην κυνηγήσεις τη δουλειά που υπόσχεται περισσότερα λεφτά, αλλά τη δουλειά που αγαπάς πιο πολύ.
  1. Τσέκαρε την εμφάνισή σου, δες τον εαυτό σου σε ένα καθρέφτη, εξέτασε τις φωτογραφίες σου, ρώτησε ένα φίλο, φίλη που εμπιστεύεσαι. Είναι η εμφάνιση σου σύμφωνη με τα πιθανά στερεότυπα ή τις προσδοκίες που έχουν οι πιθανοί πελάτες για τον επιχειρηματία, τον μάνατζερ του κλάδου που θα δραστηριοποιηθείς. Η εμφάνιση του αρχηγού δυσκολεύει ή διευκολύνει, σε όλα τα στάδια της δημιουργίας και ανάπτυξης μιας επιχείρησης. Δεν υπάρχει μια κατάλληλη εμφάνιση για όλες τις δουλειές, υπάρχει όμως μια ακατάλληλη εμφάνιση για κάποιους κλάδους δουλειάς. Έλεγξέ το.
  1. Η τιμιότητα, η ευθύτητα, η ακεραιότητα, η νομιμότητα και η ειλικρίνεια είναι οι καλύτεροί σου σύμμαχοι, όταν αρχίζεις από χαμηλά μέχρι να φθάσεις στην κορυφή. Ακολουθώντας τις αρχές αυτές θα αποφύγεις λάθη, αγωνίες, καθυστερήσεις και θα συγκεντρωθείς στο κύριο έργο σου. Να δημιουργείς ευχαριστημένους πελάτες. Μην ξεφύγεις από τις αρχές αυτές και μην παρασυρθείς από πρόσκαιρες αρπαχτές που μπορεί να κάνουν κάποιοι ανταγωνιστές.
  1. Ό, τι και αν κάνεις χρησιμοποίησε το διαδίκτυο σαν σημαντικό εργαλείο. Βάλε στόχο να είσαι 12 μήνες μπροστά από τους ανταγωνιστές σου στη χρήση του Ίντερνετ, σε όλες τις εφαρμογές που αφορούν στην επιχείρησή σου και φρόντισε να έχεις στη διάθεση τους καλύτερους συνεργάτες και τον καλύτερο εξοπλισμό.
  1. Συγκεντρώσου με φανατισμό στο Μάρκετινγκ και τη Διαφήμιση. Συνεργάσου με τους καλύτερους, μελέτα συνεχώς τον καταναλωτή σου και εξαντλητικά τον ανταγωνισμό σου. Σχεδίασε τις κινήσεις σου πολλούς μήνες πριν τις εκτελέσεις. Να είσαι πάντα θετικός και συνεπής.
  1. Κάνε μια συνειδητή και ειλικρινή προσπάθεια να κερδίσεις την αγάπη και τον σεβασμό των πελατών σου. Βάλε την αγάπη και το σεβασμό των πελατών στο κέντρο της εταιρικής κουλτούρας. Μόνο η αγάπη των πελατών, χωρίς τον σεβασμό τους για την επιχείρηση και το προϊόν, δεν μπορεί να στηρίξει μακρόχρονα την επιχείρηση.
  1. Δες, ονειρέψου, οραματίσου την επιχείρηση, αλλά και τον εαυτό σου σαν brand, ποιες ιδιότητες, ποιες αξίες, ποια χαρακτηριστικά πρέπει να αποπνέει η επιχείρηση, εσύ και οι συνεργάτες σου. Συγκέντρωσε τα βασικά σε ένα βιβλιαράκι που συνοψίζει την εταιρική κουλτούρα.
  1. Να είσαι πάντα θετικός. Άφησε τις γκρίνιες και τις μεμψιμοιρίες στους άλλους. Υπάρχει τόση γκρίνια, άρνηση και κριτική, τόση υπερβολή προς την αρνητική πλευρά, που δεν χρειάζεται να προσθέσεις και εσύ τη δική σου. Αντίθετα, θα βρεις συμμάχους τους εργαζόμενους και τους πελάτες σου, όταν είσαι θετικός να ανανεωτικός στη δουλειά σου.
  1. Κράτα πάντα το κόστους σου χαμηλά. Ψάχνε συνεχώς να βρεις τρόπους να ξοδεύεις λιγότερα λεφτά. Μάθε στους συνεργάτες σου να κάνουν οικονομία παντού.
  1. Έλεγξε, τσέκαρε, μέτρησε τα πάντα. Θυμήσου τον Ντράκερ. Whatever gets measured, gets done. Μέτρησε τις πωλήσεις σου, το μικτό σου κέρδος, την απόδοση κάθε ανθρώπου σου, τις δαπάνες σου, το χρόνο απασχόλησης σε κάθε έργο, τα πάντα. Μην κρατάς επιβάτες, κάθε εργαζόμενος πρέπει να συμβάλλει στα έσοδα.
  1. Βρες ένα καλό Coach και ένα εμπνευστικό Μέντορα και ζήτησε τους να σε κάνουν καλύτερο. Ο ένας θα σε βοηθήσει να ισορροπήσεις τις απαιτήσεις της δουλειάς και να φέρεις περισσότερα και καλύτερα αποτελέσματα, χωρίς ψυχικά ή σωματικά τραύματα, οικογενειακά ή κοινωνικά προβλήματα.
Ο άλλος θα σε βοηθήσει να αναπτύξεις την προσωπικότητά του, να χειριστείς συγκρούσεις και διλήμματα με σοφία και νηφαλιότητα, να προσφέρεις στην κοινωνία αυτό που πρέπει και να φτάσεις σε ένα υψηλό επίπεδο αυτοεκπλήρωσης. Συνολικά, θα φτάσεις σε ένα υψηλότερο επίπεδο πληρότητας, ισορροπία και ευτυχίας.

Τάκης Κιουσόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου