Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

Η πυραμίδα του Marketing

Θα μπορούσαμε εύκολα να φανταστούμε μια  πυραμίδα.

Στην περίπτωση του marketing υπάρχει ένα σημείο εκκίνησης, ο κώνος της πυραμίδας
που αντιστοιχεί στο brand positioning ( με τι συνδέεσαι στο μυαλό του καταναλωτή)
και μια διευρυμένη βάση, ζήτησης προϊόντων ή υπηρεσιών.

PYRAMIDA_MARKETING

Στο εσωτερικό της  πυραμίδας και διαδοχικά από τον κώνο προς τη βάση βρίσκονται :

To προϊόν (οτιδήποτε αφορά αυτό που ο πελάτης τελικά παίρνει στα χέρια του),
H τιμολόγηση (αντικατοπτρίζει την οικονομική αξία του προϊόντος ισοσταθμίζοντας τις υπεραξίες του).
Τα δίκτυα ή κανάλια τοποθέτησης του προϊόντος στην αγορά (σε ποια σημεία μπορεί κάποιος να προμηθευτεί το προϊόν και πόσο εύκολα).
Τέλος, οι προωθητικές ενέργειες (οι τρόποι και μέθοδοι που εφαρμόζονται για την επικοινωνία του προϊόντος).
Όσο πιο πετυχημένη είναι η τοποθέτηση στο μυαλό του καταναλωτή αλλά και όλοι οι υπόλοιποι τομείς του marketing, τόσο πιο πετυχημένη, διευρυμένη  βάση ζήτησης δημιουργείται.
Η πυραμίδα του marketing στηρίζεται σε μια ευθεία γραμμή που ενώνει τις ανάγκες, τα προϊόντα με την τελική αγορά-στόχο.

Ευθυγραμμίζοντας την πραγματική ανάγκη με ένα προϊόν  και απευθυνόμενοι στους σωστούς αγοραστές, έχουμε ανταλλαγή των προϊόντων μίας εταιρίας χωρίς προσπάθεια.
Πολλές επιχειρήσεις δυσκολεύονται να εισάγουν και να πουλήσουν τα προϊόντα τους στην αγορά. Η δυσκολία έγκειται σε αυτόν τον απλό χρυσό κανόνα.

Είναι σύνηθες τα προϊόντα να μην καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες ή να απευθύνονται σε λάθος κοινό ή ακόμα να μην βρίσκεται πολλές φορές η πραγματική ανάγκη του τελικού καταναλωτή.
Με συνέπεια, τα τμήματα πωλήσεων να αδυνατούν να ανταλλάξουν το προϊόν.

Ένα ολοκληρωμένο προϊόν που ενσωματώνει τις απαραίτητες υπεραξίες ανταλλάσσεται χωρίς προσπάθεια.
Θα πρέπει λοιπόν αφού επικοινωνηθεί να έχει την ικανότητα να ανταλλαχθεί αυθόρμητα από το target group για το οποίο σχεδιάστηκε.

Θα πρέπει να «απλώνει κάποιος το χέρι» και απλά να το παίρνει.

Τότε και μόνο τότε η πυραμίδα του marketing είναι σωστά δομημένη και οι πωλήσεις ρέουν χωρίς εμπόδια.


Marketing (η τέχνη του να δίνεις στον άλλο αυτό που θέλει).

Πωλήσεις (μια εύκολη διαδικασία).

Η διαβάθμιση αναγκών ( μια ατελείωτη φυσική αναγκαιότητα).
 Συντάχθηκε απο τον Fotis Lazarou   


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου