|
|
Νέοι
τρόποι προώθησης των προϊόντων σας
Η
χρήση του Διαδικτύου σας δίνει πρόσβαση σε πολλές νέες και αποτελεσματικές
τεχνικές μάρκετινγκ που δεν υπήρχαν πριν από μια δεκαετία.
Το
Διαδίκτυο μπορεί να βελτιώσει την έκταση και την αποδοτικότητα του μάρκετινγκ
της επιχείρησής σας. Σας βοηθά να διαδώσετε τα προϊόντα σας και να κερδίσετε
νέους πελάτες τόσο στην έδρα σας όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Αυτή
η ενότητα καλύπτει τα εξής:
-
Τις ευκαιρίες για on-line μάρκετινγκ (δηλ την
προσέγγιση των δυνητικών και υπαρχόντων πελατών μιας εταιρείας μέσω Internet)
-
Πώς να κρατάτε ενήμερους τους πελάτες και τον Τύπο
-
Πώς να προκαλείτε το ενδιαφέρον και να επιτυγχάνετε έσοδα μέσω της on-line διαφήμισης
Το
επιχειρηματικό πλεονέκτημα
Τα
βασικά σύνεργα για το μάρκετινγκ στο Διαδίκτυο περιλαμβάνουν το ηλεκτρονικό
ταχυδρομείο (e-mail), τον Παγκόσμιο Ιστό (World Wide Web) και τις online ομάδες συζήτησης,
γνωστές ως newsgroups.
Από
τη στιγμή που θα εγκατασταθούν, τα συστήματα μάρκετινγκ είναι πολύ οικονομικά
στη λειτουργία.
Α. Το
ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) αποτελεί ένα
αποτελεσματικό και ευέλικτο εργαλείο για μάρκετινγκ χαμηλού προϋπολογισμού
- Αν
ξέρετε που να ψάξετε, μπορείτε να βρείτε πελάτες παντού, χωρίς
καθυστερήσεις, χωρίς έξοδα εκτύπωσης και χωρίς έξοδα διανομής
- Το
μήνυμά σας μπορεί να σταλεί σε εκατοντάδες ανθρώπους και εταιρείες σε
ολόκληρο τον κόσμο με χρέωση ενός τοπικού τηλεφωνήματος
- Το
ηλεκτρονικό μήνυμά σας μπορεί επίσης να έχει συγκεκριμένο στόχο. Φτάνει
απευθείας στον υπολογιστή του ατόμου που έχετε επιλέξει να σταλεί
- Τα
ενημερωτικά δελτία (newsletters)
που στέλνονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και οι κατάλογοι διευθύνσεων
μπορούν να αναπτυχθούν ώστε να παρέχουν τακτικά ενημερωμένες πληροφορίες και
να ενισχύουν την αφοσίωση των πελατών
-
Σας δίνεται η δυνατότητα να ανταποκρίνεστε άμεσα σε παραγγελίες πελατών σας
και να παρέχετε άμεσα τα στοιχεία των προϊόντων που σας ζητώνται
- Το
ηλεκτρονικό ταχυδρομείο προσφέρει άμεση, ταυτόχρονη διανομή των δελτίων τύπου
στον Τύπο
Β. Ο
Παγκόσμιος Ιστός (World Wide Web)
σας βοηθά να προωθείτε τα προϊόντα σας και να παρουσιάζετε νέα.
-
Μόνο με λίγα Ευρώ το μήνα, τα στοιχεία του προϊόντος σας, καθώς και ο
κατάλογος προϊόντων και τιμών γίνονται διαθέσιμα στον κόσμο, όλη μέρα, κάθε
μέρα
-
Ένας δικτυακός τόπος με δυνατότητα άμεσης απάντησης με e-mail, αποτελεί το καλύτερο κανάλι για
παροχή χρήσιμων πληροφοριών από τους πελάτες
-
Μπορείτε να αυξήσετε την αξία της πελατειακής σας εξυπηρέτησης, παρέχοντας
συμβουλές, απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις (F.A.Q.s), πληροφορίες για την ιστορία της
εταιρείας σας και απευθείας συνδέσμους (links) σε άλλους δικτυακούς τόπους
Γ. Η
συμμετοχή σε σχετικές συζητήσεις των newsgroups δημιουργεί ευκαιρίες για
δραστηριότητες μάρκετινγκ και επιχειρηματική συνεργασίας.
- Η
διερεύνηση του αγοραστικού κοινού σας μπορεί να σας οδηγήσει στην ανακάλυψη
μικρών και με ειδικά χαρακτηριστικά αγορών (niche markets)
- Οι
συζητήσεις των newsgroup
παρέχουν ευκαιρίες για προσεκτικές αλλά αποτελεσματικές πρωτοβουλίες δημόσιων
σχέσεων
-
Αξιολογώντας τις απόψεις των συμμετεχόντων για το κλάδο ή τα προϊόντα σας,
παίρνετε ιδέες και εστιάζετε σε αυτό ακριβώς που επιθυμούν οι πελάτες
Πως
να το εκμεταλλευτείτε
Η
αξιοποίηση του δυναμικού μάρκετινγκ του Διαδικτύου προϋποθέτει τη χρήση μιας
σειράς νέων εργαλείων για την επίτευξη παλιών επιχειρηματικών στόχων.
Α.
Δημιουργείστε ένα δικτυακό τόπο για να προωθήσετε την επιχείρηση και τα
προϊόντα σας.
-
Κάντε το δικτυακό τόπο σας πηγή πληροφοριών την οποία οι επισκέπτες θα εκτιμούν
- ακόμα κι αν δεν είναι ακόμα πελάτες σας.
Κάντε
την αναζήτηση των πληροφοριών εύκολη.
-
Επεξεργαστείτε τη δημιουργία ενός δικτυακού τόπου που προϋποθέτει την
συμμετοχή των επισκεπτών και τους ενθαρρύνει να επιστρέψουν.
-
Ενθαρρύνετε την υποβολή χρήσιμων πληροφοριών με τη βοήθεια ερωτηματολογίων,
ενημερωτικών δελτίων που στέλνονται με e-mail
- Να
αλλάζετε και να ενημερώνετε συχνά τις σελίδες σας για να έχει πάντα την πλέον
σύγχρονη εμφάνιση και περιεχόμενο.
Β.
Χρησιμοποιείτε τη διαδικτυακή διαφήμιση για να προσελκύσετε επισκέπτες.
- Η
πιο αποδοτική μέθοδος τιμολόγησης για την αγορά διαδικτυακής διαφήμισης
είναι αυτή που η τιμή της εξαρτάται από τον αριθμό των ανθρώπων που
κάνουν «κλικ» στη διαφήμιση και μεταφέρονται στο δικτυακό σας τόπο - γνωστή
ως «ποσοστό click-through».
- Ως
νέος διαφημιζόμενος, το πιο πιθανό είναι ότι θα σας προσφερθεί χώρος με
λιγότερο ευνοϊκούς όρους, όπως για παράδειγμα, ανά εμφάνιση (impression).
Αυτό
σημαίνει ότι θα χρεώνεστε για τον αριθμό των ατόμων που απλά βλέπουν τη
διαφήμισή σας, αντί για τα άτομα που την επιλέγουν.
-
Φροντίστε όλες οι παραδοσιακές διαφημιστικές σας μέθοδοι να περιέχουν
την ηλεκτρονική σας διεύθυνση.
Γ.
Συλλέγετε διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πελατών και άλλων επαφών και
κρατάτε τους ενήμερους με ενημερωτικά δελτία μέσω e-mail.
-
Παρέχετε στους υπάρχοντες πελάτες νέα για παρουσιάσεις προϊόντων, προσφορές,
βελτιώσεις υπηρεσιών και τεχνικές αλλαγές
-
Κρατάτε τους αντιπροσώπους, τους διανομείς και τους πωλητές ενήμερους για τα
νέα της εταιρείας
-
Χρησιμοποιείτε ανακοινώσεις ειδικών προσφορών για να προσελκύετε συνεχώς τους
επισκέπτες ώστε να επιστρέφουν στο δικτυακό τόπο σας
Δ.
Στοχεύστε σε νέους πελάτες μέσω καταλόγων διευθύνσεων ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου (e-mail).
-
Εκμεταλλευτείτε κάθε νόμιμη ευκαιρία που μπορείτε να βρείτε για να
δημιουργήσετε το δικό σας κατάλογο.
Πάντα
να προσπαθείτε να τηρείτε αρχείο με ηλεκτρονικές διευθύνσεις των
ανθρώπων που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τα προϊόντα σας.
Το
ηλεκτρονικό ταχυδρομείο έχει καλύτερα αποτελέσματα σε εστιασμένες
εκστρατείες. Χρησιμοποιήστε καταλόγους που στοχεύουν στην προσέγγιση αγορών niche, αλλά να ξέρετε ότι
ο κατάλογος που καταρτίζετε μόνος σας μάλλον θα είναι ο πιο ισχυρός από
όλους.
Ε.
Αποκτήστε δημοσιότητα στον Τύπο για τις δραστηριότητές σας στέλνοντας δελτία
τύπου με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
- Το
ηλεκτρονικό ταχυδρομείο καθιστά την αποστολή των δελτίων τύπου της εταιρείας
σας, μια εύκολη και οικονομική διαδικασία.
Για
τις περισσότερες μικρές εταιρείες, ο στόχος είναι να παρέχεται απλά κάλυψη σε
μια-δυο έγκυρες εφημερίδες του κλάδου ή σε μερικές τοπικές εφημερίδες, έτσι
ώστε να μην υπάρχει ανάγκη να έρθετε σε επαφή με εκατοντάδες συντάκτες.
-
Πολλοί δημοσιογράφοι, ιδιαίτερα σε τομείς υψηλής τεχνολογίας, προτιμούν πια
τα δελτία τύπου να αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Να
τα στέλνετε σε μορφή «μόνο κείμενο» (text only), χωρίς επισυναπτόμενα.
ΣΤ.
Βελτιώστε το προφίλ της εταιρείας σας με νέο κοινό απαντώντας σε
εξειδικευμένες ερωτήσεις σε ομαδικές συζητήσεις.
- Να
δίνετε χρήσιμες, πρακτικές, αμερόληπτες απαντήσεις, χωρίς να διαφημίζετε
κραυγαλέα το προϊόν σας
-
Φροντίστε τα μηνύματα που στέλνετε σε ομάδες συζητήσεων να περιέχουν ένα
μέρος με το όνομα και την ηλεκτρονική διεύθυνση της εταιρείας. Αυτό θα πρέπει
να είναι το μόνο εμφανές εργαλείο προβολής σας
Πόσο
θα σας κοστίσει;
Το
μάρκετινγκ στο Διαδίκτυο δεν απαιτεί πολλά έξοδα. Η εντύπωση που θα κάνετε θα
εξαρτηθεί τόσο από την εφευρετικότητα και την προσπάθεια που είστε έτοιμος να
καταβάλλετε όσο και από τον προϋπολογισμό σας.
Θα χρειαστεί να πληρώσετε έναν ειδικό για να δημιουργήσει το δικτυακό τόπο σας, αλλά δεν θα χρειαστεί να ξοδέψετε άλλα χρήματα για την καθημερινή λειτουργία του.
Α. Θα
πρέπει να προβλέψετε δαπάνες εγκατάστασης για την αγορά κατάλληλου
τεχνολογικού εξοπλισμού (hardware)
και λογισμικού ηλεκτρονικού υπολογιστή και για την καταχώρηση ενός ονόματος (domain name) στο Διαδίκτυο.
-
Επιλέξτε ένα όνομα (domain name)
που εκφράζει τη μάρκα ή την εταιρική επωνυμία σας.
Στην
ιδανική περίπτωση, η διεύθυνσή σας θα πρέπει να είναι ακριβώς όπως θα
φαντάζονταν ότι είναι οι επισκέπτες της.
Β. Τα
έξοδα λειτουργίας συνήθως είναι χαμηλά.
-
Προβλέψτε περιθώριο για την τακτική ενημέρωση του δικτυακού τόπου σας, για να
επιστρέφουν οι επισκέπτες
- Οι
τηλεφωνικοί λογαριασμοί της ομάδας μάρκετινγκ θα είναι υψηλοί αν οι υπεύθυνοι
για το μάρκετινγκ αξιοποιούν κατάλληλα το διαδίκτυο, τις ομάδες συζητήσεων
και τους καταλόγους διευθύνσεων
- Επενδύστε
στην εκπαίδευση. Αν οι υπάλληλοί σας γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν το
Διαδίκτυο αποτελεσματικά, θα μειωθεί το κόστος του χρόνου σύνδεσης, και θα
περιοριστούν άλλες δαπάνες
Δικτυακό
εναντίον παραδοσιακού μάρκετινγκ
|
|
Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011
Marketing στο Διαδίκτυο
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου