Οι
Πρόεδροι ΕΔΕΕ, ΣΔΕ, διαφημιστές και εκπρόσωποι καναλιών μιλούν στο
Marketing Week για τις επιπτώσεις της νέας τιμολογικής πολιτικής τους...
Νέα αναστάτωση δημιουργείται στη διαφημιστική αγορά από την απόφαση των ιδιωτικών καναλιών πανελλήνιας εμβέλειας να διαφοροποιήσουν προς το αυστηρότερο τον τρόπο πληρωμής τους, σε μια προσπάθεια να μειώσουν τις επισφάλειες και να ενισχύσουν τα έσοδά τους. Τα νέα δεδομένα στην τιμολόγηση έχουν δύο βασικούς άξονες. Ο πρώτος αφορά στην εξόφληση του τιμολογίου εντός 30 ημερών από την ημερομηνία έκδοσής τους, μετρητοίς, η οποία έχει έκπτωση 4%.
Ο δεύτερος αφορά στην πίστωση που πλέον δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 4 μήνες. Ο ΦΠΑ των αναφερόμενων τιμολογίων θα εξοφλείται εντός 25 ημερών από την ημερομηνία έκδοσής τους, με επιταγές ημέρας. Το ενδιαφέρον σημείο εδώ είναι η ρητή και ξεκάθαρη αναφορά των καναλιών, ότι για διαφημιστικές εταιρείες που έχουν αποκτήσει ή αναμένεται να αποκτήσουν δυσμενή οικονομικά στοιχεία ή είναι ασυνεπείς στις πληρωμές τους, η κατάθεση εντολής θα υλοποιείται μόνο με κατάθεση μετρητών ή με επιταγές πελατών τους, τις οποίες όμως θα αξιολογούν τα ίδια τα κανάλια για να αποφασίσουν εάν τις αποδέχονται ή όχι
Στο Marketing Week της Δευτέρας 12 Δεκεμβρίου δημοσιεύεται ρεπορτάζ για τις συνέπειες αυτής της κίνησης, στο οποίο απαντούν σε ερωτήματα που τους τέθηκαν οι Πρόεδροι της ΕΔΕΕ και του ΣΔΕ, Δημήτρης Γ. Μαύρος και Γρηγόρης Αντωνιάδης αντίστοιχα, ο Πάνος Κυριακόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Star Channel και Πρόεδρος της ΕΙΤΗΣΕΕ, ο Μανόλης Παπαπολύζος, Πρόεδρος του Ομίλου της DDB Athens και ο Θεόφιλος Κωτσίδης, Managing Partner της Tempo OMD Hellas.
Το πρόβλημα ωστόσο για τα κανάλια δεν σταματά εδώ, αφού σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Ισοτιμία, υπάρχει άτυπο non paper από την Τρόικα προς την Τράπεζα της Ελλάδος να παγώσουν τα διαφημιστικά προγράμματα των τραπεζών στην τηλεόραση. Εάν η πληροφορία επιβεβαιωθεί, τα κανάλια θα χάσουν μια από τις σημαντικότερες κατηγορίες διαφημιζόμενων.
Παράλληλα - και μέχρι στιγμής τουλάχιστον-, δεν φαίνεται ότι ο φόρος τηλεοπτικών διαφημίσεων θα καταργηθεί (ή τουλάχιστον αναβληθεί), αφού υπάρχει πρόβλεψη στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2012 για έσοδα 80 εκατ. ευρώ. Την ίδια χρονιά ζητείται από τα κανάλια να πληρώσουν και τέλος συχνοτήτων, που ανέρχεται στα 3,4 εκατ. ευρώ για το 2011 και 3,5 εκατ. ευρώ για το 2012. Και όλα αυτά όταν τους τελευταίους 24 μήνες η τηλεοπτική αγορά έχει συρρικνωθεί κατά 50% και πλέον.
Marketing Week
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου