Τι είναι SEM; Η φράση SEM προέρχεται από το “Search Engine Marketing” και η ακριβής μετάφραση της είναι μάρκετινγκ για τις μηχανές αναζήτησης. Όταν μιλάμε για Μάρκετινγκ για τις μηχανές αναζήτησης μιλάμε για Ιντερνέτ Μάρκετινγκ. Άρα το SEM είναι μία από τις μορφές ιντερνέτ μάρκετινγκ και ο τρόπος ώστε οι ιστοσελίδες να εμφανίζονται απευθείας στην πρώτη (δεύτερη, τρίτη ….) σελίδα του Google μέσω πληρωμένων ειδών διαφήμισης.
Το SEO, όπως προανέφερα στο post μου «Εισαγωγή στο SEO» είναι η «βελτιστοποίηση» της ίδιας μας της ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης για συγκεκριμένες λέξεις – κλειδιά (keywords).
To SEM ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ SEO, και το αντίστροφο. Από το SEM προκύπτουν τα “AdWords” τα οποία είναι ένα πληρωμένο είδος διαφήμισης. Τα AdWords, είναι εκείνο το είδος της διαφήμισης που με βάση την ορολογία του Μάρκετινγκ ανήκουν στην κατηγορία PPC (Pay Per Click).
Παράδειγμα Adwords :
Όπως παρατηρείτε στην εικόνα, τα κυκλωμένα αποτελέσματα αποτελούν μέρος πληρωμένης διαφήμισης. Αυτά είναι τα λεγόμενα “AdWords”. Βρίσκονται ποιο πάνω από τα «κλασικά» αποτελέσματα καθώς και στα δεξιά. Αυτά τα «κλασικά» αποτελέσματα, ονομάζονται οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Δηλαδή αυτά στα οποία γίνεται το SEO. Με λίγα λόγια, τα AdWords ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ SEO.
Τι σημαίνει “Pay Per Click” ; Χρεώνεσαι για κάθε κλικ που γίνεται επάνω στην διαφήμιση που προβάλλεις στις μηχανές αναζήτησης. Μην το βλέπεις στραβά, το να πληρώνεις για κάθε click δεν είναι το χειρότερο πράγμα στον κόσμο εφόσον όταν μάθεις πως γίνονται σωστά τα AdWords, θα είναι στο μέλλον μία κερδοφόρα επένδυση για σένα.
Adwords προσφέρουν η Google με το “Google Adwords” η Yahoo! Με το “Yahoo! Search Marketing” και η Bing με το “Microsoft adCenter” καθώς και το Facebook.
Ποιο κάτω σας παραθέτω κάποιες πιθανές ερωτήσεις που θα μπορούσαν να έχουν αρχάριοι πάνω στο SEΜ και αντίστοιχες απαντήσεις.
1)Αν με το SEM μπορώ να είμαι στην πρώτη θέση του Google κατευθείαν, ποιος ο λόγος αντί για SEO να μην χρησιμοποιώ πάντα SEM, δηλαδή ποια είναι τα «αρνητικά» του SEM;
Σε αντίθεση με το SEO όπου κάνεις βελτιστοποίηση για τα προϊόντα που πουλάς (Αν κάποιος επιχειρηματίας για παράδειγμα πουλάει έπιπλα, κάνει SEO για την λέξη έπιπλα) ή για την ιστοσελίδα του, το SEM σαν μία γενική μορφή μάρκετινγκ απαιτεί ενός άλλου είδους «εξονυχιστική» έρευνα (Keyword Research – Keyword Analysis, Trends, Market Trends)** τα οποία σε συνδυασμό με το PR (δηλαδή δημόσιες σχέσεις και προσέλκυση πιθανών πελατών μέσω διαφημιστικών κειμένων τα οποία είναι περιορισμένα σε λέξεις) θα σου δημιουργήσουν θετικό ROI*** (Return on Investment).
Συνεπώς η έρευνα στο SEM είναι αρκετά πολύπλοκη και είναι επιτυχής εάν και μόνο εξεταστούν οι παραπάνω παράμετροι (Keyword Research – Keyword Analysis, Trends, Market Trends βλ. επόμενο post) ενώ με το SEO αν ο εκάστοτε επιχειρηματίας επιτύχει να βρεθεί στην κατάλληλη κατάταξη τότε το μόνο σίγουρο είναι το κέρδος. Για να γίνω λίγο ποιο αναλυτικός , για το SEO πληρώνεις ΜΟΝΑΧΑ μία φορά για να έχεις σταθερό κέρδος, ενώ με τα AdWords πρέπει να βρεις τη σωστή φόρμουλα και εκτός αυτού πρέπει να έχεις και μία ποιοτική ιστοσελίδα ειδάλλως ….άστο καλύτερα…
2)Δηλαδή, όχι στο SEM ;
Ναι μεν αλλά… εάν γίνει με το σωστό τρόπο η καμπάνια Adwords, είναι τρομακτικά αποδοτικότερη από το SEO και από οποιαδήποτε άλλη μορφή μάρκετινγκ. Άρα SEΟ = Σταθερή μακροπρόθεσμη επένδυση, SEM = Τέχνη, ρίσκο και κέρδος. Αυτό είναι μία οπτική γωνία με βάση τις παραμέτρους που εξετάσαμε ποιο πάνω.
Κάποιος άλλος, που θα τον ένοιαζαν άλλοι παράμετροι (Παράδειγμα : Κάποιος επιχειρηματίας μόλις δημιούργησε μία ιστοσελίδα και θέλει να την διαφημίσει, να πει «είμαστε εδώ ανοίξαμε και σας περιμένουμε» μπορεί να διαθέσει μερικά χρήματα για AdWords αλλά όχι με στόχο να τα πάρει πίσω αφού ουσιαστικά συστήνεται μέσω αυτών… για αρχή.
Άρα το SEO και το SEM (Ανάμεσα σε πολλές άλλες διαφημιστικές μεθόδους) καλύπτουν όλα τα γούστα. Και τον σταθερό μακροπρόθεσμο επενδυτή, και τον «τζογαδόρο» αντίστοιχα.
3)Μπορούν να συνδυαστούν το SEO και το SEM για καλύτερα αποτελέσματα;
Εδώ θα σας μιλήσω καθαρά υποκειμενικά και θα σας πω την άποψη μου. Και τα 2 είναι εξίσου σημαντικά και θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα και στον σωστό βαθμό. SEO για τις βασικές λέξεις σου – κλειδιά σε υψηλές θέσεις κατάταξης (1η, 2η, 3η θέση στο Google) σε συνδυασμό με Adwords (SEM) για δευτερεύοντες ποιο εξειδικευμένες λέξεις – κλειδιά δημιουργεί κέρδος.
4)Είμαι σπεσιαλίστας και στο SEO και στο SEM. Τα χρησιμοποιώ ξεχωριστά και σε συνδυασμό. Παρόλα αυτά, δεν μου αποφέρουν κέρδος. Τι φταίει ;
Όταν χτίζεις ένα σπίτι πρώτα βάζεις τα θεμέλια και μετά βάφεις τους τοίχους. Το ίδιο ισχύει και με την διαφήμιση. Πρώτα φτιάχνεις μία ιδανική ιστοσελίδα (ωραίο κείμενο, πρακτική για τον επισκέπτη και γενικότερα μελετημένη) και μετά μπαίνεις στην διαδικασία να την κάνεις να αποκτήσει επισκεψιμότητα. Τι να το κάνεις το SEO και το SEM αν ο άλλος βγαίνει από την ιστοσελίδα σου στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα ; Θα φτάσει μέχρι την 20η σελίδα για να βρει αυτό που θέλει, και εδώ καταρρίπτεται και ο μύθος του SEO. Λέγοντας αυτά δεν υποτιμώ την αξία του SEO σε καμία περίπτωση απλά τονίζω την αξία της ποιοτικής ιστοσελίδας.
by Χρηστος Κωστουρος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου