Πέμπτη, 21 Ιούλιος 2011 10:46
Ο τουρισμός είναι μια πολύ σημαντική πηγή εσόδων για την Ελλάδα. Μας το τονίζουν όπου βρεθούμε και όπου σταθούμε. Είναι αλήθεια. Που όμως πηγαίνουν αυτά τα λεφτά; Αν πηγαίνουν στην πλειοψηφία του κοινωνικού συνόλου, τότε ναι. Να ενισχύσουμε τις τουριστικές υποδομές. Αν όμως υπάρχουν κάποιες στρεβλώσεις μήπως θα πρέπει να τις διορθώσουμε;
Θα μιλήσουμε μόνο για ένα λιμάνι της χώρας, καθόλου όμως τυχαίο. Είναι το λιμάνι του Κατακόλου: κρατά σταθερά την πρώτη θέση μετά τον Πειραιά, ανάμεσα σε όλα τα Ελληνικά λιμάνια, κρουαζιεροπλοίας με μερίδιο 25% (1 εκ. επισκέπτες από τα 4 συνολικά που δέχεται η χώρα), ενώ η κίνησή του είναι μεγαλύτερη από πολύ πιο γνωστά και μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου όπως αυτά της Νάπολης, του Ντουμπρόβνικ, της Βαλέτας, της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπουλης[1].
Με στόχο λοιπόν τα χρήματα του ενός εκατομμυρίου τουριστών που προσεγγίζουν το λιμάνι, γίνεται πόλεμος, ανάμεσα στους διάφορους εμπλεκόμενους. Όλοι, είναι εναντίον όλων. Το πιο άσχημο, είναι ότι κοιτούν αποκλειστικά το δικό τους συμφέρον και δεν τους ενδιαφέρει καθόλου, ούτε το κοινωνικό σύνολο, ούτε το μακροπρόθεσμο συμφέρον του τόπου. Στη μάχη για την υπεράσπιση των συντεχνιακών συμφερόντων, χρησιμοποιούν κάθε είδους μέσα.
Πριν τρία χρόνια περίπου, οι καταστηματάρχες της Ολυμπίας, εκτιμώντας προφανώς ότι οι τουρίστες δεν αγοράζουν αρκετά από αυτούς, σε συνεννόηση με το Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας, εκπόνησαν ‘κυκλοφοριακή’ μελέτη και απαγόρεψαν στα τουριστικά λεωφορεία να σταθμεύουν κοντά στον αρχαιολογικό χώρο. Τα τοποθέτησαν στην είσοδο του χωριού, έτσι ώστε οι τουρίστες περπατώντας αναγκαστικά για να πάνε στα αρχαία, θα περνούσαν μπροστά από τα καταστήματά τους[2]. ‘Δεν μπορεί, αν περάσουν χιλιάδες, κάποιος θα ψωνίσει’ σκέφτηκαν. Και ο δήμος, η ‘τοπική εξουσία’, βοηθός στα χέρια των εμπόρων.
Από την άλλη πλευρά, οι καταστηματάρχες του Κατακόλου, κάνουν ότι μπορούν για να παραμείνουν οι τουρίστες στο Κατάκολο και να μην πάνε στην αρχαία Ολυμπία ή οπουδήποτε αλλού. Π.χ. με το που βγαίνουν οι τουρίστες στο λιμάνι, βλέπουν μια τεράστια πινακίδα που δείχνει την κατεύθυνση για Αρχαία Ολυμπία. Θαυμάσιο, θα σκεφτείτε, αλλά …. η πινακίδα λέει ψέματα. Μας βεβαιώνει δηλαδή ότι η Ολυμπία απέχει 38 χλμ. ενώ δεν ξεπερνά τα 31! Στόχος να παρουσιαστεί όσο πιο μακριά ο αρχαιολογικός χώρος, έτσι ώστε να αποθαρρυνθούν οι τουρίστες και να μείνουν Κατάκολο. Θα πείτε, να αλλάξει η πινακίδα. Ποια δημοτική αρχή όμως θα το έκανε, με όλο τον ‘εμπορικό κόσμο’ του Κατακόλου εναντίον της;
Οι έμποροι του Κατακόλου, έχουν δυο συλλόγους. Ο ένας, ο μικρός έχει περίπου 15 μέλη. Τόσο υπερασπίζεται τα συμφέροντά του, ώστε τόλμησε να στείλει εξώδικο στο Λιμενικό και στο Λιμεναρχείο, γιατί έχουν γραφείο πληροφοριών και στο γραφείο πληροφοριών ενημερώνουν τους τουρίστες για ολόκληρη την περιοχή και όχι μόνο για το Κατάκολο. Στο εξώδικό τους αναφέρουν ότι ο υπάλληλος, δίνει πληροφορίες και για μετάβαση στην Αρχαία Ολυμπία με τρένο!!! Φτάνουν στο σημείο, οι ‘ελεύθεροι επαγγελματίες, ασκούντες εμπορική δραστηριότητα’ όπως υπογράφουν (για την ιστορία υπογράφουν 8), να αναφέρονται και στην εργασία του εργαζόμενου στο κιόσκι πληροφοριών, με έμμεσο στόχο να τον εκφοβίσουν. Απειλούν δε, με δικαστική διαμάχη (φανταστείτε πόσο μπορεί να δουλέψει ο οποιοσδήποτε, όταν γνωρίζει ότι η δουλειά του θα κριθεί …δικαστικά). Βέβαια κάποιος από τους υπογράφοντες, ξέχασε να μας πει, πως ακριβώς πήρε την άδεια από την πολεοδομία για το οίκημα (σομόν χρώμα) που έφτιαξε στο Κατάκολο και είναι εντελώς αντίθετο με το οικοδομικό στυλ της περιοχής.
Αυτό είναι το πρόβλημα. Ανοίγουν μια επιχείρηση, βγάζουν αρκετά χρήματα, και στη συνέχεια χρησιμοποιούν τα χρήματα για την οικονομική υποδούλωση όλης της τοπικής κοινωνίας. Για παράδειγμα, ο πρόεδρος του άλλου εμπορικού συλλόγου. Κατάστημα, μετοχές στο ρυμουλκό κλπ. Όλα αυτά καλά. Μόνο που, με τα λεφτά, από όλες αυτές τις δραστηριότητες, έφτιαξε πολυώροφο ξενοδοχείο επάνω στο βουνό του Κατακόλου. Πως; Μόνο η πολεοδομία Πύργου ξέρει. Δηλαδή , όταν τα χρήματα των τουριστών κατευθύνονται σε λίγα άτομα, αυτά τα παίρνουν και συνεχίζουν να διαφθείρουν ένα σύστημα εξουσίας απολύτως διεφθαρμένο.
Πόση δύναμη έχουν; Δεν γνωρίζουμε. Εμείς βλέπουμε μόνο τα αποτελέσματα. Π.χ. το ΚΤΕΛ του νομού Ηλείας, έκανε αίτηση και εγκρίθηκε μια καθόλα νόμιμη γραμμή, Κατάκολο Ολυμπία. Με ένα πολύ φτηνό εισιτήριο, οι τουρίστες θα είχαν τη δυνατότητα να μεταφέρονται στον παγκοσμίου φήμης αρχαιολογικό χώρο, να γνωρίσουν κάτι από το αρχαίο ελληνικό πνεύμα και να μιλήσουν και σε άλλους στην πατρίδα τους, τουλάχιστον για τα αρχαιοελληνικά επιτεύγματα. Όμως οι ‘καταστηματάρχες’ του Κατακόλου, φρόντισαν και συνάντησαν τον αντιπεριφερειάρχη (τέως νομάρχη). Αμέσως μετά, ο αντιπεριφερειάρχης δήλωσε, ότι … αναστέλλεται η λειτουργία της γραμμής του ΚΤΕΛ (είπαμε ότι ήταν νομιμότατη)!!!
Θα πει κάποιος, ότι δημιουργούνται θέσεις εργασίας στα καταστήματα του Κατακόλου (είναι λιγότερα από 100). Βεβαίως δημιουργούνται. Είναι όμως κυρίως ανασφάλιστες και κακοπληρωμένες. Π.χ. υπάλληλος με τέσσερις ξένες γλώσσες, για εργασία από τις 7.30 έως τις 1.00 όταν υπάρχουν μόνο πρωινά πλοία και έως τις 6 όταν υπάρχουν απογευματινά (50-50 υπολογίστε), παίρνει το τεράστιο ποσό των …. 30 ευρώ!!! Χωρίς ΙΚΑ, η τιμή είναι και για τα σαββατοκύριακα, (ορθοστασία). Αν πουλήσουν πάρα πολλά αντικείμενα, μπορεί να πάρουν ‘δώρο’ στο τέλος, άλλα 20 ευρώ. Αυτό είναι όλο. Ας μας πουν οι καταστηματάρχες πόσοι δουλεύουν και πόσοι είναι ανασφάλιστοι, (γιατί εμείς έχουμε πολλούς υπόψη μας).
Θα σκεφτόταν κάποιος, ότι ναι μεν δεν κερδίζουν οι εργαζόμενοι, αλλά κερδίζει το κοινωνικό σύνολο, δηλαδή όλοι μας, από το φόρο. Μιλήστε ξένη γλώσσα στο Κατάκολο, και άμα σας δώσουν απόδειξη… τα ξαναλέμε. Στην πράξη, δεν δίνονται αποδείξεις στο Κατάκολο, παρά ένα πολύ μικρό ποσοστό, επι των πωλήσεων.
Εκτός από τους καταστηματάρχες, η άλλη μεγάλη ομάδα που εκμεταλλεύεται τους τουρίστες, είναι οι ταξιτζήδες[3]. Σκοπός να επισκεφτούν ένα μέρος και να τους μεταφέρουν μόνο αυτοί. Για αυτό, π.χ. σκίζουν τις αφίσες του τρένου. Χρησιμοποιούν μεθόδους, ας τις ονομάσουμε απλά, μη ευγενικές, για την εταιρεία που διαθέτει λεωφορείο για Ολυμπία. Τους έδωσαν κιόσκι πληροφοριών με άδεια για ένα άτομο και τα έκαναν δύο. Όμως το πιο σημαντικό, είναι οι απίστευτες τιμές που χρεώνουν τους τουρίστες, για να επισκεφτούν τις διάφορες τοποθεσίες. Πχ. Από τον επίσημο κατάλογο που έχουν δώσει, χρεώνουν κούρσα έως την παραλία του Αγίου Ανδρέα, μόνο να πας 20 ευρώ. Απόσταση; 2,5 χιλιόμετρα. Ναι καλά διαβάσατε, είκοσι ευρώ για δυόμισι χιλιόμετρα. Τι εντύπωση σχηματίζουν οι τουρίστες για την Ελλάδα, με αυτές τις χρεώσεις; Πασχίζει ο λαός να έχουν μια θετική εικόνα οι ξένοι. Και έρχονται οι ταξιτζήδες και τα τινάζουν όλα στον αέρα. Μήπως πληρώνουν φόρο; Προφανώς αστειεύεστε. Ο τρόπος άλλωστε που βλέπουν οι ταξιτζήδες το θέμα, φάνηκε και από την απεργία στις 19/7/2011. Μαζεύτηκαν όλα τα ταξί. Στο δρόμο Κατάκολο Ολυμπία, άφησαν να περάσουν μόνο τα μισθωμένα λεωφορεία από τις εταιρίες. Και .. απέκλεισαν όλα τα υπόλοιπα. Η κατάληψη, δεν ήταν συμβολική, όπως ισχυρίζονται. Ήταν πραγματική. Π.χ. μπλοκάρισαν το τρένο, το οποίο αναγκάστηκε να δώσει πίσω τα χρήματα από τα εισιτήρια που είχε εκδώσει. Μόνο που με τα τρένα, κυκλοφορούν κυρίως οι τουρίστες που έχουν λιγότερα χρήματα. Δηλαδή στην πράξη οι ταξιτζήδες, δεν άφησαν τους πιο φτωχούς τουρίστες να προσεγγίσουν την Ολυμπία. Μια και απεργούσαν εκείνοι, δεν έπρεπε να κινηθεί τίποτα!!!
Στο λιμάνι του Κατακόλου, λιγότεροι από 100 καταστηματάρχες και λιγότεροι από 100 ταξιτδήδες, εκμεταλλεύονται 1 000 000 τουρίστες. Τι κερδίζει ο υπόλοιπος λαός, εκτός από ψίχουλα; Ναι κερδίζει. Τα … απορρίμματα των κρουαζιερόπλοιων. Πολύ συχνά, ολόκληρος ο κόλπος γεμίζει φυσαλίδες, που όλοι γνωρίζουν ότι είναι από τις βρωμιές των πλοίων. Για αυτό δεν μιλάει κανείς. Για το γεγονός, πως ο κόλπος βρωμίζει, με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο κόσμος να κάνει μπάνιο, κανείς δεν έχει να πει τίποτα. Ο τουρισμός στο Κατάκολο, ωφελεί ελάχιστους, δεν ενδιαφέρει οικονομικά τους περισσότερους και έχει άσχημες συνέπειες για το περιβάλλον. Μήπως πρέπει να ξαναδούμε τα πράγματα από την αρχή ;
ΟΜΑΔΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΗΛΕΙΑΣ
Ο τουρισμός είναι μια πολύ σημαντική πηγή εσόδων για την Ελλάδα. Μας το τονίζουν όπου βρεθούμε και όπου σταθούμε. Είναι αλήθεια. Που όμως πηγαίνουν αυτά τα λεφτά; Αν πηγαίνουν στην πλειοψηφία του κοινωνικού συνόλου, τότε ναι. Να ενισχύσουμε τις τουριστικές υποδομές. Αν όμως υπάρχουν κάποιες στρεβλώσεις μήπως θα πρέπει να τις διορθώσουμε;
Θα μιλήσουμε μόνο για ένα λιμάνι της χώρας, καθόλου όμως τυχαίο. Είναι το λιμάνι του Κατακόλου: κρατά σταθερά την πρώτη θέση μετά τον Πειραιά, ανάμεσα σε όλα τα Ελληνικά λιμάνια, κρουαζιεροπλοίας με μερίδιο 25% (1 εκ. επισκέπτες από τα 4 συνολικά που δέχεται η χώρα), ενώ η κίνησή του είναι μεγαλύτερη από πολύ πιο γνωστά και μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου όπως αυτά της Νάπολης, του Ντουμπρόβνικ, της Βαλέτας, της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπουλης[1].
Με στόχο λοιπόν τα χρήματα του ενός εκατομμυρίου τουριστών που προσεγγίζουν το λιμάνι, γίνεται πόλεμος, ανάμεσα στους διάφορους εμπλεκόμενους. Όλοι, είναι εναντίον όλων. Το πιο άσχημο, είναι ότι κοιτούν αποκλειστικά το δικό τους συμφέρον και δεν τους ενδιαφέρει καθόλου, ούτε το κοινωνικό σύνολο, ούτε το μακροπρόθεσμο συμφέρον του τόπου. Στη μάχη για την υπεράσπιση των συντεχνιακών συμφερόντων, χρησιμοποιούν κάθε είδους μέσα.
Πριν τρία χρόνια περίπου, οι καταστηματάρχες της Ολυμπίας, εκτιμώντας προφανώς ότι οι τουρίστες δεν αγοράζουν αρκετά από αυτούς, σε συνεννόηση με το Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας, εκπόνησαν ‘κυκλοφοριακή’ μελέτη και απαγόρεψαν στα τουριστικά λεωφορεία να σταθμεύουν κοντά στον αρχαιολογικό χώρο. Τα τοποθέτησαν στην είσοδο του χωριού, έτσι ώστε οι τουρίστες περπατώντας αναγκαστικά για να πάνε στα αρχαία, θα περνούσαν μπροστά από τα καταστήματά τους[2]. ‘Δεν μπορεί, αν περάσουν χιλιάδες, κάποιος θα ψωνίσει’ σκέφτηκαν. Και ο δήμος, η ‘τοπική εξουσία’, βοηθός στα χέρια των εμπόρων.
Από την άλλη πλευρά, οι καταστηματάρχες του Κατακόλου, κάνουν ότι μπορούν για να παραμείνουν οι τουρίστες στο Κατάκολο και να μην πάνε στην αρχαία Ολυμπία ή οπουδήποτε αλλού. Π.χ. με το που βγαίνουν οι τουρίστες στο λιμάνι, βλέπουν μια τεράστια πινακίδα που δείχνει την κατεύθυνση για Αρχαία Ολυμπία. Θαυμάσιο, θα σκεφτείτε, αλλά …. η πινακίδα λέει ψέματα. Μας βεβαιώνει δηλαδή ότι η Ολυμπία απέχει 38 χλμ. ενώ δεν ξεπερνά τα 31! Στόχος να παρουσιαστεί όσο πιο μακριά ο αρχαιολογικός χώρος, έτσι ώστε να αποθαρρυνθούν οι τουρίστες και να μείνουν Κατάκολο. Θα πείτε, να αλλάξει η πινακίδα. Ποια δημοτική αρχή όμως θα το έκανε, με όλο τον ‘εμπορικό κόσμο’ του Κατακόλου εναντίον της;
Οι έμποροι του Κατακόλου, έχουν δυο συλλόγους. Ο ένας, ο μικρός έχει περίπου 15 μέλη. Τόσο υπερασπίζεται τα συμφέροντά του, ώστε τόλμησε να στείλει εξώδικο στο Λιμενικό και στο Λιμεναρχείο, γιατί έχουν γραφείο πληροφοριών και στο γραφείο πληροφοριών ενημερώνουν τους τουρίστες για ολόκληρη την περιοχή και όχι μόνο για το Κατάκολο. Στο εξώδικό τους αναφέρουν ότι ο υπάλληλος, δίνει πληροφορίες και για μετάβαση στην Αρχαία Ολυμπία με τρένο!!! Φτάνουν στο σημείο, οι ‘ελεύθεροι επαγγελματίες, ασκούντες εμπορική δραστηριότητα’ όπως υπογράφουν (για την ιστορία υπογράφουν 8), να αναφέρονται και στην εργασία του εργαζόμενου στο κιόσκι πληροφοριών, με έμμεσο στόχο να τον εκφοβίσουν. Απειλούν δε, με δικαστική διαμάχη (φανταστείτε πόσο μπορεί να δουλέψει ο οποιοσδήποτε, όταν γνωρίζει ότι η δουλειά του θα κριθεί …δικαστικά). Βέβαια κάποιος από τους υπογράφοντες, ξέχασε να μας πει, πως ακριβώς πήρε την άδεια από την πολεοδομία για το οίκημα (σομόν χρώμα) που έφτιαξε στο Κατάκολο και είναι εντελώς αντίθετο με το οικοδομικό στυλ της περιοχής.
Αυτό είναι το πρόβλημα. Ανοίγουν μια επιχείρηση, βγάζουν αρκετά χρήματα, και στη συνέχεια χρησιμοποιούν τα χρήματα για την οικονομική υποδούλωση όλης της τοπικής κοινωνίας. Για παράδειγμα, ο πρόεδρος του άλλου εμπορικού συλλόγου. Κατάστημα, μετοχές στο ρυμουλκό κλπ. Όλα αυτά καλά. Μόνο που, με τα λεφτά, από όλες αυτές τις δραστηριότητες, έφτιαξε πολυώροφο ξενοδοχείο επάνω στο βουνό του Κατακόλου. Πως; Μόνο η πολεοδομία Πύργου ξέρει. Δηλαδή , όταν τα χρήματα των τουριστών κατευθύνονται σε λίγα άτομα, αυτά τα παίρνουν και συνεχίζουν να διαφθείρουν ένα σύστημα εξουσίας απολύτως διεφθαρμένο.
Πόση δύναμη έχουν; Δεν γνωρίζουμε. Εμείς βλέπουμε μόνο τα αποτελέσματα. Π.χ. το ΚΤΕΛ του νομού Ηλείας, έκανε αίτηση και εγκρίθηκε μια καθόλα νόμιμη γραμμή, Κατάκολο Ολυμπία. Με ένα πολύ φτηνό εισιτήριο, οι τουρίστες θα είχαν τη δυνατότητα να μεταφέρονται στον παγκοσμίου φήμης αρχαιολογικό χώρο, να γνωρίσουν κάτι από το αρχαίο ελληνικό πνεύμα και να μιλήσουν και σε άλλους στην πατρίδα τους, τουλάχιστον για τα αρχαιοελληνικά επιτεύγματα. Όμως οι ‘καταστηματάρχες’ του Κατακόλου, φρόντισαν και συνάντησαν τον αντιπεριφερειάρχη (τέως νομάρχη). Αμέσως μετά, ο αντιπεριφερειάρχης δήλωσε, ότι … αναστέλλεται η λειτουργία της γραμμής του ΚΤΕΛ (είπαμε ότι ήταν νομιμότατη)!!!
Θα πει κάποιος, ότι δημιουργούνται θέσεις εργασίας στα καταστήματα του Κατακόλου (είναι λιγότερα από 100). Βεβαίως δημιουργούνται. Είναι όμως κυρίως ανασφάλιστες και κακοπληρωμένες. Π.χ. υπάλληλος με τέσσερις ξένες γλώσσες, για εργασία από τις 7.30 έως τις 1.00 όταν υπάρχουν μόνο πρωινά πλοία και έως τις 6 όταν υπάρχουν απογευματινά (50-50 υπολογίστε), παίρνει το τεράστιο ποσό των …. 30 ευρώ!!! Χωρίς ΙΚΑ, η τιμή είναι και για τα σαββατοκύριακα, (ορθοστασία). Αν πουλήσουν πάρα πολλά αντικείμενα, μπορεί να πάρουν ‘δώρο’ στο τέλος, άλλα 20 ευρώ. Αυτό είναι όλο. Ας μας πουν οι καταστηματάρχες πόσοι δουλεύουν και πόσοι είναι ανασφάλιστοι, (γιατί εμείς έχουμε πολλούς υπόψη μας).
Θα σκεφτόταν κάποιος, ότι ναι μεν δεν κερδίζουν οι εργαζόμενοι, αλλά κερδίζει το κοινωνικό σύνολο, δηλαδή όλοι μας, από το φόρο. Μιλήστε ξένη γλώσσα στο Κατάκολο, και άμα σας δώσουν απόδειξη… τα ξαναλέμε. Στην πράξη, δεν δίνονται αποδείξεις στο Κατάκολο, παρά ένα πολύ μικρό ποσοστό, επι των πωλήσεων.
Εκτός από τους καταστηματάρχες, η άλλη μεγάλη ομάδα που εκμεταλλεύεται τους τουρίστες, είναι οι ταξιτζήδες[3]. Σκοπός να επισκεφτούν ένα μέρος και να τους μεταφέρουν μόνο αυτοί. Για αυτό, π.χ. σκίζουν τις αφίσες του τρένου. Χρησιμοποιούν μεθόδους, ας τις ονομάσουμε απλά, μη ευγενικές, για την εταιρεία που διαθέτει λεωφορείο για Ολυμπία. Τους έδωσαν κιόσκι πληροφοριών με άδεια για ένα άτομο και τα έκαναν δύο. Όμως το πιο σημαντικό, είναι οι απίστευτες τιμές που χρεώνουν τους τουρίστες, για να επισκεφτούν τις διάφορες τοποθεσίες. Πχ. Από τον επίσημο κατάλογο που έχουν δώσει, χρεώνουν κούρσα έως την παραλία του Αγίου Ανδρέα, μόνο να πας 20 ευρώ. Απόσταση; 2,5 χιλιόμετρα. Ναι καλά διαβάσατε, είκοσι ευρώ για δυόμισι χιλιόμετρα. Τι εντύπωση σχηματίζουν οι τουρίστες για την Ελλάδα, με αυτές τις χρεώσεις; Πασχίζει ο λαός να έχουν μια θετική εικόνα οι ξένοι. Και έρχονται οι ταξιτζήδες και τα τινάζουν όλα στον αέρα. Μήπως πληρώνουν φόρο; Προφανώς αστειεύεστε. Ο τρόπος άλλωστε που βλέπουν οι ταξιτζήδες το θέμα, φάνηκε και από την απεργία στις 19/7/2011. Μαζεύτηκαν όλα τα ταξί. Στο δρόμο Κατάκολο Ολυμπία, άφησαν να περάσουν μόνο τα μισθωμένα λεωφορεία από τις εταιρίες. Και .. απέκλεισαν όλα τα υπόλοιπα. Η κατάληψη, δεν ήταν συμβολική, όπως ισχυρίζονται. Ήταν πραγματική. Π.χ. μπλοκάρισαν το τρένο, το οποίο αναγκάστηκε να δώσει πίσω τα χρήματα από τα εισιτήρια που είχε εκδώσει. Μόνο που με τα τρένα, κυκλοφορούν κυρίως οι τουρίστες που έχουν λιγότερα χρήματα. Δηλαδή στην πράξη οι ταξιτζήδες, δεν άφησαν τους πιο φτωχούς τουρίστες να προσεγγίσουν την Ολυμπία. Μια και απεργούσαν εκείνοι, δεν έπρεπε να κινηθεί τίποτα!!!
Στο λιμάνι του Κατακόλου, λιγότεροι από 100 καταστηματάρχες και λιγότεροι από 100 ταξιτδήδες, εκμεταλλεύονται 1 000 000 τουρίστες. Τι κερδίζει ο υπόλοιπος λαός, εκτός από ψίχουλα; Ναι κερδίζει. Τα … απορρίμματα των κρουαζιερόπλοιων. Πολύ συχνά, ολόκληρος ο κόλπος γεμίζει φυσαλίδες, που όλοι γνωρίζουν ότι είναι από τις βρωμιές των πλοίων. Για αυτό δεν μιλάει κανείς. Για το γεγονός, πως ο κόλπος βρωμίζει, με αποτέλεσμα να μην μπορεί ο κόσμος να κάνει μπάνιο, κανείς δεν έχει να πει τίποτα. Ο τουρισμός στο Κατάκολο, ωφελεί ελάχιστους, δεν ενδιαφέρει οικονομικά τους περισσότερους και έχει άσχημες συνέπειες για το περιβάλλον. Μήπως πρέπει να ξαναδούμε τα πράγματα από την αρχή ;
ΟΜΑΔΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΗΛΕΙΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου