Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Οnline προβολές - Ανεβάστε τα εταιρικά σας βίντεο

Αν το µόνο που θέλετε είναι να δουν κάποιοι τα βίντεό σας, τα οποία µπορεί να αφορούν διαφήµιση προϊόντων και υπηρεσιών της εταιρείας σας, τότε ανεβάστε τα στο YouTube. Αν, ωστόσο, θέλετε να τα δουν περισσότεροι ή να τα ενσωµατώσετε στο εταιρικό σας site ή απλώς να τα χρησιµοποιήσετε για να φέρετε κίνηση σε αυτό, τότε θα ήταν καλό να στραφείτε σε άλλες υπηρεσίες φιλοξενίας [hosting] και να µην περιοριστείτε στο YouTube. Aν, επιπλέον, χρησιµοποιείτε πολλές υπηρεσίες video hosting, τότε σίγουρα θα θέλετε έναν γρήγορο και απλό τρόπο για να ανεβάσετε τα βίντεό σας. Στον παρόν άρθρο θα σας δείξουµε πώς να τα κάνετε όλα αυτά.

ΥοuTube

Αναµφίβολα, το YouTube [www.youtube.com] αποτελεί τον παντοκράτορα του βίντεο στο Web. Κάθε βίντεο που δηµιουργείτε για δηµόσια κατανάλωση, θα πρέπει να ανέβει στο YouTube, ενώ σε κάθε βίντεο που ανεβάζετε, οφείλετε να ενσωµατώνετε ένα κείµενο που να περιέχει το URL του site σας. Σηµειώστε ότι όλα τα βίντεο που ανεβάζετε στο YouTube φέρουν το λογότυπο της υπηρεσίας, το οποίο σηµαίνει ότι το YouTube χρησιµοποιεί το site σας για να προβληθεί.

Πριν, ωστόσο, αρχίσετε να ανεβάζετε σωρηδόν βίντεο στο YouTube, επισκεφτείτε τη διεύθυνση www.youtube.com/t/creators_corner, όπου θα µάθετε πώς να εκµεταλλευτείτε πλήρως τη δηµοφιλή υπηρεσία διαµοιρασµού βίντεο.

Από την πληθώρα επιλογών ξεχωρίζει το Feature Kit. Εκεί µπορείτε να βρείτε και το Promoted Videos, µε άλλα λόγια έναν τρόπο για να διαφηµίζετε τα βίντεό σας ώστε να προσελκύσετε πελάτες, επισκέπτες και συνδροµητές στο κανάλι σας στο YouTube [σας συστήνουµε να δηµιουργήσετε ένα κανάλι σχετικό µε την εταιρεία-site σας, αν δεν έχετε ήδη] . Οι επιλογές είναι πολλές, εποµένως αξίζει να πειραµατιστείτε.

Dailymotion

To Dailymotion [www.dailymotion.com/gr]  δε θα σας φέρει την κίνηση του YouTube, αλλά αξίζει και µε το παραπάνω το χρόνο που θα αφιερώσετε για να ανεβάσετε ένα βίντεο. Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει να συνδεθείτε στην υπηρεσία [η διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή και γρήγορη]. Το πλεονέκτηµα σε σχέση µε το YouTube είναι ότι µπορείτε να ανεβάσετε βίντεο έως 2GB και διάρκειας 60 λεπτών, ενώ όλο το interface της υπηρεσίας είναι µεταφρασµένο και στα ελληνικά. Σας συστήνουµε να βάλετε στο πεδίο περιγραφής του βίντεο το URL του site σας [µε το http:// µπροστά]. Είναι µια καλή πρακτική SEO [Search Εngine Οptimization] που θα βοηθήσει το site σας να εµφανίζεται πιο ψηλά στα αποτελέσµατα των µηχανών αναζήτησης.

 Άλλες δωρεάν λύσεις

Μία ακόµα ενδιαφέρουσα υπηρεσία είναι το Vimeo [vimeo.com], το οποίο φηµίζεται για την πληθώρα των ποιοτικών βίντεο που φιλοξενεί. Συν τις άλλοις, διαθέτει πολύ καλά forums όπου οι χρήστες αξιολογούν τα βίντεο άλλων, ενώ δίνουν και συµβουλές. Πριν ξεκινήσετε να πειραµατίζεστε µε την υπηρεσία, σας συνιστούµε να παρακολουθήσετε το Vimeo Video School [vimeo.com/videoschool] , ώστε να µάθετε πώς να τραβάτε καλά βίντεο [από ειδικούς και καλλιτέχνες του χώρου]. Εκεί θα βρείτε µυστικά που κάποιοι άλλοι ξόδεψαν πολλά χρόνια βιντεοσκοπήσεων για να τα ανακαλύψουν.

Αν έχετε όρεξη για επιπλέον πειραµατισµούς, ρίξτε µια µατιά και στα Blip.tv [blip.tv], Viddler [www.viddler.com], Veoh [www.veoh.com] και MetaCafe [www.metacafe.com], αν και δε θα σας προσφέρουν κάτι παραπάνω από τις υπηρεσίες που αναφέραµε προηγουµένως.

Πληρώνοντας φιλοξενία

Αλήθεια, γιατί θα πρέπει να πληρώσει κανείς µια υπηρεσία φιλοξενίας βίντεο τη στιγµή που το YouTube, για παράδειγµα, µας τα δίνει όλα δωρεάν; Η απάντηση είναι απλή: Το YouTube είναι µια υπηρεσία που χρηµατοδοτείται από τη διαφήµιση, το οποίο σηµαίνει –όπως είπαµε και πριν– ότι εκµεταλλεύεται τα βίντεό σας για να προβάλλει διαφηµίσεις ξένες [ή και ανταγωνιστικές] προς τη δική σας εταιρεία.

Με άλλα λόγια, πληρώνοντας για µια υπηρεσία video hosting, αποκτάτε ένα σαφές πλεονέκτηµα σε σχέση µε αυτούς που καταφεύγουν σε λύσεις free hosting: τον απόλυτο έλεγχο στα βίντεό σας, στον τρόπο που αναπαράγονται αλλά και στον τρόπο που προβάλλονται διαφηµίσεις µέσω αυτών.

Μια καλή σχετική υπηρεσία είναι το WellcomeMat.com [www.wellcomemat.com]  που, αν και παραπέµπει σε µεσιτικά γραφεία, λειτουργεί άψογα µε οποιοδήποτε εταιρικό βίντεο. Καταβάλλοντας 25 δολάρια το µήνα, απαλλάσσεστε από κάθε περιορισµό στο bandwidth, έχοντας όλα τα εργαλεία για να προβάλλετε τα βίντεό σας. Μια καλή, θα λέγαµε, τιµή για µικρά, ωστόσο, βίντεο.

Το Brightcove [www.brightcove.com/en] είναι πιο ακριβό [ξεκινά από τα 99 δολάρια το µήνα] και έχει σχεδιαστεί για µεγάλες εταιρείες που περιµένουν να έχουν εκατοντάδες χιλιάδες views για τα βίντεό τους. Αν αυτή δεν είναι η περίπτωσή σας, τότε µπορείτε κάλλιστα να έχετε στα υπόψη και το Easy Web Video, αντί 9,95 δολαρίων το µήνα.

Το Wistia [wistia.com] αποτελεί µία ακόµα εναλλακτική πρόταση, µε κόστος 79 δολάρια για κάθε 100GB ή για πάνω από 200 ώρες HD βίντεο. Άλλη συνδροµητική υπηρεσία είναι το vzaar [vzaar.com], µε τη βασική του χρήση να τιµολογείται στα 49 δολάρια το µήνα και το bandwidth να κοστολογείται όσο πιο πολύ χρησιµοποιείται.

Σε πολύ καλή τιµή προσφέρεται το screencast.com το οποίο ανήκει στην εταιρεία Techsmith [γνωστή για τα προγράµµατα Camtasia και Snagit]. Καταβάλλοντας 9,95 δολάρια το µήνα ή 99 το έτος, αποκτάτε 25GB αποθηκευτικό χώρο και 200GB µηνιαίο bandwidth.

Όλα σε ένα, µε το TubeMogul
Για το τέλος αφήσαµε το TubeMogul [www.tubemogul.com] , το οποίο θα σώσει πολύ χρόνο στους επαγγελµατίες του βίντεο. Σηµειώστε ότι δεν έχουµε να κάνουµε µε µια υπηρεσία φιλοξενίας βίντεο. Απλώς σας επιτρέπει να φορτώσετε ταυτόχρονα βίντεο σε πολλά sites. Το TubeMogul παρέχεται δωρεάν για το ανέβασµα έως 100 µη εµπορικών βίντεο το µήνα και µε διάφορα πακέτα χρέωσης [που ξεκινούν από τα 50 δολάρια το µήνα] για τους επαγγελµατίες που έχουν πολύ µεγαλύτερες απαιτήσεις. Θα βρείτε και άλλες υπηρεσίες αυτού του στιλ, όπως το Pixelpipe.com, αλλά το TubeMogul λειτουργεί εγγυηµένα καλά.

 Συνοψίζοντας, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προβάλλετε και να ανεβάσετε στο Web τα εταιρικά σας βίντεο. Το YouTube είναι το πιο δηµοφιλές και θα σας φέρει επισκεψιµότητα, αλλά αν θέλετε κάτι πιο επαγγελµατικό και "καθαρό", θα πρέπει να λάβετε υπόψη και τις συνδροµητικές υπηρεσίες.


Γ. Φετοκάκης
http://e-pcmag.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου