Παρασκευή 22 Ιουνίου 2012

Πώς θα γεφυρώσετε την επιτυχημένη ηγεσία με το προσωπικό σας σύστημα αξιών

Η λήψη μίας «σωστής» απόφασης για την εταιρία σας δεν σημαίνει απαραίτητα πως συμβαδίζει και με τις προσωπικές σας αξίες. Στην πολλές φορές, οι managers λαμβάνουν αποφάσεις που έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το σύστημα των προσωπικών τους αξιών. Φυσικά, αυτό μπορεί, βραχυπρόθεσμα, να μην επηρεάζει την επιτυχία των στόχων της εταιρίας, όμως μακροπρόθεσμα το σίγουρο είναι πως θα μειώσει την αποτελεσματικότητά της, εφόσον δεν θα μπορείτε να στηρίζετε πραγματικά, αυτό που δεν αντιπροσωπεύει τις αξίες σας. Πώς μπορείτε λοιπόν να αυξήσετε την αποδοτικότητά σας ως manager, γεφυρώνοντας τις αποφάσεις που λαμβάνετε με το σύστημα των αξιών που σας αντιπροσωπεύουν;

Υιοθετώντας μία μέθοδο λήψης αποφάσεων, η οποία θα στηρίζετε στα παρακάτω τέσσερα σημεία:
  • Εμβαθύνετε στην αυτογνωσία σας. Έχοντας αυτογνωσία, γνωρίζετε ποιοι ακριβώς είστε και τι είναι σημαντικό για εσάς. Αξιολογήστε τα δικά σας δυνατά και αδύνατα σημεία ως ηγέτης. Αναγνωρίστε τον τρόπο που λαμβάνετε αποφάσεις και αφιερώστε λίγο χρόνο κάθε ημέρα για να αξιολογήσετε τον τρόπο που λειτουργήσατε. Η ικανότητά να αξιολογείτε τον εαυτό σας θα σας βοηθήσει να θέτετε τις σωστές εργασιακές προτεραιότητες ως ηγέτης.
  • Να είστε «ανοιχτοί» σε ιδέες και απόψεις. Η σωστή λύση μπορεί να έρθει από εκεί που δεν το περιμένουμε. Δεν είναι δυνατό να γνωρίζουμε τα πάντα. Για αυτό, αναζητήστε τις γνώμες και την κριτική από τα μέλη της ομάδας σας, πριν λάβετε την τελική απόφαση. Ο καθένας από την ομάδα σας αντιλαμβάνεται τα πράγματα διαφορετικά, μέσα από την δική του οπτική γωνία. Οι αποτελεσματικοί managers εστιάζουν στο πώς να κάνουν το σωστό και όχι στο πώς θα είναι οι ίδιοι σωστοί. Δεν είναι θέμα προσωπικής νίκης, αλλά ομαδικής επιτυχημένης προοπτικής και εξέλιξης.
  • Αποκτήστε αυτοπεποίθηση. Η πίστη στον εαυτό σας και τις ικανότητές σας είναι το κλειδί για το «χτίσιμο» καλών σχέσεων με τα μέλη της ομάδας σας. Επιπλέον, πιστεύοντας στον εαυτό σας, εμπνέετε εμπιστοσύνη και στους γύρω σας προκειμένου να ακολουθήσουν και να εφαρμόσουν τις αποφάσεις που εσείς θα λάβετε. Επιπλέον, η αυτοπεποίθηση θα σας κάνει καλύτερους ακροατές. Εκείνοι, οι οποίοι υστερούν σε αυτοπεποίθηση, τείνουν να κλείνουν τα αυτιά τους στις γνώμες όσων δεν συμφωνούν με τις δικές τους και να λαμβάνουν αποφάσεις, στηριζόμενες σε λάθος βάση. Η ηγεσία που στηρίζετε σε μία προσωπικότητα με χαμηλή αυτοπεποίθηση μπορεί να βλάψει την εταιρία μακροπρόθεσμα.
  • Παραμείνετε ταπεινοί. Ένα από τα πλεονεκτήματα της κρίσης είναι πως επιστρέψαμε σε αξίες που είχαμε ξεχάσει όπως η σεμνότητα και η ταπεινότητα. Η έπαρση δεν έχει πλέον θέση ούτε στα γραφεία των υψηλόβαθμων στελεχών. Για την ακρίβεια, ακόμη και αν έχετε μία επιτυχημένη πορεία ως στέλεχος είναι καλύτερο να αφήσετε τα έργα σας να μιλούν για εσάς. Η αποδέσμευση από την ανάγκη εντυπωσιασμού του εργασιακού σας περίγυρου, θα σας οδηγήσει στη λήψη ορθότερων αποφάσεων τόσο για την εταιρία σας, όσο και για το σύστημα αξιών που σας αντιπροσωπεύει.

Βαλεντίνα Κόρδη
http://www.epixeiro.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου