Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

Τα social media συμβουλεύονται οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές για τις αγορές τους καθώς και για περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα, σύμφωνα με τη Nielsen

Σύμφωνα με τα στοιχεία της πρόσφατης έρευνας της Nielsen για την εταιρική υπευθυνότητα, οι “ηθικοί καταναλωτές”, παγκοσμίως, φαίνεται να αποτελούνται, κυρίως, από τις νεότερες ηλικιακές ομάδες, που συνηθίζουν να συμβουλεύονται τα social media για τις αγορές τους και δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα. Το 59% των “ηθικών καταναλωτών” δηλώνει πως χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως βοήθεια για τις αγοραστικές του αποφάσεις, σε αντίθεση με το μόλις 46% του συνολικού δείγματος της έρευνας.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η κυρία Ματίνα Μπάδα, Πρόεδρο και Διευθύνουσα Σύμβουλο της Nielsen Ελλάδας, “στην προσπάθεια επικοινωνίας της εταιρικής κοινωνικής υπευθυνότητας των εταιριών, τα social media κατέχουν έναν ξεχωριστό και ιδιαίτερο ρόλο, καθώς φαίνεται να αποτελούν το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να προσεγγίσουν οι εταιρίες τους αποκαλούμενους “ηθικούς” καταναλωτές”.
Ως “ηθικοί καταναλωτές” ορίζονται εκείνοι που δηλώνουν πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για προϊόντα και υπηρεσίες που προέρχονται από εταιρίες που υλοποιούν κοινωνικά και περιβαλλοντικά προγράμματα.  Παγκοσμίως, ένας στους δύο καταναλωτές (46%) θεωρείται “ηθικός”, αν και στην Ευρώπη μόλις το 32% των ερωτώμενων δηλώνει πως θα πλήρωνε περισσότερα για τα ηθικά προϊόντα, με αντίστοιχο ποσοστό να ισχύει και για την Ελλάδα (30%). Η πλειοψηφία των “ηθικών” καταναλωτών διεθνώς φαίνεται να ανήκει σε ηλικίες κάτω των 40 ετών. Πιο συγκεκριμένα, το 51% των ερωτώμενων που είναι μικρότεροι από 40 ετών δηλώνει πως θα επιβράβευε τα ηθικά προϊόντα παρά το υψηλότερο κόστος τους, ενώ μόλις το 37% όσων ήταν πάνω από 40 ετών δηλώνει κάτι αντίστοιχο.
Σύμφωνα με την κυρία Ματίνα Μπάδα, “είναι φανερό, πως οι προσπάθειες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης προκαλούν περισσότερο ενδιαφέρον σε συγκεκριμένες ομάδες καταναλωτών. Τα στελέχη της αγοράς οφείλουν να γνωρίζουν ποιοι είναι αυτοί οι καταναλωτές, ώστε να μπορούν να μεγιστοποιήσουν το  κοινωνικό, αλλά και επιχειρηματικό, αντίκτυπο των ενεργειών τους. Με αυτό τον τρόπο οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν να βρουν τους πιο  κατάλληλους κοινωνικούς σκοπούς για να αφιερώσουν τις δυνάμεις τους, αλλά και τον αποτελεσματικότερο τρόπο για να τις υλοποιήσουν”.

Εταιρικοί κοινωνικοί σκοποίΌσον αφορά στους κοινωνικούς σκοπούς, τους οποίους οι εταιρίες καλούνται να υποστηρίξουν, η περιβαλλοντική βιωσιμότητα, η βελτίωση της επιστημονικής και τεχνολογικής εκπαίδευσης και η εξάλειψη της ακραίας φτώχειας και πείνας φαίνεται να κυριαρχούν στο μυαλό των καταναλωτών παγκοσμίως. Στην Ελλάδα, η καταπολέμηση της ακραίας φτώχειας και πείνας βρίσκεται στην πρώτη θέση και ακολουθούν η μείωση της παιδική θνησιμότητας και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα. “Οι επιχειρήσεις, γνωρίζοντας ποιοι κοινωνικοί σκοποί θεωρούνται πιο σημαντικοί για τους ηθικούς καταναλωτές, μπορούν να ιεραρχήσουν καλύτερα τις κοινωνικές τους επενδύσεις”, δήλωσε η Ματίνα Μπάδα. “Το επόμενο βήμα για τις εταιρίες είναι να κατανοήσουν ποιοι κοινωνικοί σκοποί θεωρούνται σημαντικοί στο κοινό της κάθε μάρκας ξεχωριστά”.


© Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας - ΣΕΠΕ, 2008 - 2012
http://www.sepe.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου