Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Viral Marketing / How To


Προσδιορίστε την πρόσθετη αξία (added value) για τον καταναλωτή

Όσο καλό και αν είναι το δημιουργικό, οι χρήστες δεν θα δεχθούν να το μεταδώσουν παρά μόνον εάν πειστούν ότι θα αντλήσουν κάποιο πραγματικό, απτό πλεονέκτημα από αυτό. Αυτό το πλεονέκτημα μπορεί να έχει διάφορες μορφές, για παράδειγμα:
  • Το χιούμορ
  • Η χρησιμότητα
  • Η έκπληξη
  • Το καινοτομικό και μοναδικό χαρακτηριστικό

Το στάδιο του σωστού προσδιορισμού κοινού-στόχος είναι ένα απαραίτητο βήμα: Οι χρήστες, στους οποίους θα απευθυνθεί η ενέργεια σας, παίζουν αποφασιστικής σημασίας  ρόλο στην επιτυχία μιας καμπάνιας viral marketing. Εάν αρνηθούν να μεταδώσουν το μήνυμα σας, το εγχείρημα θα είναι αποτυχημένο. Να θυμάστε: το concept μιας καμπάνιας viral marketing δεν είναι απαραίτητο να αρέσει στο δημιουργικό γραφείο ούτε στους ανθρώπους της διαφήμισης, αλλά στον ίδιο τον καταναλωτή που του ζητάμε να το αναμεταδώσει.

Εντοπίστε τα σημεία που σας συνδέουν με το κοινό-στόχο

Για να έχει η καμπάνια σας πραγματικά δυναμικό ξεκίνημα, θα πρέπει να κάνετε «seeding», δηλαδή να δημοσιεύσετε το δημιουργικό σας υλικό στα σημεία όπου οι καταναλωτές ανταλλάσσουν περιεχόμενο (blog, φόρουμ…). Επιπλέον, πρέπει επίσης να αναγνωρίσετε τους «opinion leaders», τους οποίους και πρέπει οπωσδήποτε να κερδίσετε, προκειμένου να ενεργοποιηθούν και οι άλλοι χρήστες. Θα πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι αυτή η προσπάθεια θα πρέπει να είναι συνεχής και να συνεχιστεί για πολλές εβδομάδες μετά την επίσημη έναρξη της καμπάνιας.

Συγκεντρωθείτε στις παραμέτρους που μπορείτε να διαχειριστείτε

Παρόλο που μια καμπάνια viral marketing ενέχει πάντοτε ένα στοιχείο αβεβαιότητας, ορισμένες παράμετροι μπορούν (και πρέπει) να προσδιοριστούν από την αρχή. Παραδείγματα: ποιος είναι ο κρίσιμος αριθμός καταναλωτών που πρέπει να εκτεθεί, προκειμένου το μήνυμα να μεταδοθεί χωρίς προσπάθεια; Ποιος είναι ο στόχος της καμπάνιας σας: να αυξηθούν οι πωλήσεις, να γίνει γνωστή μια μάρκα, να προωθηθεί η κυκλοφορία προς κάποια συγκεκριμένη τοποθεσία; Δεν αρκεί μόνο να τον θέσετε, πρέπει και να τον προσδιορίσετε ποσοτικά. Κυρίως, πρέπει να τις παραμέτρους εκείνες που εκφράζουν ποσοτικά το στόχο που θέσατε καθώς και το τρόπο που θα τις αξιολογήσετε.

Μετρήστε τα αποτελέσματα

Οι επαγγελματίες του Marketing διαθέτουν σήμερα ένα οπλοστάσιο από πόρους και εργαλεία, για να υλοποιήσουν με επιτυχία μια καμπάνια viral marketing. Είναι όμως πάντα σημαντικό να μπορεί να μετρηθεί η αποτελεσματικότητα με ένα προκαθορισμένο τρόπο και να συγκριθεί με τους στόχους που πρέπει να έχουν τεθεί πριν ξεκινήσει η καμπάνια.

Ποτέ μην ψεύδεστε

Όταν απευθύνεστε στους χρήστες, καλύτερα να μην επιχειρήσετε να τους παραπλανήσετε: εάν η καμπάνια σας βασίζεται για παράδειγμα στην διακωμώδηση και την απόρριψη, αυτά τα στοιχεία θα πρέπει να αναγνωρίζονται αμέσως και να μην υπάρχει κανένα περιθώριο σύγχυσης αναφορικά με τη φύση του μηνύματος. Η παραπλάνηση αυτού του είδους δεν είναι μόνον επιβλαβής για το προϊόν/την υπηρεσία που προωθείτε, αλλά απαγορεύεται και από τον νόμο.   

www.iab.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου